Gå til innhold

Det finnes bare ti mennesketyper:


Altman

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jasså :-)

Ja, jeg vet ikke hva det er. Ti mennesketyper?

Litt teit matematikkhumor, bare :)

Det binære tallsystemet har grunntallet 2 og består av sifrene 0 og 1.

Tallet 2 skriver som 10 i binærtallsystemet, mens 11, for eksempel, skrives 1011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt teit matematikkhumor, bare :)

Det binære tallsystemet har grunntallet 2 og består av sifrene 0 og 1.

Tallet 2 skriver som 10 i binærtallsystemet, mens 11, for eksempel, skrives 1011

Akk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke telefonselger

Det fins 4 mennesketyper:

Initiativtageren, supporteren, kontrolløren og analytikeren.

Dette har jeg nemlig lært på kurs hos telenor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti og ti fru blom. Hadde du skrevet 10 så :o

Jeg kan enda et tallsystem jeg, men husker ikke om det heter hexadesimaltall eller om det heter noe annet.

Jeg burde skrevet 10, ja :)

... dessuten heter det heksadesimalt på norsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti og ti fru blom. Hadde du skrevet 10 så :o

Jeg kan enda et tallsystem jeg, men husker ikke om det heter hexadesimaltall eller om det heter noe annet.

Det er hexadesimalsystemet, ja. Enda færre som kan det enn binærtallssystemet :-)

"............."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er hexadesimalsystemet, ja. Enda færre som kan det enn binærtallssystemet :-)

"............."

Hvis du ser en person vandre rundt i Bergen med hettegenser der det står "29A" på forsiden og "Hexadecimal of the beast" på baksiden så er det meg :) (har laget den sjæl ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oystein1365380376

Ti og ti fru blom. Hadde du skrevet 10 så :o

Jeg kan enda et tallsystem jeg, men husker ikke om det heter hexadesimaltall eller om det heter noe annet.

Kan du 2, 10 og 16-talsystem, så har du kanskje sett et system? Og plutselig kan du uendelig med tallsystem.

Andre tallsystemer har blitt nyttet. Tatt etter en heller tvilsom hukomelse:

De første datamaskinene benyttet 10-tallsystem, deretter prøvde noen seg på 3-tallsystem, før 2-tallsystemet ble standard.

Lurer på om det var en dansk-norsk konge som ville innføre 8-tallsystemet.

Ellers har 12- og 60-tallsystem blitt nyttet i tidligere sivilisasjoner. Det er nok grunnen for klokkens tåpelige oppdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Sånn vil jeg også ha! Kjøpt hos ThinkGeek?

Nei, jeg kjøpte den av et norsk firma for et par år siden. Husker desverre ikke hva det het. På ThinkGeek har de vel bare en så led-binær bordklokke, tror jeg.

".................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...