Gjest Dame 45år Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 For noen uker siden fikk jeg vondt i høyre side av magen høyt oppe, og har gått med murrende smerter hele tiden. Jeg har også hatt noen større smerteanfall. Legen sendte meg til ultralyd, og har nå fått påvist at jeg har gallesten. Fikk smertestillende medisin å ta ved anfall, og skal tilbake til legen om 4 uker. Jeg håper nå på tips og råd fra andre med gallesten. Er det vanlig at man har litt vondt hele tiden? Kan man leve med dette uten operasjon? Har noen erfaring med "stenknusing" der man ikke fjerner galleblæren? Takknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120851-magesmerter-var-gallesten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bianca45 Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg fikk betennelse i galleblæren og ble lagt inn på sykehus med intravenøs penicillin eller antibiotika. Husker ikke riktig hvem. De kunne ikke operere med det samme grunnet betennelsen, og jeg fikk vente i 9 måneder på operasjon. Jeg hadde vondt det meste av tiden, og da jeg ble operert med kikkertoperasjon så viste det seg at galleblæren hadde vært betent hele tiden. Min søster har fått fjernet gallestein ved ERCP. Jeg har nylig hatt ERCP uten funn, men er nå dårlig på tredje dagen. Jeg tror du bør snakke med legen din, uansett. Ikke godta at de setter deg på antibiotika uten å komme på sykehuset, jeg gikk lenge før jeg ble lagt inn fordi legene mente det var luftsmerter. Men jeg har to store steiner som bevis på at smertene var reelle. Stå på, det går ikke over av seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120851-magesmerter-var-gallesten/#findComment-733074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dame 45 år Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg fikk betennelse i galleblæren og ble lagt inn på sykehus med intravenøs penicillin eller antibiotika. Husker ikke riktig hvem. De kunne ikke operere med det samme grunnet betennelsen, og jeg fikk vente i 9 måneder på operasjon. Jeg hadde vondt det meste av tiden, og da jeg ble operert med kikkertoperasjon så viste det seg at galleblæren hadde vært betent hele tiden. Min søster har fått fjernet gallestein ved ERCP. Jeg har nylig hatt ERCP uten funn, men er nå dårlig på tredje dagen. Jeg tror du bør snakke med legen din, uansett. Ikke godta at de setter deg på antibiotika uten å komme på sykehuset, jeg gikk lenge før jeg ble lagt inn fordi legene mente det var luftsmerter. Men jeg har to store steiner som bevis på at smertene var reelle. Stå på, det går ikke over av seg selv. Hei Bianca, og takk for svaret ditt! Jeg har litt vondt hele tiden, så jeg bør vel komme meg til legen igjen. Vet ikke om det er betennelse - hva er symptomene på det? Føler meg litt uggen, kvalm og uvel, men har ikke høy feber. Stenen de fant var 2 cm, og jeg vet ikke om den regnes for stor eller ei? Den gjør ihvertfall nok ugang, kjennes det som! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120851-magesmerter-var-gallesten/#findComment-733161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.