Gå til innhold

Dårlig saksbehandling på trygdekontor


Gjest Pricilla

Anbefalte innlegg

En i familien min er syk. Han har hatt 7 hjerteinfarkt + et hjerneslag. han er 50% uføretrygda og 50% pensjonert. Han sliter også med angst og depresjoner.. Ganske heavy!

Nå (etter innleggelse på sykehus på søndag igjen) har han søkt om 100% pensjon. Men trygdekontoret har surra bort alle papirene hans.. Både legeattester og andre viktige papirer. Og dte er ikke første gang! Saksbehandler har blitt skiftet ut 4 ganger, og hver gang har det vært surr... De påstår at de ikke har mottat legeerlæring, han leverte den personlig på trygdekontoret. Han har også fått beskjed om å hente og levere papirene. Herregud - plage en syk mann enda mer! Det finnes tross alt post...

Jeg mener han bør klage, men skal den sendes Rikstrygdeverket? Hva bør han ha med? Burde kanskje ha saksbehandleres navn og datoer for oppmøte, levert kopier osv? Det har vært tull siden januar. Det har også hendt at han ikke har fått penger, fordi de ikke har han "inne på dataen" som de sier....

Han har nok med sine depresjoner som det er - han trenger ikke dette styret også. Usikkerheten og stresset. Dette bør virkelig ordnes opp i, for folk fortjener ikke å bli behandla sånn.

Og papirene hans er jo også personlige.. Hva sier personopplysningsloven om dette? Noen som kan loven? Det er jo papirer som IKKE skla bli borte!

Hva ville du gjort? Han er ikke så god til formuleringer og sånt heller.. Så jeg skal prøve så godt jeg kan og hjelpe han.. helst med tips fra dere! ; )

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må sjekke det opp, men jeg tror det blir Fylkestrygdekontoret han skal klage til.

Ta med hva som har skjedd kronologisk med datoer, navn på saksbehandlere og hva som ikke har blitt gjort og når det skulle ha vært gjort. Eventuelt konsekvensene det har fått for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygdekontoret skal hjelpe til med å utforme klagen om dere ber om det.

Skal det trygdekontoret vi skal klage på hjelpe oss med å skrive klage til dem selv????

Hmmm..........tror ikke dete r noe god ide nei!

Hvordan skal vi få kontakt med sosionom da? Koster det en formue det eller? Ville gjerne gjort dette kostnadsfritt da, siden det allerede har kostet mye.. ikke i kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal det trygdekontoret vi skal klage på hjelpe oss med å skrive klage til dem selv????

Hmmm..........tror ikke dete r noe god ide nei!

Hvordan skal vi få kontakt med sosionom da? Koster det en formue det eller? Ville gjerne gjort dette kostnadsfritt da, siden det allerede har kostet mye.. ikke i kroner.

Ja, jeg vet det høres sprøtt ut men slik er reglene. De har plikt til å hjelpe med å utforme klager på seg selv.

Han kan få hjelp av en sosionom på sykehuset der han har vært innlagt. Ellers kan dere kontakte sosialkontoret der han bor og få dem til å hjelpe dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...