Gå til innhold

– Frp må slutte å syte sånn, sier Aarebrot


Sør

Anbefalte innlegg

Du ler av demokratiet.

Jeg er også enig i at landet hadde blitt rævkjørt med RV ved makta, men det er _min_ mening. Hvis flertallet mener noe annet så måtte jeg selvsagt akseptert dette.

Det er det som er demokrati.

Enig med deg i det.

MEN - det er intet som tilsier at bare fordi Frp er det største enkelt-partiet i noen kommuner, så er "resten av verden" forpliktet til å samarbeide med dem.

Det sier jo ganske mye om Frp at ofte vil ikke engang Høyre jobbe sammen med dem.

Selvsagt skylder Frp på "alle andre", men som Høyre i Rogaland fylke forklarte: det har liten hensikt å samarbeide med noen som har sagt at de vil legge ned fylkeskommunen. De har jo åpenbart et motiv for at ting skal gå så dårlig som mulig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goliath

    30

  • Sør

    25

  • flisa

    12

  • SierDuDet

    6

Mest aktive i denne tråden

Jeg leste visst innlegget ditt litt raskt.

Jeg mente selvsagt at det IKKE hadde vært greit. Som jeg har skrevet tidligere.

Det er helt uvesentlig om det er SV, RV eller FRP det er snakk om.

Hei,

Det er IKKE uvesentlig hvilket parti det er. Frp og RV er "ytterfløys-partier", som naturligvis har færre å samarbeide med. (De har ingen naturlige allierte til høyre/venstre.)

Ap, V, Høyre derimot, kan velge mellom samarbeidspartnere fra "begge sider".

Videre, det er ikke til å stikke under en stol at Frp er "en annen type parti" enn de andre. Det gjør nok at de finner det langt mer naturlig å samarbeide med andre enn Frp.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"skulle samarbeide med idiotiet til Frp."

Med det nivået på dine "saklige innlegg", så regner jeg med at denne lille debatten like godt kan legges død.

Du har jo nå idiotærklært ca 20% av norges befolkning.

Og som du selv sier - selvfølgelig har alle disse 20% feil og er idioter, mens du selvfølgelig har rett.....

Dette fra en person som gjentatte ganger har etterlyst litt saklighet i innleggene her...he-he...morsom er du i hvert fall - nok en gang.

Et parti med ledere som gir Bondevik skylden for voldtekter, og en annen leder som påstår at Schancke handlet i "nødverge", så er idiotiet det eneste passende ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også at Frp's "ideologi" er idioti - men det er mange mennesker som stemmer på det partiet likevel.Jeg tror mange gjør det fordi de syns politikk er kjedelig - og det slipper det å være med Frp - de som så er MOT de som stemmer Frp - de holder med Kristin Halvorsen -for hun lagerogså "bra farge-tv" -så da stemmer de SV, det er ingen annen grunn, i alle fall ikke politisk - at de to partiene skulle gjør det jamt veldig bra over HELE landet -når det saktens er kommunevalg. Fortell ikke meg at alle kommuner har de samme sakene som Carl I Hagen og Fru Halvorsen har tutet ørene våre fulle av. men show lager de!

Jeg tror at 20% er politisk ubevisste - ikke idioter.

Jeg tror (vet vel egentlig) at når du leser Frp's valgprogram, så finner du en rekke saker som du vil kunne støtte 100%.

Jeg tror at svært mange nordmenn (langt flere enn 20%) vil finne en rekke saker i Frp's valgprogram som de på sak vil kunne være svært enige i.

Derfor finner jeg det svært lite saklig, når man så debatterer og argumenterer mot Frp's politikk, at man bruker argumenter som idioti, tåpelig etc - uten å kunne gi noen bedre argumenter enn at "slik er det bare".

Noe helt annet er hvis man på enkeltsaker er saklig uenig, og man er i stand til å føre en saklig debatt om hvorfor man er uenig.

Idiotisk og tåplig blir det først når man tar enkelthendelser fra enkeltpersoner og stempler et helt parti ut i fra det.

Skulle man gjort det samme ut ifra enkelthendelser fra enkeltpersoner i andre partier, så ville det blitt en svært så usakelig politisk debatt i Norge....som om ikke den er usakelig nok som det er allerede nå.

Når det gjelder kommentarer om "barnslighet", så er min og mange andres oppriktige mening at det er nettopp det som preger svært mange av de kritiske kommentarene om Frp - som så tydelig har andre og vikarierende argumenter for å bli brukt.

DET er barnslig det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært flere valgforskere og erfarne politiske kommentatorer (som ikke er Frp sympatisører) som har uttalt seg stikk i strid med hva Aarebrot sier her.

Og de kan vel også ansees for å være mer politisk uavhengige enn Aarebrott, som nok kan misstenkes for å være forutinntatt og/eller ha vikarierende argumenter for hvorfor han går ut som han gjør.

Det er vel ikke til å stikke under en stol at det også blant høyres representanter finnes personer med dype fordommer til Frp - og som ikke nødvendigvis er politisk motivet etter dagens valgprogram, men heller basert på tidligere antipatier og en "redsel" for at Frp skal overta hegemoniet etter høyre.

Så det er intet spesielt godt "sannhetsvitne" du trekker frem her....

Sannhetsvitner kan vel ingen komentatorer være.

Men det er et interesant poeng han legger for dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsvitner kan vel ingen komentatorer være.

Men det er et interesant poeng han legger for dagen.

På samme måte som det er et interessant poeng som flere valgforskere og erfarne politiske kommentatorer legger for dagen.

Og de poengene er ikke minst nye. Det er mer enn man kan si om det Aarebrot sier.....

Det er jo argumenter som har vært benyttet fra Frps politiske motstandere i flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mer syting.

Når ingen andre vil samarbeide med "deg", så er det nærliggende at det er "deg" det er noe gale med, og ikke resten av verden.

Mer "sakligheter" ser jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fordi jeg ikke er enig med deg, men fordi du spammer med vrøvl.

Enda flere saklige kommentarer fra deg Sør....

Nok en gang - var det ikke du som etterlyste saklighet i innleggene?

"Vrøvl, vås og idioti" er ikke det jeg forbinder med saklige argumenter, men mulig du ser litt annerledes på det fra ditt "nivå" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som det er et interessant poeng som flere valgforskere og erfarne politiske kommentatorer legger for dagen.

Og de poengene er ikke minst nye. Det er mer enn man kan si om det Aarebrot sier.....

Det er jo argumenter som har vært benyttet fra Frps politiske motstandere i flere år.

Kanskje det, jeg har 9ikke for vane å lese politiske komentatorer ;o)

Hva sier de andre av vettuge ting, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du synes "alle andre er dumme", så er det på tide at Frp ser seg selv i speilet.

Det er ikke jeg som har sat at "alle andre er dumme" i denne tråden Sør. Jeg aksepterer fullt ut at andre er uenige med meg på sak, uten å bli usaklig tilbake.

Du er derimot den i denne tråden som har idiotærklært alle som stemmer på Frp (bokstavelig), og da er det kanskje på tide at du ser deg selv i speilet.

Eller kan du vise meg hvor jeg har kalt folk i denne tråden for dumme - fordi de ikke er enige med meg - slik som du nettopp gjør.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke orke å lese alt i denne tråden, men bare minne om at den gode Aarebrot er høyt profilert arbeiderpartimann. Det kan muligens farge hans vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det, jeg har 9ikke for vane å lese politiske komentatorer ;o)

Hva sier de andre av vettuge ting, da?

At reaksjonene fra en rekke politiske partier sentralt og lokalt mot Frps oppslutning etter valget, og hva det bør få av betydning for politiks innflytelse, ikke er i tråd med prinsippene bak det demokratiet som våre valgsystemer med påfølgende forhandlinger er basert på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Det er IKKE uvesentlig hvilket parti det er. Frp og RV er "ytterfløys-partier", som naturligvis har færre å samarbeide med. (De har ingen naturlige allierte til høyre/venstre.)

Ap, V, Høyre derimot, kan velge mellom samarbeidspartnere fra "begge sider".

Videre, det er ikke til å stikke under en stol at Frp er "en annen type parti" enn de andre. Det gjør nok at de finner det langt mer naturlig å samarbeide med andre enn Frp.

Med vennlig hilsen

Kan du argumentere saklig for hva du mener med at "Frp er en annen type parti", og hvorfor det da er greit at de i et demokrati skal behandles annerledes enn de andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg i det.

MEN - det er intet som tilsier at bare fordi Frp er det største enkelt-partiet i noen kommuner, så er "resten av verden" forpliktet til å samarbeide med dem.

Det sier jo ganske mye om Frp at ofte vil ikke engang Høyre jobbe sammen med dem.

Selvsagt skylder Frp på "alle andre", men som Høyre i Rogaland fylke forklarte: det har liten hensikt å samarbeide med noen som har sagt at de vil legge ned fylkeskommunen. De har jo åpenbart et motiv for at ting skal gå så dårlig som mulig.

Med vennlig hilsen

Så dårlig som i f.eks Os mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et parti med ledere som gir Bondevik skylden for voldtekter, og en annen leder som påstår at Schancke handlet i "nødverge", så er idiotiet det eneste passende ordet.

Så det er greit å legge Bondeviks (vår statsminister) uttalelser om at han "ikke forstår hva folk har ute å gjøre etter kl. 13:00 på kvelden" som grunn til vurdering av Arbeiderparti som politisk parti?

Eller en rekke andre idiotiske enkeltuttalelser eller handlinger fra enkeltpersoner fra alle partier til grunn for disse partienes "seriøsitet" eller politiske ståsted?

Er det ut ifra slike vurderinger du mener politiske debatter bør foregå og legges til grunn for valget av hvem man bør stemme på?

En interessant videreutvikling av demokratiet i Norge Sør.

Har du tenkt på å forsøke å jobbe videre med det med tanke på neste valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er greit å legge Bondeviks (vår statsminister) uttalelser om at han "ikke forstår hva folk har ute å gjøre etter kl. 13:00 på kvelden" som grunn til vurdering av Arbeiderparti som politisk parti?

Eller en rekke andre idiotiske enkeltuttalelser eller handlinger fra enkeltpersoner fra alle partier til grunn for disse partienes "seriøsitet" eller politiske ståsted?

Er det ut ifra slike vurderinger du mener politiske debatter bør foregå og legges til grunn for valget av hvem man bør stemme på?

En interessant videreutvikling av demokratiet i Norge Sør.

Har du tenkt på å forsøke å jobbe videre med det med tanke på neste valg?

mente selvfølgelig etter kl. 01:00 på kvelden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du argumentere saklig for hva du mener med at "Frp er en annen type parti", og hvorfor det da er greit at de i et demokrati skal behandles annerledes enn de andre?

De blir ikke behandlet annerledes "fordi de er Frp", men pga hvordan de er, og hvor de står politisk.

Akkurat som om AKP(m-l) hadde fått samme oppslutning.

De leker bare martyrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dårlig som i f.eks Os mener du?

Jeg snakker om fylkeskommune-styrer som Frp vil legge ned. Da vil de åpenbart at fylkeskommunen ikke skal fungere godt og effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er greit å legge Bondeviks (vår statsminister) uttalelser om at han "ikke forstår hva folk har ute å gjøre etter kl. 13:00 på kvelden" som grunn til vurdering av Arbeiderparti som politisk parti?

Eller en rekke andre idiotiske enkeltuttalelser eller handlinger fra enkeltpersoner fra alle partier til grunn for disse partienes "seriøsitet" eller politiske ståsted?

Er det ut ifra slike vurderinger du mener politiske debatter bør foregå og legges til grunn for valget av hvem man bør stemme på?

En interessant videreutvikling av demokratiet i Norge Sør.

Har du tenkt på å forsøke å jobbe videre med det med tanke på neste valg?

Du får bare finne deg i at folk og politikere ikke liker Hagens/Frps måte å opptre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...