Gå til innhold

Hvor mye har du i "lommepenger" i mnd?


Gjest Pricilla

Anbefalte innlegg

Denne måneden har jeg igjen ca 8000,- kroner når alt er betalt. Et par-tre tusen av dem går til husholdning, tenker jeg, som mat, vaskemidler, såpe og alt som trengs i en hverdag, både utenpå og inni en kropp :-)

Jeg pleier å ha et sted mellom fem og åtte tusen igjen, men det avhenger hvor flink jeg har vært i forkant til å legge av penger til større kvartalsvise regninger som strøm og kommunale avgifter.

Jeg vet ikke hva mannen min har igjen, så disse pengene jeg nevner er på min egen lønnskonto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og bare tenk på hva en sixpack øl koster for dem som kjøper det før helgen. Gang det med fire for å få månedsutgiften. Er øl 'mat'?

Eller kjøper dere øl av 'lommepengene'?

Når jeg skriver mat så mener jeg ikke bare det vi putter i munnen, men bind, tamponger, shampo, balsam, håndsåper, krem osv.

Alkohol går IKKE som mat - det er fritid og ikke et must så det tar vi ikke av "matkassa". Alkohol, røyk og noen ganger kremer kjøper vi av egen lommebok.

Har vi mye penger i kassa tar vi oss råd til litt dyrere middager, masse snop osv. Nå har vi f.eks. 1500,- igjen... Og denne mnd. (som vi begge er blakke i) la vi i 3000, så vi sulter ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Når jeg skriver mat så mener jeg ikke bare det vi putter i munnen, men bind, tamponger, shampo, balsam, håndsåper, krem osv.

Alkohol går IKKE som mat - det er fritid og ikke et must så det tar vi ikke av "matkassa". Alkohol, røyk og noen ganger kremer kjøper vi av egen lommebok.

Har vi mye penger i kassa tar vi oss råd til litt dyrere middager, masse snop osv. Nå har vi f.eks. 1500,- igjen... Og denne mnd. (som vi begge er blakke i) la vi i 3000, så vi sulter ikke.

Ja, i såfall så er det jo bare de som fører skikkelig husholdningsregnskap som kan svare på hva de bruker til mat!

Jeg feks gjør ikke det, men summerer sammen fra kontoutskriften alt som har gått ut til dagligvare, siden jeg alltid betaler med kort. Men DA er det jo umulig å få trukket ut alt det som ikke er mat.

De fleste FØRER vel ikke nøyaktig regnskap, gjør de det da? Så jeg tror nok mange her har svart utifra at mat = dagligvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...