Gå til innhold

Hvor mye har du i "lommepenger" i mnd?


Gjest Pricilla

Anbefalte innlegg

Fikk lønn i dag... Men er blakk allerede, eller ikke enda, men i følge mitt budsjett så har jeg bare 2000,- igjen etter husleie, matpenger, telefon osv. er betalt.

Føler meg fattig og depper pga dårlig råd.. Blir ikke noe høstshopping denne måneden heller! : (

Tenker på å få meg en jobb til, men det egentlig litt for mye for skrotten min, blir syk av overarbeid eller stress.

Hvor mye har du igjen etter regninger er betalt og penger til mat er trukket fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ikke undertegnet

Sitter igjen med ca. 8000. Da er husleie på 4000 og strømregning annenhver måned trukket fra. Så de 8000 går til mat, regning på mobiltelefon, shopping, reiser... Synes pengene strekker bra til. (Har heldigvis aldri trengt å ta opp studielån). Men det kommer vel an på hva man gjør ut av det. Kanskje minske telefonregningen ved ikke å sitte så mye på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg går i minus:-o..

Må ha mer jobb NÅH!

Jeg fikk 1000 kr av bestemor her om dagen for å kjøpe meg noe pent, og det er de eneste pengene jeg har "sittet igjen med" siden...Mai?

Alt går med til å betale div. regninger, husleie, pusekatt mat o.l..Så alt jeg kan gjøre er å sjonglere penger jeg ikke har mellom poster..:-(

Jeg har ca 5000 inn i måneden, og ca 4000 ut på helt faste utgifter..I tillegg kommer tvlisens, skolebøker, mat&klær...Slike ting...

Usj.

Heldigvis er det ikke så ræv hele tiden, men nå må jeg virkelig få mer å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter igjen med ca. 8000. Da er husleie på 4000 og strømregning annenhver måned trukket fra. Så de 8000 går til mat, regning på mobiltelefon, shopping, reiser... Synes pengene strekker bra til. (Har heldigvis aldri trengt å ta opp studielån). Men det kommer vel an på hva man gjør ut av det. Kanskje minske telefonregningen ved ikke å sitte så mye på nettet?

Jeg har mellom 2000 - 3000 igjen, men da er ALT som må betales betalt... (Legger av 2000 hver til mat den 1. i hver mnd.) Så det er reine lommepenger, og klær da.. Synes allikevel det er dødslite! Skjønner ikke hvor penga blir av jeg? Er ikke den som sløser heller..

Jaja, får vel håpe på bedre tider. Har netcom young abb., så betaler kun 231,- på mobil i mnd. Og internett betaler samboern min. (har fast pris der og).

Hustelefonen blir nesten ikke brukt, så det er ingen utgift å klage på. Så har vi oppvarming og varmtvann i husleia, så betaler kun lys, komfyr, tv, pc osv. i strøm - det er ikke rare greiene.

Men blakk allikevel?!? : (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helt greit..

Jeg har mellom 2000 - 3000 igjen, men da er ALT som må betales betalt... (Legger av 2000 hver til mat den 1. i hver mnd.) Så det er reine lommepenger, og klær da.. Synes allikevel det er dødslite! Skjønner ikke hvor penga blir av jeg? Er ikke den som sløser heller..

Jaja, får vel håpe på bedre tider. Har netcom young abb., så betaler kun 231,- på mobil i mnd. Og internett betaler samboern min. (har fast pris der og).

Hustelefonen blir nesten ikke brukt, så det er ingen utgift å klage på. Så har vi oppvarming og varmtvann i husleia, så betaler kun lys, komfyr, tv, pc osv. i strøm - det er ikke rare greiene.

Men blakk allikevel?!? : (

Har 12 tusen igjen etter faste utgifter er betalt.

Men er alltid blakk til neste lønning kommer inn.Bruker mye penger på å spise ute,handle klær++++ så jeg er lite økonomisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hysjpåræ

Jeg har mellom 2000 - 3000 igjen, men da er ALT som må betales betalt... (Legger av 2000 hver til mat den 1. i hver mnd.) Så det er reine lommepenger, og klær da.. Synes allikevel det er dødslite! Skjønner ikke hvor penga blir av jeg? Er ikke den som sløser heller..

Jaja, får vel håpe på bedre tider. Har netcom young abb., så betaler kun 231,- på mobil i mnd. Og internett betaler samboern min. (har fast pris der og).

Hustelefonen blir nesten ikke brukt, så det er ingen utgift å klage på. Så har vi oppvarming og varmtvann i husleia, så betaler kun lys, komfyr, tv, pc osv. i strøm - det er ikke rare greiene.

Men blakk allikevel?!? : (

Om du har 2000-3000 igjen når mat ikke inngår, synes jeg ikke du skal klage i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har 2000-3000 igjen når mat ikke inngår, synes jeg ikke du skal klage i det hele tatt!

Nei.. skal visst ikke det! ; ) Men bytur og middag ute og nye støvletter blir det ikke på meg nå heller.. men lever godt med mat og sånn da. Kjøper det vi har lyst på og sparer ikke på matbudsjettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. skal visst ikke det! ; ) Men bytur og middag ute og nye støvletter blir det ikke på meg nå heller.. men lever godt med mat og sånn da. Kjøper det vi har lyst på og sparer ikke på matbudsjettet.

Hvis du har lyst på nye støvletter, dra på byen osv, kan du kanskje kjøpe billigprodukter på butikken, men som likevel er sunt gog godt? Det gjør jeg ofte, gidder ikke kjøpe altfor dyr mat dersom jeg har bestemt meg for å kjøpe litt nytt av andre ting. Det går bra det for meg i allefall. Men nå er det jo individuelt da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke signert

Nei.. skal visst ikke det! ; ) Men bytur og middag ute og nye støvletter blir det ikke på meg nå heller.. men lever godt med mat og sånn da. Kjøper det vi har lyst på og sparer ikke på matbudsjettet.

Sier det samme som Moraki. Man trenger ikke å spise biff og fløtebakte poteter til middag hver dag,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det samme som Moraki. Man trenger ikke å spise biff og fløtebakte poteter til middag hver dag,

Gjør ikke det heller, men lever ikke på graut heller! Kjøper det vi har lyst på, har budsjett på 4000,- i mnd. Det er akkuratt passe (regn med en bestilt middag). Har ofte besøk på kveldstid og da pleier jeg å lage noe godt... Kommer ALDRI til å bli gjerrig på maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eier ikke økonomisk oversikt. OG har derfor aldir regnet ut noe gj. snitt. Men denne måneden var det ikke veldig mye, etter at faste utgifter var trukket fra (ca. 4000,-). Sinnsykt mye regninger. Men neste måned er det færre regnionger og regner med å ha mer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamman til Lavrans

Gjør ikke det heller, men lever ikke på graut heller! Kjøper det vi har lyst på, har budsjett på 4000,- i mnd. Det er akkuratt passe (regn med en bestilt middag). Har ofte besøk på kveldstid og da pleier jeg å lage noe godt... Kommer ALDRI til å bli gjerrig på maten.

Wow... Jeg synes 4000 pr. mnd. på mat er mye om dere bare er to stykker? Vi er tre og har ca. 2800 å bruke på mat hver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow... Jeg synes 4000 pr. mnd. på mat er mye om dere bare er to stykker? Vi er tre og har ca. 2800 å bruke på mat hver måned.

Vi er to stk. ja. Men vi forer ofte flere, venner og familie som vi ber på middag. Da kjøper vi alltid en del snakcs og kaker osv.

Hadde klart oss på mindre. Vi handler for 1000,- en gang i uka. Og fyller opp frysern. Bruker aldri alt da, men er kjekt å ha litt ekstra. Hender jo at vi bruker noen av pengene på vodka og da - hvis lommepengene er slutt. : )

Men vi sulter ikke i hvert fall. Mannen min spiser for to da.... : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4000 igjen til mat, klær osv. når alle regninger er trukket fra. Akkurat hvor mye som går til mat vet jeg ikke, men det blir vel omtrent som deg antar jeg. Synes jeg har mye å rutte med da jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Wow... Jeg synes 4000 pr. mnd. på mat er mye om dere bare er to stykker? Vi er tre og har ca. 2800 å bruke på mat hver måned.

Hva mener dere med 'mat' da?

Trekker dere ut bind, såpe, oppvaskmiddel, dopapir, deo, ukeblader, snop, rengjøringsartikler og alt annet som ikke er 'mat', men som dere kjøper i dagligvareforretningen?

Vi er to voksne og to tenåringer, og jeg tør ikke tenke på hvor mye vi legger igjen i den lokale dagligvare'n i løpet av en måned. Men da er aaltså alt vi handler der inkludert. Ikke bare det vi putter i munnen.

Jeg tror nok at andre artikler drar like mye som ren mat. Av og til putter jeg noen sportssokker i kurven bl.a. Det drar jo mye.

Så jeg lurer bare på, hva er inkludert i deres uttrykk 'mat'? Mener dere med 'mat' dagligvarer rett og slett?

Vi bruker nok 8000 pr måned på dagligvarer. Hvor stor del av det som er ren føde, har jeg ikke peil på! Kanskje halvparten? Eller kan det være så nye som 2/3 da? Ikke vet jeg. Men jeg vet at bind, deo, rengjøringsmidler og -artikler, ukeblader, sokker mm mm er en vesentlig del av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hva mener dere med 'mat' da?

Trekker dere ut bind, såpe, oppvaskmiddel, dopapir, deo, ukeblader, snop, rengjøringsartikler og alt annet som ikke er 'mat', men som dere kjøper i dagligvareforretningen?

Vi er to voksne og to tenåringer, og jeg tør ikke tenke på hvor mye vi legger igjen i den lokale dagligvare'n i løpet av en måned. Men da er aaltså alt vi handler der inkludert. Ikke bare det vi putter i munnen.

Jeg tror nok at andre artikler drar like mye som ren mat. Av og til putter jeg noen sportssokker i kurven bl.a. Det drar jo mye.

Så jeg lurer bare på, hva er inkludert i deres uttrykk 'mat'? Mener dere med 'mat' dagligvarer rett og slett?

Vi bruker nok 8000 pr måned på dagligvarer. Hvor stor del av det som er ren føde, har jeg ikke peil på! Kanskje halvparten? Eller kan det være så nye som 2/3 da? Ikke vet jeg. Men jeg vet at bind, deo, rengjøringsmidler og -artikler, ukeblader, sokker mm mm er en vesentlig del av det.

Og bare tenk på hva en sixpack øl koster for dem som kjøper det før helgen. Gang det med fire for å få månedsutgiften. Er øl 'mat'?

Eller kjøper dere øl av 'lommepengene'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...