Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle der ute i samme situasjon. Første gang jeg skriver her, sikkert ikke mange menn som skriver heller. Sitter nå og venter på morgendagen da vi skal ha innsetting, de ringte fra sykehuset idag og alt så greit ut med befruktning. Det som bekymrer meg er at det virker som veldig mange mister første gang. Er dette tilfelle? Eller er det paranoian som brer seg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120037-pessimisme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var igjennom en runde for noen år siden. da fikk vi det ikke til på første forsøk, men vi mistet ikke. Andre forsøk gikk bra og jeg ble gravid - og vi mistet ikke!!!

Har ikke selv hørt at det er så mange som mister på første forsøk, men det er ikke så uvanlig å abortere tidlig i ett svangerskap uansett. Det har jeg hørt og at det ikke er alltid man vet at man har abortert. Noen ganger skjer det og alt man merker er at mensen er sen eller at man blør ekstra mye ved mens.

Skjønner godt at du er nervøs, men du for prøve å være opptimist - det er tross alt forsøk nummer en ikke sant. Og med fare for å dra meg helt bort i en klisje - den som venter på noe godt venter ikke forgjeves!

Massevis av lykkeønsker!!! Håper dere for det til på første. og at du kan gi tilbakemelding om ca 14 dager om at testen viser at dere er gravide!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120037-pessimisme/#findComment-726822
Del på andre sider

Når man setter inn egg etter forsøk, skjer en av to ting. Enten fester ett av eggene (eller begge) seg i livmoren, slik at kvinnen blir gravid. Ellers fester ikke noen av eggene seg, og kvinnen blir ikke gravid.

Det er ca. 40 % sjanse for å bli gravid på hvert forsøk. Når man har hatt mer enn 3 forsøk reduseres sjansen noe, fordi en del av disse parene ikke har forutsetninger for å kunne bli gravide. Det er altså 60% sjanse for at man ikke blir gravid. Hvis eggene ikke fester seg, mister man dem ikke. De går bare i oppløsning, og blir "spist opp" av de hvite blodlegemene.

For de som blir gravide, er risikoen for å abortere like stor som ved alle andre svangerskap. Det er ikke større sjanse for å abortere 1. gang enn andre ganger.

Håper du ble litt klokere. Lykke til med forsøket deres !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120037-pessimisme/#findComment-726942
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...