Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av farge på soverom!! Må ha fargenavn..


Gjest kristinee83

Anbefalte innlegg

Gjest kristinee83

Hei!

Trenger hjelp til hvilken farge jeg skal velge på soverommet... har alltid valgt blått, siden d er d som er d beste (har jeg lest og lært), men nå vil jeg ha en lysere og mer.."klassisk" farge...

Først ville jeg ha noe i nærheten av hvitt..men d blir for kjedelig ..

Så tenkte jeg på gult, men liker ikke den sterke gulfargen...

Noen som vet om en slags gulfarge...en varm farge..? ;)

Skal ha baby inne på rommet også..vil at d skal passe til begge deler..

Skal innrede rommet i litt gammeldags stil tror jeg..

Har funnet noen farger på bilder som jeg likte, som du kan se her:

http://www.eurofoto.no/fotoalbum.php?aid=340555&portal_language=no_NO

Har sett mange mange fine farger som jeg liker..MEN det står jo ikke hva de heter..har dere navn på noen fine farger som ligner på dette..??

Blir kjempetakknemlig for svar!!

masse klemmer fra meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo ta en titt på

http://www.ifi.no

Ellers har lyssettingen veldig mye å si for å få frem fargen på rommet. Jeg tror flere av de rommeme du hadde bilde av ville sett ganske annerledes ut med annen lyssetting. Vaskelig å finne den "rette" fargen til rommet uten å se lyssettingen. Du får ta en tur til fargehandelen og låne prøver og prøve deg litt frem. Lykke til!

Selv har jeg en som heter Skygge og er veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har malt veggene i stua med "Lys Toscana". Den er mere brun enn gul. Meget behagelig og fin farge.

Lys toscana har jge og i stua, gangen, kjøkken... Den er ikke brun, men mere beige enn gul... Fin og "harmonisk" farge.. har innreda leiligheten i moderne, men klassisk stil... Har indiske tremøbler (mørkt tre), beiga sofa og afrikansk kunst.. Blir veldig koselig!

Vil anbefalle å ha den på soverommet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan på det sterkeste anbefale en farge som heter "Skygge". Den finnes i Jotuns nordiske fargeserie.

Den er helt lys, med brytninger av gult/beige i seg - kommer an på lyssettingen. Sval, uten å være kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terracotta, litt sånn ørkenfarge. Det er det jeg ønsker meg på vårt nye soverom i det nye huset....men jeg er ikke sikker på om jeg vinner fram enda.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kristinee83

Lys toscana har jge og i stua, gangen, kjøkken... Den er ikke brun, men mere beige enn gul... Fin og "harmonisk" farge.. har innreda leiligheten i moderne, men klassisk stil... Har indiske tremøbler (mørkt tre), beiga sofa og afrikansk kunst.. Blir veldig koselig!

Vil anbefalle å ha den på soverommet..

Takk takk! Var overrasket over så mange svar!

Skal se på fargene nå, å låne med prøver hjem i morgen! :)

Masse klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lys toscana har jge og i stua, gangen, kjøkken... Den er ikke brun, men mere beige enn gul... Fin og "harmonisk" farge.. har innreda leiligheten i moderne, men klassisk stil... Har indiske tremøbler (mørkt tre), beiga sofa og afrikansk kunst.. Blir veldig koselig!

Vil anbefalle å ha den på soverommet..

Du har helt rett, den er beige ikke brun. Jeg var litt trøtt og utafor. Den er klassisk og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...