Gå til innhold

Forslag til tilberedning av svinefilet?


Gjest Pricilla

Anbefalte innlegg

Har bedt et par på midadg i kveld, og har tatt ut indrefilet av siv av frysern. Tenkte å lage noe litt mere spennende enn bare stekt kjøtt med poteter til...

Har du et forslag til en litt enkel og god oppskrift? : )

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett filetene høyt oppi ovnen med grillen på (helst varmluft) og høy temperatur (225, minst).

La kjøttet bli brunt, ta det ut og legg tynne tomatskiver oppå. Legg også et lag blåmuggost oppå tomatene, og til slutt legger du et lag vanlig hvitost på toppen. Inn i ovnen for å smelte... og så er det ferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg begynte på et svar men alt forsvant...

- Helstek indrefileten og pass på at du ikke gjennomsteker den (la den "hvile" litt på en fjøl etter steking) og den skal være lett-rosa i midten.

Skjær poteter i båter og ha dem i en langpanne m/masse olivenolje, salt (gjerne havsalt) og gjerne litt hvitløk også. Stek dem i ca. 20-25 min på 200grader og sett på grill/varmluft siste minuttene for å få dem litt sprø utenpå.

Noe som er godt som tilbehør er stekt, fersk chamignon, minimais og evn. sukkererter.

Ta gjerne også tomater (en til hver). Skjær av lokket og ta ut litt av "innmaten" fyll med italiensk krydder og ost på toppen. Settes i ovnen ca. 5-7 minutter sammen med potetene.

Supergodt!!

Av saus ville jeg rett og slett tatt en pose bearnaise-saus og slengt i en skvett rømme, ekstra krydder e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...