Gå til innhold

Digitalfoto og fil-endelser


Juneau

Anbefalte innlegg

I begynnelsen av min digitalfoto "karriere" brukte jeg Picture It som bildebehandler. Den lagret bildene som MIX-filer. Nå har jeg forlengst gått over til Elements 2, men dette programmet gjenkjenner ikke MIX-filer. Har fortsatt en masse bilder med MIX-endelse som jeg gjerne skulle kikket på. Har ikke lenger Picture It, så jeg kan ikke lenger installere det for så å omkafatre på filene.

Noen som har et tips til hvordan jeg kan få fram bildene mine uten å kjøpe et splitter nytt Picture It ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ChiengMai

Jeg vet ikke om det finnes andre programmer som gjenkjenner/åpner mix-filer, så kanskje du bør skaffe deg Picture-It på nytt.

For ettertiden er det nok smart å tenke på at du lagrer i et standard format, f.eks *.tiff eller forsåvidt også *.jpg eller *.bmp. Å lagre i programspesifikke formater er aldri særlig smart, men det har du jo oppdaget nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det finnes andre programmer som gjenkjenner/åpner mix-filer, så kanskje du bør skaffe deg Picture-It på nytt.

For ettertiden er det nok smart å tenke på at du lagrer i et standard format, f.eks *.tiff eller forsåvidt også *.jpg eller *.bmp. Å lagre i programspesifikke formater er aldri særlig smart, men det har du jo oppdaget nå.

Jeg har ikke noen .mix filer, så jeg vet ikke om PaintShopPro kan lese disse filene. Men det er jo verd et forsøk å laste ned PaintShopPro 8. Det kan lastes ned herfra http://www.jasc.com og er en "testversjon" som du kan benytte i 30 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Jeg har ikke noen .mix filer, så jeg vet ikke om PaintShopPro kan lese disse filene. Men det er jo verd et forsøk å laste ned PaintShopPro 8. Det kan lastes ned herfra http://www.jasc.com og er en "testversjon" som du kan benytte i 30 dager.

MIX er så vidt jeg husker fra gamle dager da jeg hadde Picture-It en flerlags filtype som er helt unik for Microsoft. Nær sagt selvfølgelig. Jeg vet ikke om noe annet program enn Picture-It som leser disse filene, PSP gjør det i alle fall ikke. Heller ikke Photoshop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...