Gå til innhold

Er jeg virkelig så dum??


sigga

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • sigga

    19

  • Sør

    9

  • mil1365380270

    3

  • nanna

    2

Mest aktive i denne tråden

Du har lagt merke til det ja - at jeg kun kommuniserer med damer her på DOL;-)

Ja, og når da jentene bruker flere nick går det helt rundt for deg skjønner jeg;-P

Fint om jentene tar hintet og gir seg til kjenne slik at forvirrede ildg'er kan unngås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, jeg skjønner ikke helt hvordan man kan stå for noe man skriver men ikke mene det? Altså ditt inlegg om likestilling, du står for det men mener ikke det du skriver? Er ikke det litt motstridende? Jeg forstår ikke helt hvordan det går an jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du er dum(og håper du ikke leste mine innlegg slik):-o, men jeg var dypt uenig i påstanden din..Det er vel greit?:o)

en påstand er en påstand...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, jeg skjønner ikke helt hvordan man kan stå for noe man skriver men ikke mene det? Altså ditt inlegg om likestilling, du står for det men mener ikke det du skriver? Er ikke det litt motstridende? Jeg forstår ikke helt hvordan det går an jeg?

Jo da selvsagt går det ann. Det er muylig å se en sak fra flere sider og ikke bare forherlige et argument og en mening... Jeg står for det jeg har skrivd ved at jeg vet hva jeg har sagt... men om jeg mener det til det fulle er en annen ting... Det var en påstand fra meg og dere svarte meg... jeg har svart tilbake og provosert...

tenker ikke responsen hadde vært den samme om jeg spurte; hva synest dere om likstilling??

Det spørsmålet gir svaret selv.

om jeg er motstridene eller ikke,ja, greitt nok...

sånn er det med meg i alle saker. Jeg liker å ta standpunkt for ja og nei sieder, for og imot... bare på den måten kan jeg gjøre meg opp en mening som er veloverveid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da selvsagt går det ann. Det er muylig å se en sak fra flere sider og ikke bare forherlige et argument og en mening... Jeg står for det jeg har skrivd ved at jeg vet hva jeg har sagt... men om jeg mener det til det fulle er en annen ting... Det var en påstand fra meg og dere svarte meg... jeg har svart tilbake og provosert...

tenker ikke responsen hadde vært den samme om jeg spurte; hva synest dere om likstilling??

Det spørsmålet gir svaret selv.

om jeg er motstridene eller ikke,ja, greitt nok...

sånn er det med meg i alle saker. Jeg liker å ta standpunkt for ja og nei sieder, for og imot... bare på den måten kan jeg gjøre meg opp en mening som er veloverveid.

Årsaken til kommentarene er ikke basert på hvilken side du tok (direkte), men at du nevnte eksempler på manglende likestilling, og så ga likestillingen skylden for disse.

Det er å rette baker for smed, og det var det folk reagerte på.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Årsaken til kommentarene er ikke basert på hvilken side du tok (direkte), men at du nevnte eksempler på manglende likestilling, og så ga likestillingen skylden for disse.

Det er å rette baker for smed, og det var det folk reagerte på.

Med vennlig hilsen

Jeg vet det der.. og hvis du vil åpne øynene dine nå så les dette;

Jeg sa at vi har ikke likestilling i dag som fungere. Fordet vi kvinner går og irriterer oss over at mennene våre ikke gjør nok i huset og ikke deler arbeidet med ungene med oss. Jeg vet at det er selvmotsigende, men det jeg har sagt hele veien er at hvis ikke ideen om likestilling hadde kommet hadde vi kvinner fortsatt og levd i den tro at det var det som var normalt... og vi hadde sluppet å irritere oss over udugelige menn som veldig mange gjør inne på bla. foreldre forum og samlivs forum...

ta å slå opp på dagbladets sider og søk på likestilling... du får opp i mot 125 treff og der kan du les mange interessante artikler... ikke alle er med meg, men noen er ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det der.. og hvis du vil åpne øynene dine nå så les dette;

Jeg sa at vi har ikke likestilling i dag som fungere. Fordet vi kvinner går og irriterer oss over at mennene våre ikke gjør nok i huset og ikke deler arbeidet med ungene med oss. Jeg vet at det er selvmotsigende, men det jeg har sagt hele veien er at hvis ikke ideen om likestilling hadde kommet hadde vi kvinner fortsatt og levd i den tro at det var det som var normalt... og vi hadde sluppet å irritere oss over udugelige menn som veldig mange gjør inne på bla. foreldre forum og samlivs forum...

ta å slå opp på dagbladets sider og søk på likestilling... du får opp i mot 125 treff og der kan du les mange interessante artikler... ikke alle er med meg, men noen er ...

Du skriver: "men det jeg har sagt hele veien er at hvis ikke ideen om likestilling hadde kommet hadde vi kvinner fortsatt og levd i den tro at det var det som var normalt..."

Hvis ikke slavene i USA hadde fått idéen om at de skulle behandles likt med de hvite, så hadde de vært lykkelige slaver?

Hvis ikke de svarte i Sør Afrika hadde hatt idéen at de skulle styre deres eget land, ville de vært lykkelige under Apartheid?

Du kan vel se at det argumentet faller på sin egen urimelighet?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "men det jeg har sagt hele veien er at hvis ikke ideen om likestilling hadde kommet hadde vi kvinner fortsatt og levd i den tro at det var det som var normalt..."

Hvis ikke slavene i USA hadde fått idéen om at de skulle behandles likt med de hvite, så hadde de vært lykkelige slaver?

Hvis ikke de svarte i Sør Afrika hadde hatt idéen at de skulle styre deres eget land, ville de vært lykkelige under Apartheid?

Du kan vel se at det argumentet faller på sin egen urimelighet?

Med vennlig hilsen

Slaveriet og apartheid har ingenting i disse trådene å gjøre... beklager. det er en annen debatt.

Du kan godt sammenligne hund og katt og fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slaveriet og apartheid har ingenting i disse trådene å gjøre... beklager. det er en annen debatt.

Du kan godt sammenligne hund og katt og fisk...

Slaveriet og apartheid ble forsvart med *akkurat* samme logikk som du nevner.

Å tro at kvinner var "lykkeligere i uvitenhet" (om feminisme) er akkurat som å tro at de svare hadde vært "lykkeligere i uvitenhet" (om likeverd med hvite).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slaveriet og apartheid ble forsvart med *akkurat* samme logikk som du nevner.

Å tro at kvinner var "lykkeligere i uvitenhet" (om feminisme) er akkurat som å tro at de svare hadde vært "lykkeligere i uvitenhet" (om likeverd med hvite).

Med vennlig hilsen

Her er jeg faktisk enig med deg, Sør :-)

Ta rotta på'a!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jambalejo

Dumme i dine øyne ja, mulig det... er du sikker på at de er åpne??

Så du har flere nick? Det er fint å vite at du er en av dem som diskuterer med deg selv, for da kan man overse dine innlegg. Jævla mehe der du er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfatter deg definitivt ikke som dum :-)

Eneste jeg så i ditt innlegg om likestilling, var at det fikk en tendens til å handle om arbeidsfordeling i hjemmet (og ja - er medskyldig i det selv) i stedet for en mer generell debatt omkring likestilling generelt sett.

Mulig at du hadde formuleringer i noen av innleggene dine som provoserte mannehatere; har opplevd at en del tenner veldig når man omtaler noe som helst som har med likestilling å gjøre med negativt fortegn.

Men det er i så fall deres problem - ikke ditt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet det der.. og hvis du vil åpne øynene dine nå så les dette;

Jeg sa at vi har ikke likestilling i dag som fungere. Fordet vi kvinner går og irriterer oss over at mennene våre ikke gjør nok i huset og ikke deler arbeidet med ungene med oss. Jeg vet at det er selvmotsigende, men det jeg har sagt hele veien er at hvis ikke ideen om likestilling hadde kommet hadde vi kvinner fortsatt og levd i den tro at det var det som var normalt... og vi hadde sluppet å irritere oss over udugelige menn som veldig mange gjør inne på bla. foreldre forum og samlivs forum...

ta å slå opp på dagbladets sider og søk på likestilling... du får opp i mot 125 treff og der kan du les mange interessante artikler... ikke alle er med meg, men noen er ...

Jeg er helt enig med deg: Uten tanker om kvinnefrigjøring og likestilling hadde kvinnene gjort alt husarbeid alene,uten å mukke. Slik min mor gjorde. Hun ville garantert ha besvimt om gubben hadde kommet med støvfilla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har flere nick? Det er fint å vite at du er en av dem som diskuterer med deg selv, for da kan man overse dine innlegg. Jævla mehe der du er...

da er vi to mehe her... du og jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfatter deg definitivt ikke som dum :-)

Eneste jeg så i ditt innlegg om likestilling, var at det fikk en tendens til å handle om arbeidsfordeling i hjemmet (og ja - er medskyldig i det selv) i stedet for en mer generell debatt omkring likestilling generelt sett.

Mulig at du hadde formuleringer i noen av innleggene dine som provoserte mannehatere; har opplevd at en del tenner veldig når man omtaler noe som helst som har med likestilling å gjøre med negativt fortegn.

Men det er i så fall deres problem - ikke ditt.

Med vennlig hilsen

Thank you...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg: Uten tanker om kvinnefrigjøring og likestilling hadde kvinnene gjort alt husarbeid alene,uten å mukke. Slik min mor gjorde. Hun ville garantert ha besvimt om gubben hadde kommet med støvfilla.

Ja, og det var egentlig bare det jeg ville ha frem... desverre har mange oppfattet det slik at jeg synest det er en ideel situasjon... jeg får vel bare ta det som et tegn på at jeg er kløne til å skrive norsk jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Jeg står for det jeg skriver men mener ikke alltid det jeg skriver...'

Hvis du står for det du skriver må det vel være fordi det du skriver springer ut fra din faste overbevisning? *forvirret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Jeg står for det jeg skriver men mener ikke alltid det jeg skriver...'

Hvis du står for det du skriver må det vel være fordi det du skriver springer ut fra din faste overbevisning? *forvirret*

nei, det trenger ikke være sånn... og med all den dritten jeg har fått tildlengt, så gidder jeg heller ikke å forklare deg hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...