Gå til innhold

Husker du en landeplage?


macarena

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg gir meg ikke...er på jakt etter en landeplage. En sang alle hiver seg med på...synger av full hals og danser på bordet til...;-)

Husker du en sådan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    7

  • pip

    6

  • macarena

    5

  • Hawkwind

    4

Mest aktive i denne tråden

Snakker vi kun den senere tid, eller er det snakk om både åtti- og nittitallet her?

Jeg har en drøss forslag:

Wake me up before you Go Go

(fra det glade åtti-tallet, av de to solbrune gutta i britiske WHAM!)

Og mens vi er inne på det britiske:

Landeplagen fra Bros brothers (?) altså de to blonde tvillinggutta, som hadde en hit også forsvant. Alle gikk rundt og tøffa seg og sang: "When will I, will I be famous!?"

I tillegg husker jeg godt da Boy George kom på banen, lanserte sin første hit-musikkvideo og sjokkerte en hel verden med sin sminke og lange fletter, samt noe uformelige klesdrakt som nektet å avsløre noe om det var gutt eller jente under...Hans reggae-toner fikk likevel alle til å nynne med;"Do you really want to hurt me?"

Så har vi U2 også da, med en haug av hits. Hva med "Sunday, bloody sunday" for eksempel?

Og Simple Minds med "Glittering Prize". Den eldste broren min elsket den gruppa, og spilte platene deres om og om igjen.

Så har vi en annen som jeg ikke får ut av hodet, nemlig den fengende "Come on Eileen " av Dexy's Midnight Runners. Du husker vel den? :-)

Så, helt til slutt (jeg må tvinge meg til å stoppe her:-), så vil jeg nevne en av mine personlige favoritter fra ungdomstiden, og det er "Kyrie Eleison" by Mr. Mister. (Vet ikke hvorfor denne ble det. Kyrie Eleison betyr forresten "God have Mercy")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi kun den senere tid, eller er det snakk om både åtti- og nittitallet her?

Jeg har en drøss forslag:

Wake me up before you Go Go

(fra det glade åtti-tallet, av de to solbrune gutta i britiske WHAM!)

Og mens vi er inne på det britiske:

Landeplagen fra Bros brothers (?) altså de to blonde tvillinggutta, som hadde en hit også forsvant. Alle gikk rundt og tøffa seg og sang: "When will I, will I be famous!?"

I tillegg husker jeg godt da Boy George kom på banen, lanserte sin første hit-musikkvideo og sjokkerte en hel verden med sin sminke og lange fletter, samt noe uformelige klesdrakt som nektet å avsløre noe om det var gutt eller jente under...Hans reggae-toner fikk likevel alle til å nynne med;"Do you really want to hurt me?"

Så har vi U2 også da, med en haug av hits. Hva med "Sunday, bloody sunday" for eksempel?

Og Simple Minds med "Glittering Prize". Den eldste broren min elsket den gruppa, og spilte platene deres om og om igjen.

Så har vi en annen som jeg ikke får ut av hodet, nemlig den fengende "Come on Eileen " av Dexy's Midnight Runners. Du husker vel den? :-)

Så, helt til slutt (jeg må tvinge meg til å stoppe her:-), så vil jeg nevne en av mine personlige favoritter fra ungdomstiden, og det er "Kyrie Eleison" by Mr. Mister. (Vet ikke hvorfor denne ble det. Kyrie Eleison betyr forresten "God have Mercy")

Vi snakker ikke om noe spesiellt årstall egentlig... Trenger fler!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi snakker ikke om noe spesiellt årstall egentlig... Trenger fler!!!

Da kan du føye til "Broken Wings" også, av samme gruppe som "Kyrie Eleison" :-)

Jeg får svare og liste opp flere i morgen eller noe. Akkurat nå begynner jeg å bli for trøtt:-) Men jeg har mange i bakhodet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder lande_plager_ er det vel bare svenske som regnes?

Oa hela natten

Av de med engelsk tekst:

Every woman every man, join the careavan og love, stand up, stand up osv

She loves you yeah yeah yeah

Goodbye my friends its hard to dye

Waterloo og en masse anndre abba-låter

Også er det jo noen norske også, da

Forelska i lærarn

Cassanova

Kjære Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den grand prix låten med joik på slutten, har aldri hørt om noen som ikke kan refr. der. La det swinge (bobbysocks), do-re-mi(teigen), ut mot havet (dessverre)(Rudberg) min første kjærlighet(teigen) og de fleste andre som er nevnt nedenfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan du føye til "Broken Wings" også, av samme gruppe som "Kyrie Eleison" :-)

Jeg får svare og liste opp flere i morgen eller noe. Akkurat nå begynner jeg å bli for trøtt:-) Men jeg har mange i bakhodet! :-)

Du verda... snakk om sammenfallende ungdomstid... *smågrøsser*

Det har akkurat gått en "back to the 80's" programserie på VH1 - det var til å få bakoversveis (høyt føhna!) av.

Den som virkelig toppa (for meg) var "Don't you forget about me" med Simple Minds. *mimre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Når det gjelder lande_plager_ er det vel bare svenske som regnes?

Oa hela natten

Av de med engelsk tekst:

Every woman every man, join the careavan og love, stand up, stand up osv

She loves you yeah yeah yeah

Goodbye my friends its hard to dye

Waterloo og en masse anndre abba-låter

Også er det jo noen norske også, da

Forelska i lærarn

Cassanova

Kjære Kristine

"Goodbye my friends its hard to dye"

LOL

Kan være vanskelig å få det jevnt i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Har vært endel sommerslagere som har tatt knekken på meg opp gjennom årene.

"What's Up" med 4 Non Blondes f.eks

Husker da jeg i nærradiosammenheng skulle ha et musikkprogram med oppsummering av året, måtte gå ut for å lufte meg mens jeg spilte "What's Up". Orka ganske enkelt ikke å høre på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...