Gå til innhold

Vedr. bruk av flere nick i en og samme tråd


Gjest Moderator

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • babykisser

    11

  • SierDuDet

    4

  • laguna1365380434

    3

  • conan

    1

Mest aktive i denne tråden

Et irrelevant svar. Webmaster påpeker at enkelte svarer seg selv. Det er også noe vi andre har observert.

Innlegget mitt passet ikke som svar til noen, men jeg har sett før at noen mener IP-adresser er noe man kan bruke til overvåking og sikker identifikasjon. Det er det ikke. Så Webhamster kan ikke vite sikkert hvem som er hvem bare ved å se på IP-adressen eller stenge noen ute ved hjelp av den. Kun epostadressen man logger inn med den dagen er kanskje relevant. Folk som kjenner hverandre kan bytte seg i mellom.

Så syns jeg ikke kommentarer med relevans eller ikke, er noe å legge ut i en debatt. Jeg pleier i hvert fall ikke plage folk med det. Jeg hopper over innlegget hvis jeg ikke har noe å tilføye, noe ennet er hersk.

Det er ganske vanlig å si noe om en debatt uten å komme inn på saken eller at noen behøver svare på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest conan/canon

Du klarte ikke å la være? Det er ikke så lett når fristelsene blir for store!

Det var jo en lissepasning fra deg, så jeg bare MÅTTE kline til... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Litt om sporing:

Vi her er 25 stykker bak samme IP-adresse, dvs s k NAT; Network Address Translation, og vi har to store gateways som går videre med andre adresser. Vi kan også sette opp ad hoc gateways med andre adresser. I framtida kan godt kanskje 100 mennesker befinne seg bak, innenfor og rundt denne IP-adressen. Et IP-nummer unna kan det sitte 100 andre, og muligens de samme kan rutes via flere adresser. En privat adresse kan blir til en felles og omvendt.

IP-adressen er altså ikke noe å se på.

Man kan stenge ute en IP-adresse, men da kan man stenge ute alle andre som NAT'es under denne, eller ramme den eller de som tilfeldigvis får denne neste gang en DHCP-tjener finner på å bytte vilkårlig. Litt interessant.

Vi benytter oss ikke av IP-adresser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem er det som har trynetilegg tror du?

Jeg synes det var en helt grei anmodning, hva er poenget med å diskutere med seg selv, eller bruke ørten nick i en og samme tråd?

Det er selvfølgelig kjipt med manglende støtte for en sak, men det må da allikevel føles bedre enn å sitte å lage støtteærlæringer til seg selv?

Lurer på om jeg må begynne med det,skal jeg ha fire tilleggsnick(minst!!) som geniærklærer alt jeg sier, og roper hurra for meg, minst 15 ganger om dagen;o)

Sikkert fint det, så lenge jeg klarer å fortrenge det faktum at det er meg alt sammen..

Skjønner ikke at det er noe å være uenig i her, jeg

Jeg skjønner heller ikke, og har aldri sett nickebytte som et problem. Har faktisk ikke lagt merke til det.

Dessuten er dette et fille/ kjerring/dusteforum, og alt tar jeg med en kjempeklype salt. Folk jluger så det renner, bløffer som ti ville hester og et par lokomotiver, men det spiller ingen rolle for meg. De som vil ha det seriøst og pålitelig må lete andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at diskusjonenes innhold er viktig. De mest meningsfylte diskusjonene kommer vel som en følge av at mennesker fremmer sin genuine oppfatning av ting - ikke av at de "leker katt og og mus" med andre - slik som av og til blir følgen av at enkelte velger å gi inntrykk av å være f.eks. flere med motstridende synspunkter i en og samme tråd. Det at enkelte skriver flere støtteinnlegg til sitt eget hovedinnlegg under nye nick når de ikke får støtte fra andre, øker heller ikke kvaliteten på diskusjonen.

Hovedproblemet sett fra vår side, er allikevel at noen få benytter muligheten til å ha mange nick til å lage mest mulig "støy" - særlig i form av personlige angrep eller unødig krasse kommentarer mot enkeltpersoner. Slike innlegg sletter vi når vi ser dem - men vi har ikke mulighet til å bruke tid på "lete" etter slike innlegg som forsurer en del tråder.

Lær deg å skrive før du søker webmasterjobb :o)

Denne sletter du vel kjappt som fan?Det er godt å ha litt "makt" ikke sant?*flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke u n d e r t e g n e t

dol kan se om innlegg kommer fra samme maskin uavhengig av hvor mange brukernavn du har,men han kan jo ikke vite om det er samme person som har alle brukernavnene.Her i huset foreksempel, er det 6 personer som bruker samme maskin, det vil si 6 mulige brukere på 6 brukernavn.

Derimot kan h*n anta at samme person bruker forskjellige nick under samme brukernavn.

Men la oss si, om du vil være 110% anonym, uten sjanse for avsløring, da kan du benytte pc´er på foreksempel diverse nettkafeer og registrere nytt brukernavn hver gang der.Jeg vet om flere som gjør det, når de vil være sikre på anonymitet.Da kan ingen spore deg.

Men spørsmålet er, hvor hysteriske skal en bli? så lenge det ikke er snakk om helt private ting&tang?

Nei, du kan så si! Hvor hysterisk skal en bli? Dette er jo bare et skarve diskusjonsforum hvor folk er ment å være anonyme. Så det er da jeg liksom ikke helt skjønner problemstillingen! Når det allikevel er meningen en skal være anonym, så må det jo være en dritt om en bruker ett eller ti nick! Jeg kan bare ikke få inn i skolten at de gidder å bry seg med det.

Forslag!

Den hos webmaster som har et problem med dette, får ta med seg sine utvalgte godkjente nick og starte et nytt nettsted hvor alle har et nick hver og ferdig med det. Opprett deres egen klubb, og la oss her være anonyme og fråtse i nick så mye vi vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan så si! Hvor hysterisk skal en bli? Dette er jo bare et skarve diskusjonsforum hvor folk er ment å være anonyme. Så det er da jeg liksom ikke helt skjønner problemstillingen! Når det allikevel er meningen en skal være anonym, så må det jo være en dritt om en bruker ett eller ti nick! Jeg kan bare ikke få inn i skolten at de gidder å bry seg med det.

Forslag!

Den hos webmaster som har et problem med dette, får ta med seg sine utvalgte godkjente nick og starte et nytt nettsted hvor alle har et nick hver og ferdig med det. Opprett deres egen klubb, og la oss her være anonyme og fråtse i nick så mye vi vil!

Istemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke u n d e r t e g n e t

Jepp, de kan se hvor innleggene kommer fra. De kan se hvilken adresse nivket ditt er koblet opp mot. Har du da en mailadresse med fullt navn, er du ikke mye anonym.

Men webmaster har vel taushetsplikt om slikt?

Jeg mener, om webmaster skulle ha et godt forhold til enkelte nick her inne, så kan ikke han røpe for dem at det og det nicket er det samme? Det er jo faktisk noen som irriterer seg så sterkt på dette med flere nick at de er troende til å foreta slike undersøkelser og forsøke på utpressing av webmaster.

Jeg likte ikke helt den med at webmaster har dola mye her selv. HVIS det er sant. Da kan en jo tenke seg hva gode vennskap kan gjøre. 'Ikke si jeg har sagt det da men, det er slik skjønner du at....'

Det får jeg IKKE håpe.

For alt jeg vet har selve webmaster kontakt med noen i min omgangskrets. Jeg vil ikke ha levert ut opplysninger om at jeg er an av de forferdelig på DOL som skriver under flere nick!!! Nei, fy for en skam. Verre skjebne kan vel ikke finnes:.. *ironisk*

Men det med taushetsplikten HÅPER jeg de tar alvorlig NOK!

Gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men webmaster har vel taushetsplikt om slikt?

Jeg mener, om webmaster skulle ha et godt forhold til enkelte nick her inne, så kan ikke han røpe for dem at det og det nicket er det samme? Det er jo faktisk noen som irriterer seg så sterkt på dette med flere nick at de er troende til å foreta slike undersøkelser og forsøke på utpressing av webmaster.

Jeg likte ikke helt den med at webmaster har dola mye her selv. HVIS det er sant. Da kan en jo tenke seg hva gode vennskap kan gjøre. 'Ikke si jeg har sagt det da men, det er slik skjønner du at....'

Det får jeg IKKE håpe.

For alt jeg vet har selve webmaster kontakt med noen i min omgangskrets. Jeg vil ikke ha levert ut opplysninger om at jeg er an av de forferdelig på DOL som skriver under flere nick!!! Nei, fy for en skam. Verre skjebne kan vel ikke finnes:.. *ironisk*

Men det med taushetsplikten HÅPER jeg de tar alvorlig NOK!

Gjør dere?

Man kan jo håpe. Personlig tar jeg forholdsregler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke, og har aldri sett nickebytte som et problem. Har faktisk ikke lagt merke til det.

Dessuten er dette et fille/ kjerring/dusteforum, og alt tar jeg med en kjempeklype salt. Folk jluger så det renner, bløffer som ti ville hester og et par lokomotiver, men det spiller ingen rolle for meg. De som vil ha det seriøst og pålitelig må lete andre steder.

"Dessuten er dette et fille/ kjerring/dusteforum, og alt tar jeg med en kjempeklype salt."

Jupp, det er åpenbart at du tar alt som skjer her med en "kjempeklype salt".

Faen, du har jo gått helt i spinn, mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Men webmaster har vel taushetsplikt om slikt?

Jeg mener, om webmaster skulle ha et godt forhold til enkelte nick her inne, så kan ikke han røpe for dem at det og det nicket er det samme? Det er jo faktisk noen som irriterer seg så sterkt på dette med flere nick at de er troende til å foreta slike undersøkelser og forsøke på utpressing av webmaster.

Jeg likte ikke helt den med at webmaster har dola mye her selv. HVIS det er sant. Da kan en jo tenke seg hva gode vennskap kan gjøre. 'Ikke si jeg har sagt det da men, det er slik skjønner du at....'

Det får jeg IKKE håpe.

For alt jeg vet har selve webmaster kontakt med noen i min omgangskrets. Jeg vil ikke ha levert ut opplysninger om at jeg er an av de forferdelig på DOL som skriver under flere nick!!! Nei, fy for en skam. Verre skjebne kan vel ikke finnes:.. *ironisk*

Men det med taushetsplikten HÅPER jeg de tar alvorlig NOK!

Gjør dere?

Doktoronline har pålagt sine ansatte taushetsplikt, og alvoret i dette understrekes både i form av skriftlige taushetserklæringer og samtaler om temaet i redaksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dessuten er dette et fille/ kjerring/dusteforum, og alt tar jeg med en kjempeklype salt."

Jupp, det er åpenbart at du tar alt som skjer her med en "kjempeklype salt".

Faen, du har jo gått helt i spinn, mann.

Sier du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke u n d e r t e g n e t

Enig i at diskusjonenes innhold er viktig. De mest meningsfylte diskusjonene kommer vel som en følge av at mennesker fremmer sin genuine oppfatning av ting - ikke av at de "leker katt og og mus" med andre - slik som av og til blir følgen av at enkelte velger å gi inntrykk av å være f.eks. flere med motstridende synspunkter i en og samme tråd. Det at enkelte skriver flere støtteinnlegg til sitt eget hovedinnlegg under nye nick når de ikke får støtte fra andre, øker heller ikke kvaliteten på diskusjonen.

Hovedproblemet sett fra vår side, er allikevel at noen få benytter muligheten til å ha mange nick til å lage mest mulig "støy" - særlig i form av personlige angrep eller unødig krasse kommentarer mot enkeltpersoner. Slike innlegg sletter vi når vi ser dem - men vi har ikke mulighet til å bruke tid på "lete" etter slike innlegg som forsurer en del tråder.

Med dagens teknologi; er det ikke rett og slett mulig for dere å ordne det slik at det er umulig for samme avsender-maskin å skrive i samme tråd med flere nick da? Bare et forslag.

Hvis noen er så gærne at de flyr til biblioteket og naboen og nettkafeen for å diskutere med seg sjøl på DOL, så kan vel ikke DET være så mange at det blir noe problem!

Eller så kan dere rett og slett opplyse om (hvis ovennevnte ikke er teknisk mulig) at heretter så gir vi beskjed hvis noen gjentatte ganger bruker flere nick i samme tråd. Da gir dere beskjed i tråden om at det og det og det nicket er fra samme maskin (HAR dere tatt høyde for at noen hjem har flere DOL'ere forresten, som en person nevnte her?) Hvis folk VET at de blir avslørt, så vil ukulturen stoppe av seg selv. Og hvis dere informerer godt og i god tid før dere starter praksisen, så synes jeg ikke det er 'dårlig gjort'.

Samme nick i samme tråd er helt greit. Men jeg synes en gjerne må få bruke nytt nick for hver tråd hvis det skulle være noe ønske. For jeg oppfatter ikke dette som en selskapsklubb, og da behøver vi ikke kjenne identiteten til hverandre heller.

Bare nysjerrig, siden jeg ikke helt vet hvor grensen deres går. Er JEG en av dem dere har noe å utsette på? Har JEG (eller 'min' PC riktigere sagt) begått overtramp? Svar helt ærlig, det gjør ikke meg noe om andre leser svaret.

Kanskje jeg finner ut at det er sønnen eller mannen min eller dattera mi som sitter på rommet og diskuterer med meg i tråd etter tråd? De kjenner meg jo godt nok til å gjenkjenne mora, selv om jeg er såkalt anonym her inne! Artig tanke det der!

Og så stilte jeg et spørsmål her i tråden om taushetsplikten. DET er jeg litt interessert i. Problemstillingen rundt det. Hvor alvorlig dere tar det og slike ting.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...