snekkis Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 Er det noen som vet noe om en sykdom som heter Pustolosis Palmaris et Plantaris? Det utarter seg som vonde klumper/blemmer under føttene og inni hendene. Hva kommer det av, og blir jeg noen gang kvitt det..??? 0 Siter
Storekatta Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 Har hatt det selv. Det skyldes ekstremt stress. Prøvde alt, inklusive behandling på hudavdeling. Ingenting hjalp, før jeg leste om hestemelk på et tysk nettsted. Blemmene og sårene forsvant etter at jeg hadde drukket hestemelk et par ganger om dagen noen få uker. Les mer på www.hoppemelk.com. Lykke til! 0 Siter
snekkis Skrevet 21. september 2003 Forfatter Skrevet 21. september 2003 Har hatt det selv. Det skyldes ekstremt stress. Prøvde alt, inklusive behandling på hudavdeling. Ingenting hjalp, før jeg leste om hestemelk på et tysk nettsted. Blemmene og sårene forsvant etter at jeg hadde drukket hestemelk et par ganger om dagen noen få uker. Les mer på www.hoppemelk.com. Lykke til! Hei Storekatta! Takk for tipset! Har en gutt på 11 som nettopp har fått diagnosen, og har tydeligvis en lett utgave av sykdommen.Han har vonde "kuler" og noen blemmer, men ingen sår. Han fikk først under føttene, og to måneder etter på hendene. Begge deler er forsvunnet ved hjelp av en medisiner. Men når jeg leser om denne sykdommen på nettet, og ser hvordan det egentlig kan bli, blir jeg vettskremt!!! Blir det sånn i alle tilfeller, eller kan vi håpe på at det forsvinner og ikke kommer tilbake? Han er ellers en frisk og sunn gutt, så jeg er veldig bekymret. 0 Siter
Storekatta Skrevet 21. september 2003 Skrevet 21. september 2003 Hei Storekatta! Takk for tipset! Har en gutt på 11 som nettopp har fått diagnosen, og har tydeligvis en lett utgave av sykdommen.Han har vonde "kuler" og noen blemmer, men ingen sår. Han fikk først under føttene, og to måneder etter på hendene. Begge deler er forsvunnet ved hjelp av en medisiner. Men når jeg leser om denne sykdommen på nettet, og ser hvordan det egentlig kan bli, blir jeg vettskremt!!! Blir det sånn i alle tilfeller, eller kan vi håpe på at det forsvinner og ikke kommer tilbake? Han er ellers en frisk og sunn gutt, så jeg er veldig bekymret. Den første gangen jeg fikk det, hjalp det med litt kortisonkrem - og at den stressende situasjonen jeg var i ble bedre. Da hadde jeg det bare i den ene håndflaten. Andre gang, noen år etter, fikk jeg det i begge håndflater og under den ene foten. Dette var riktig ille; først kom blemmene, og etter lengre tid også sår og sprekker. Jeg gikk med dette over et år før jeg kom over hestemelken, som jeg drakk til plagene ble borte. Nå har jeg ikke sett snurten av dette på halvannet år. Men jeg er forberedt på at det kan komme igjen. Tror det kan være arvelig. Min far hadde tilsvarende plager som ingen lege klarte å sette navn på den gangen, de kalte det bare eksem. 0 Siter
snekkis Skrevet 21. september 2003 Forfatter Skrevet 21. september 2003 Den første gangen jeg fikk det, hjalp det med litt kortisonkrem - og at den stressende situasjonen jeg var i ble bedre. Da hadde jeg det bare i den ene håndflaten. Andre gang, noen år etter, fikk jeg det i begge håndflater og under den ene foten. Dette var riktig ille; først kom blemmene, og etter lengre tid også sår og sprekker. Jeg gikk med dette over et år før jeg kom over hestemelken, som jeg drakk til plagene ble borte. Nå har jeg ikke sett snurten av dette på halvannet år. Men jeg er forberedt på at det kan komme igjen. Tror det kan være arvelig. Min far hadde tilsvarende plager som ingen lege klarte å sette navn på den gangen, de kalte det bare eksem. Takker igjen for svaret ditt! Setter stor pris på det. Vet ikke om jeg blir noe særlig klokere, men det er godt å høre andres erfaringer. Skal undersøke litt andre steder også, så blir jeg vel klokere etter hvert. Jeg har lest at det er helst voksne som får det, og syns derfor det er litt rart at min 11-årige sønn skal ha det. Legen har ikke tatt noe prøver av ham, bare sett på blemmene. Skal be om en mer utfyllende forklaring evt. blodprøve hvis det kan bekrefte/avkrefte noe. Takker igjen for din interesse, og ønsker deg lykke til videre!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.