Gå til innhold

Blødende tannkjøtt


arev

Anbefalte innlegg

Jeg sluttet og røyke 24/9-00 etter det blør jeg i tannkjøttet, ikke bare når jeg pusser tenner, men ellers også. jeg behøver ikke ha noe i munnen for å begynne å blø. Har du noen råd til meg? Er det her snakk om noen sykdom? eller går det snart over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei arev.

Det er udmerket at du har sluttet å røyke. Røyking øker muligheten for at tannkjøttsykdommer og andre sykdommer i munnhulen får utvikle seg.

Når tannkjøttet ditt blør lett og selv ved små berøringer, er det nok snakk om form for tannkjøttsbetennelse som bør tas alvorlig. Dette er hovedsymptomene på periodontitt, det som på norsk kalles pyrrea, og som ubehandlet kan føre til tap av tennenes feste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...