Gå til innhold

Kan jeg "sladre" til min mors lege ??

Anbefalte innlegg

Gjest Datter, 36 år

Har mistanke om at min 59 år gammel mor, er på begynnerstadiet til Demens. Har sjekket informasjon om dette på internett, og det stemmer ganske bra. Jeg vil at hun skal få hjelp, og mulighet til å begrense sykdomsutviklingen om dette er tilfelle. Vil ikke sitte på gjerdet å se at hun bare blir værre og værre. Kan jeg kontakte hennes lege å orientere om mine mistanker ? Som en slags bekymringsmelding om du skjønner...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120209-kan-jeg-sladre-til-min-mors-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det er viktig at fastlegen får informasjon fra pårørende. Når det gjelder demens, er dette spesielt viktig. Legen vil bli takknemlig. Det er vanlig at pårørende gir slike opplysninger, og det er ikke forbudt. legen behøver ikke fortelle noe til moren din. Du får vurdere selv om det kanskje er best for alle med full åpenhet vedrørende dine bekymringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...