Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det startet med trykk i hodet med påfølgende nautisk vertigo. gikk med dette to måneder. tok ct scanning uten noe påvist, som du skjønner er jeg engstelig for svulst på hjernen. nå har det gått 5 måneder uten forbedring. opplever antydning til redusert følelse i halve ansiktet, låret og hånden. dette har gått ut over livet mitt i stor grad. ingenting er hyggelig lenger. hjelp meg.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Et CT-bilde er ikke alltid godt nok for å utelukke små svulster. Bildet må være nøyaktig nok i områdene for balanse-nervene, dette er ikke alltid tilfelle med CT. MR er generelt sett en grundigere sjekk av hjernen.

Dersom det er en "ekte" nautisk vertigo, og det er påviselige nerveutfall på stedene du nevner, bør du utredes videre. Nødvendigheten av dette er avhengig av hvordan legen din ellers har undersøkt deg og snakket med deg. Jeg synes du skal snakke med fastlegen om bekymringen din. Noen ganger er det nyttig å be om "2.opinion" hos annen lege, helst i samråd med fastlegen din. Dette er vanlig praksis.

Høres ut som du er svært engstelig, og kanskje etterhvert har blitt deprimert. For deg tror jeg det er viktig at du først blir trygg på at det ikke er noe fysisk galt, før du eventuelt begynner "å jobbe" med det psykiske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...