Gå til innhold

Støttekontakt i Oslo kommune

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lønnen som støttekontakt er ikke noe å snakke om. Den er veldig lav og bare en symbolsk pengesum.

Den som blir støttekontakt gjør det fordi h*n har lyst til å hjelpe andre eller komme i kontakt med nye mennesker.

Er klar over det, hadde forventet meg ca. 90 kr i timen. 74 er helt på viddene, spør du meg. Det dekker jo ikke utgiftene jeg har på bil den aktuelle kvelden en gang. Dette er bijobb, så jeg betaler høøøøøy skatt.

Er klar over det, hadde forventet meg ca. 90 kr i timen. 74 er helt på viddene, spør du meg. Det dekker jo ikke utgiftene jeg har på bil den aktuelle kvelden en gang. Dette er bijobb, så jeg betaler høøøøøy skatt.

Jeg trodde timelønnen var lavere. Så 75,-kr timen synes jeg ikke høres ille ut.

Man kan ikke ha støttekontakt som en jobb. Det ville aldri gått økonomisk.

Hvis du mener reiseutgifter t/r jobben (personens bolig?) den aktuelle kvelden, så er det noe du ikke kan kreve dekket, men ekstra kjøring i jobben skal du kunne kreve utgiftsgodtgjørelse for etter vanlige satser. Andre utgifter (kinobillett, restaurantregn. osv) skal du få dekket. Det vanligste er å få dekket reelle utgifter inntil en viss grense, slik at du må sende inn alle kvitteringer. Alternativt kan du få en fast sats for utgiftsdekning, men jeg tror ikke det er særlig vanlig.

Reiseutg. t/r arbeidet er imidlertid noe du kan trekke ifra på skatten, i tillegg til de reiseutg. du evt. har ifbm. ordinær jobb.

Som andre her skriver, støttekontaktjobb er ikke særlig ålreit betalt, men kan være veldig givende :-)

*hilsen eks-støttekontakt*

Annonse

Jeg gikk inn på Oslo kommune sine nettsider og søkte på støttekontakt, fikk bl.a. opp dette:

http://www.bydel-helsfyr-sinsen.oslo.kommune.no/nyhetsarkiv.asp?id=31912

Der ser det ut til at 85,53 er minstelønn (i alle fall i den omtalte stillingen), så du bør undersøke om du har fått for lav sats.

Jeg var støttekontakt for noen år siden. Lønna var ikke all verden, men jeg ville trodd den var over 74 kr nå.

Men du får dekket kjøring, både bensin og slitasje++. I tillegg fikk jeg lønn for tiden jeg brukte på å kjøre til og fra.

Og så dekker de jo kino o.l. inntil en viss sum.

Så alt i alt er det ikke så dårlig betalt. Selv om en selvfølgelig ikke gjør dette for pengene sin del.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...