Gå til innhold

Hvordan henger dette sammen?


Gjest regler til barnas beste???

Anbefalte innlegg

Gjest regler til barnas beste???

Jeg har et vennepar som er inne i et samlivsbrudd. De har ett barn og har nå avtalt delt omsorg. Alt går fint samarbeidsmessig. Nå er det vel slik at moren får noen ekstra penger for å ha den daglige omsorgen (kontantstøtte m.v.). MEN: det jeg lurer på er hvorfor de ikke kan feire jul sammen som en familie ? Det ble sagt at de ikke kunne gjøre dette fordi da ville moren miste "alene-forsørger"pengene (som jeg regner med er dobbel kontantstøtte). Skal virkelig et barn lide for noe så idiotisk? Ville tro det var fint for barnet å kunne ha begge foreldrene rundt seg på julaften????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres helt "hull i hodet". eg vet om flere skilte foreldre som er sammen i jula. Kan ikke skjønne at det skal ha noe å si økonomisk. Regner med at mora har dobbel barnetrygd og blir lignet i klasse to. Ingen reiser vel rundt og sjekker julaften, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og bli ikke opprørt helt uten grunn.

Finnes selvsagt ikke noen sånn regel.

Jeg mener ikke å være spydig, men du tror da vel ikke på ramme alvor at det finnes noe sånt som: "Forskrift om bortfall av støtte til enslig forsørger dersom høytider feires sammen med tidligere samlivspartner"?

Noe annet er at man selvsagt ikke kan flytte sammen, gjenoppta samlivet etc. uten å miste støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Teite regler finnes alltid. Da får de jo bare feire jul sammen uten å sidet til de som ikke skal vite det. Dette er jo ikke noe som går ut over andre mennesker, som trygdemisbruk gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest jo faktisk!

...ingen får dobbel kontantstøtte. barnetrygd for en mer enn man har hvis man er enslig forsørger

Det står faktisk at man får dobbel kontantstøtte og barnetrygd i den folderen fra trygdekontoret og jeg vet at noen enslige mødre får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står faktisk at man får dobbel kontantstøtte og barnetrygd i den folderen fra trygdekontoret og jeg vet at noen enslige mødre får det.

Du er ikke enslig forsørger så lenge du har delt omsorg og da får du kun vanlig barnetrygd.

Hvis de får dobbel fusker de og det er derfor de er redde for ¨å feire jula sammen. Men jeg har mange venninner som feirer med faren og det har da aldri vært et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...