Gå til innhold

Skvatt, ja...


SierDuDet

Anbefalte innlegg

Var ute og gikk en tur nå, og i mørket hoppet det plutselig fram et udyr på rundt 60 kg. Den bjeffet som et helvete, og jeg så den ikke komme.

Jeg rygga, noe som gjorde faenskapet enda mer hissig, og det var så ille at jeg nesten måtte holde Mag'en klar når den igjen bykset mot meg mens den bjeffet som faen.

Heldigvis ropte eieren på den innen den nådde meg for tredje gang, og jeg fikk nærmest inntrykk av at hun mente jeg selv hadde vært skyldig i og bli bitt dersom jeg hadde blitt bitt, i og med at jeg ikke stoppet opp og så ned mot venstre (fikk forklart at bikkja da tolket det som om jeg hadde overgitt meg - noe jeg åpenbart burde visst...).

Denne bikkja beit uansett ikke fikk jeg beskjed om. Det var åpenbart veldig viktig at jeg forsto det.

Så fikk jeg hilse på kjøteret som var jævla skvetten, kom bort til meg, rygget, og virket regelrett utilpass og nummeret før å gjø igjen, og når jeg klappet den på hodet sa eieren at jeg ikke måtte klappe den på hodet fordi denne typen bikkjer beit når man klappet dem på hodet?

Dette kan da ikke være normalt? Jeg har ikke så greie på bikkjer så hva vet jeg, men dette er den første bikkja noensine som har vært aggresiv mot meg.

Svær som faen var den også.

Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjort og gjort, Jeg hadde vel gjort fint lite utover å skjelve og å være generelt redd. Hadde jeg fått litt tid på meg, ville sinnet kommet, og da skulle eieren fått så hatten passet

Eieren var forøvrig en kuk, på lik linje med mange andre hundeeiere som eier såkalte "vanskelige" hunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd hunder, men hadde helt klart minnet fyren om båndtvang. Og sånne dominante hunderaser ... vel, jeg tror jeg hadde forholdt meg heeelt rolig til eier hadde hanket hunden til seg - og jeg hadde def. ikke klappet den, verken på hodet eller andre steder etter en sånn velkomst .

(og det er faktisk sant, du bør ikke klappe hunder på hodet)

Du slipper bare ikke en sånn hund løs blant folk hvis du ikke har sinnsyk god dressur. Kanskje jeg hadde sagt det til han ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg ville gjort?

Doberman med Dijon-sennep:

Dijon Rack of Doberman

Yield: 4 servings

2 racks of Doberman (approx. 1.5 LB ea)

salt and freshly ground black

pepper, to taste

3 TB Dijon-style mustard

1/2 c butter (1 stick)

2 cloves garlic, peeled and minced

1 c plain bread crumbs

2 TB parsley, fresh and finely chopped

Season the racks of Doberman with salt and pepper. Heat a heavy frying pan and brown the fat on top of the Doberman over high heat. This will take 1 or 2 minutes and no oil is needed. Remove the meat from the pan and allow to cool. Rub the meat (not the bones of the Doberman) of each rack with 1 1/2 tablespoons of the mustard. Set aside.

In another frying pan, heat the butter and in it sauté the garlic a few seconds. Remove from the heat and stir in the bread crumbs and parsley. Coat the Doberman with the bread-crumb mixture by rolling the racks of Doberman directly in the frying pan of bread crumbs. There should be a coating of bread crumbs on the meat only, not on the bones. Place the racks on a rack in a shallow roasting pan. Roast in a preheated 450-degree oven for 15 minutes for rare. (Add 10 minutes if you like it medium, but be careful not to overcook.) Remove the pan from the oven and allow the meat to stand in a warm place (but not on top of the stove) for 5 minutes. Slice into individual bone sections and serve at once.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklart eierinnen, på den mest ufine (men lavmelte p.g.a. udyret med tenner) at hun var idiot, og ikke skulle hatt hund.

Huff, dere er så vulgære. Bannes og står i - faen meg hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjort og gjort, Jeg hadde vel gjort fint lite utover å skjelve og å være generelt redd. Hadde jeg fått litt tid på meg, ville sinnet kommet, og da skulle eieren fått så hatten passet

Eieren var forøvrig en kuk, på lik linje med mange andre hundeeiere som eier såkalte "vanskelige" hunder

Bra det ikke var en unge den løp bort til, men det er vel ikke så mange unger ute nå.

Må sies at den heller ikke var fullvoksen (eieren sa i hvert fall at den blir ca 10 kg tyngre), så den var kanskje ikke ferdig opplært. Men jeg burde nok gitt en formaning om båndtvang.

En ting er en hissig puddel, men den her var jo litt større enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd hunder, men hadde helt klart minnet fyren om båndtvang. Og sånne dominante hunderaser ... vel, jeg tror jeg hadde forholdt meg heeelt rolig til eier hadde hanket hunden til seg - og jeg hadde def. ikke klappet den, verken på hodet eller andre steder etter en sånn velkomst .

(og det er faktisk sant, du bør ikke klappe hunder på hodet)

Du slipper bare ikke en sånn hund løs blant folk hvis du ikke har sinnsyk god dressur. Kanskje jeg hadde sagt det til han ...

Oki, det med klapping på hodet visste jeg ikke.

Velvel, bra jeg har godt hjerte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklart eierinnen, på den mest ufine (men lavmelte p.g.a. udyret med tenner) at hun var idiot, og ikke skulle hatt hund.

Det hadde kanskje vært en ide, men jeg fikk meg ikke til å si noe stygt mens beistet sto der og passet på henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg ville gjort?

Doberman med Dijon-sennep:

Dijon Rack of Doberman

Yield: 4 servings

2 racks of Doberman (approx. 1.5 LB ea)

salt and freshly ground black

pepper, to taste

3 TB Dijon-style mustard

1/2 c butter (1 stick)

2 cloves garlic, peeled and minced

1 c plain bread crumbs

2 TB parsley, fresh and finely chopped

Season the racks of Doberman with salt and pepper. Heat a heavy frying pan and brown the fat on top of the Doberman over high heat. This will take 1 or 2 minutes and no oil is needed. Remove the meat from the pan and allow to cool. Rub the meat (not the bones of the Doberman) of each rack with 1 1/2 tablespoons of the mustard. Set aside.

In another frying pan, heat the butter and in it sauté the garlic a few seconds. Remove from the heat and stir in the bread crumbs and parsley. Coat the Doberman with the bread-crumb mixture by rolling the racks of Doberman directly in the frying pan of bread crumbs. There should be a coating of bread crumbs on the meat only, not on the bones. Place the racks on a rack in a shallow roasting pan. Roast in a preheated 450-degree oven for 15 minutes for rare. (Add 10 minutes if you like it medium, but be careful not to overcook.) Remove the pan from the oven and allow the meat to stand in a warm place (but not on top of the stove) for 5 minutes. Slice into individual bone sections and serve at once.

Med vennlig hilsen

Om ikke annet så ble jeg i hvert fall sulten nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, det med klapping på hodet visste jeg ikke.

Velvel, bra jeg har godt hjerte :)

Da er det godt at mor er her og forteller deg at du bare skal rekke frem hånden slik at de selv kan velge om de vil komme til deg.

Du har et godt hjerte? Du skal ikke tro alt mamma'n din sier - hun glad i deg åkkesom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde kanskje vært en ide, men jeg fikk meg ikke til å si noe stygt mens beistet sto der og passet på henne :)

Er det ikke fint?!!! Har hatt hund, og savner det veldig! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke redd hunder, men hadde helt klart minnet fyren om båndtvang. Og sånne dominante hunderaser ... vel, jeg tror jeg hadde forholdt meg heeelt rolig til eier hadde hanket hunden til seg - og jeg hadde def. ikke klappet den, verken på hodet eller andre steder etter en sånn velkomst .

(og det er faktisk sant, du bør ikke klappe hunder på hodet)

Du slipper bare ikke en sånn hund løs blant folk hvis du ikke har sinnsyk god dressur. Kanskje jeg hadde sagt det til han ...

Nei, har hatt hund, og hodeklapping er absolutt for de innvidde. Beist vurderer jeg absolutt ikke å klappe på hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det godt at mor er her og forteller deg at du bare skal rekke frem hånden slik at de selv kan velge om de vil komme til deg.

Du har et godt hjerte? Du skal ikke tro alt mamma'n din sier - hun glad i deg åkkesom :)

Hadde hjertet mitt vært dårlig hadde jeg nå liggi kald etter et hjerteinfark :)

Det var tross alt mørkt, et område hvor det normalt ikke er noen mennesker, jeg i egne tanker, og plutselig spretter faenskapet fram og mot meg, uten noe forvarsel...

Jeg er ikke redd bikkjer, men denne fikk meg i det minste til å skvette voldsomt.

Ser jo også at den driver og løper etter mopeder (jupp, de går fortsatt rundt her), så denne bikkja eier ikke kustus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke fint?!!! Har hatt hund, og savner det veldig! ;-)

Hunder er koselige dyr. Liker beist, men jeg innbiller meg at det er for mye pes med dem. Opp om morgenen, ut i kulda, osv.

Du får skaffe deg bikkje igjen om du savner det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dere er så vulgære. Bannes og står i - faen meg hele tiden.

Er egentlig helt utsøkt forfinet altså, skjønner ikke hvor du får dette inntrykket ditt fra??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hjertet mitt vært dårlig hadde jeg nå liggi kald etter et hjerteinfark :)

Det var tross alt mørkt, et område hvor det normalt ikke er noen mennesker, jeg i egne tanker, og plutselig spretter faenskapet fram og mot meg, uten noe forvarsel...

Jeg er ikke redd bikkjer, men denne fikk meg i det minste til å skvette voldsomt.

Ser jo også at den driver og løper etter mopeder (jupp, de går fortsatt rundt her), så denne bikkja eier ikke kustus.

Det er så utrolig mange mennesker som ikke skulle hatt hund. Desverre finnes det altfor mange useriøse oppdrettere - de selger hundene sine til hvem-det-skulle-være og hundene ender opp som potensielle drapsmaskiner evt. vandrende skrullebomber fordi eierne ikke aner hva det vil si å ha hund - de aner ofte ikke hvilken hund de har skaffet seg og hva som kreves av den.

Det er tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder er koselige dyr. Liker beist, men jeg innbiller meg at det er for mye pes med dem. Opp om morgenen, ut i kulda, osv.

Du får skaffe deg bikkje igjen om du savner det! :)

Savner det, jeg. Være i skogen kl.8 på en lørdag, og vite at du møter trøtte-trynene når du er på vei tilbake til parkeringsplassen... Perfekt! Problemet er at sambo har katt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke normalt, nei...

Jeg hadde hvertfall ikke prøvd å klappe den.

Du kunne anmelt kjerringa som ikke holdt bikkja si i bånd!

Det ER båndtvang.. - og sånne bikkjer bør man holde i bånd. Det er sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...