Gå til innhold

Når sjefen skal gjøre alt selv...


Gjest me&myself&irene

Anbefalte innlegg

Gjest me&myself&irene

Vår sjef er blitt langtidssykemeldt og nestleder har rykket opp som midlertidig sjef. Under min gamle sjef hadde jeg masse å gjøre på jobb. Det var travelt, men også moro, for jeg fikk til alle oppgavene og min sjef var fornøyd med meg.

Den nye sjefen har tatt fra meg omtrent alle arbeidsoppgavene mine. (Hun er ganske nervøs og stoler ikke på andre enn seg selv). Nå jobber hun ca 50-timers arbeidsuke og klager høylytt over hvor mye hun har å gjøre, og hvor lite vi andre har å gjøre. Jeg har sagt fra på en pen måte at jeg kan avlaste henne, både på personalmøte og i medarbeidersamtale, men får alltid til svar at hun helst vil gjøre alt selv.

Flere andre på jobb har nå redusert stillingene sine på grunn av for lite å gjøre. (Må legge til at vi ikke har lov til å sette igang nye prosjekter, da vi har så dårlig økonomi at selv kulepenner må brukes med forsiktighet - jobber i en kommune med svært anstrengt økonomi).

Merkelig nok er jeg myyye mer sliten nå, når jeg må slite med å finne på ting å gjøre, enn da jeg måtte løpe rundt hele dagen. Sjefens eneste ønske er at vi vasker golvet (men da tar vi jobben fra renholderne), eller går enda mer ned i stillingsprosent. Sjefen er også tillitsvalgt, så vi kommer ingen vei. Hva skal vi gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest me&myself&irene

Vanskelig situasjon, men bedriften kan umulig være tjent med en innstilling som det i den stillingen? Vet personalsjefen og ledelsen om hvordan det er?

Personalsjefen og den andre øverste ledelsen er svært fjernt fra oss, og blander seg egentlig ikke i hva vi gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til tillitsvalgt: tror ikke sjefen din kan være både sjef/overordnet OG tillitsvalgt. Da jeg jobbet i fylkeskommunen måtte vi velge ny tillitsvalgt da tillitsvalgte fikk en assisterende lederstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...