Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. jeg er en gutt på 21 år som i det siste året har vært plaget av sporadisk utslett og flass på penishodet/under forhuden.

Det ser ut som små røde sirkler (ca 0,3mm i diameter) / prikker og gnir jeg på det flasser det av hud.

Jeg kjenner ingen kløe eller noe ubehag når jeg f.eks tisser eller har sex. Det eneste jeg har merket er at det lukter litt vondt når utslettet er som verst.

Jeg har testet meg for kjønnsykdommer to ganger det siste året uten å finne noe galt.

I løpet av året har jeg hatt to faste partnere. Med den ene merket vi ingen ting, men den siste partneren min fikk svie nedentil. Hun sjekket seg og fikk stikkkpille mot sopp. Dette hjalp.

Jeg gikk derfor på apoteket og kjøpte en vanlig soppkrem. Jeg brukte den i fire uker og hadde ingen symptomer på slutten av denne periden. Nå, ca 6 uker etter dette er utslettet tilbake.

Er dette sopp? Er eventuellt noen kremer bedre enn andre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120722-utslett-og-flass-p%C3%A5-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Gynekologi er om kvinners underliv, men jeg skal svare deg likevel. Det lyder som sopp, det kan man behandle med kremi en uke (fire uker skulle ikke være nødvendig). Sopp har tendens til å komme tilbake, og når det skjer bør du søke lege for f.eks. å utelukke sukkersyke. Ta urinprøve (morgenurin)med.

Vennlig hilsen Mette H Moen

PS vi regner ikke sopp som seksuelt overført sykdom, men begge kan ha det på samme tid

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...