Gå til innhold

rød hud i ansiktet som klør

Anbefalte innlegg

jeg har i flere år vært plaget med at huden i ansiktet mitt er rød,blir fort irritert og klør. huden er veldig tørr samtidig som den er "overflatisk fet". jeg har prøvd alt av uparfymerte fuktighetskremer,men ingen ting fungerer. hvis jeg vasker ansiktet for å få bort det fete,blir huden veldig tørr,rød og irritert.jeg får noe som ligner på eksem,bittesmå prikker i hele ansiktet.huden brenner og jeg holder på å klø meg i hjel. lurer på om det kan være seborreisk eksem. har lest litt om det,men jeg vet jo ikke helt hvordan det ser ut. kanskje det kan være noe annet? jeg har også veldig lett for å få sprengte blodkar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121172-r%C3%B8d-hud-i-ansiktet-som-kl%C3%B8r/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei.

Eg har hatt seborreisk eksem i 7-8 år. Høyrest ut som du kanskje har seborreisk eksem, eller rosacea.

Eg brukte Tyrolersalven i fleire år i ansiktet, og den er ganske bra mot seborreisk eksem og rosacea. Du får den på helsekostbutikka. Men siste året har eg brukt DRL frå www.cutanix.com , som er en nyutvikla lotion som virker SVÆRT bra mot seborreisk eksem og rosacea og andre typer eksem. Denne lotionen reduserer kløing og rødhet for meg med 80-90 %. Gå inn på www.cutanix.com og sjå ka som står der, eller du kan gå inn på ei seborreisk eksem-gruppe på yahoo og lese ka andre med seborreisk eksem seier om DRL (http://groups.yahoo.com/group/sebderm/)

Om du vil prøve den, anbefaler eg at du bestiller sensitive skin version av DRL, den har iallfall eg best erfaringar med.

Eg skal nesten garantere deg at dette er det beste tipset du kan få (har prøvt det meste) DRL er noko av det einaste som er verdt pengane. Tyrolersalven er altså en anna ting. Men DRL er en god del betre.

Bestemmer du deg for å bestille, så send en e-post til cutanix (e-posten finn du på heimesida deira) og be dei merke pakken som "gift". Dette har eg avtalt med dei fleire gonger, og det gjer at pakken går smertefritt gjennom toll etc. Har faktisk opplevd at pakkar frå Cutanix aldri har kome fram , men med en gong pakken blir merka som "gift" kjem den fram uten problem.Cutanix vil vite ka du meiner viss du sender dei e-post.

Dersom du har problem med feit hud, kan du også få time hos hudlege og undersøke muligheten for å få en kur med Roaccutane, som vil kutte ned talgproduksjonen drastisk. (men dette blir vanligvis forbeholdt alvorleg acne, sjølv om en del hudlegar i andre land nyttar vanleg dosering eller lågdose dosering av roaccutane mot seborreisk eksem)

• 3 måneder senere...

Hei.

Eg har hatt seborreisk eksem i 7-8 år. Høyrest ut som du kanskje har seborreisk eksem, eller rosacea.

Eg brukte Tyrolersalven i fleire år i ansiktet, og den er ganske bra mot seborreisk eksem og rosacea. Du får den på helsekostbutikka. Men siste året har eg brukt DRL frå www.cutanix.com , som er en nyutvikla lotion som virker SVÆRT bra mot seborreisk eksem og rosacea og andre typer eksem. Denne lotionen reduserer kløing og rødhet for meg med 80-90 %. Gå inn på www.cutanix.com og sjå ka som står der, eller du kan gå inn på ei seborreisk eksem-gruppe på yahoo og lese ka andre med seborreisk eksem seier om DRL (http://groups.yahoo.com/group/sebderm/)

Om du vil prøve den, anbefaler eg at du bestiller sensitive skin version av DRL, den har iallfall eg best erfaringar med.

Eg skal nesten garantere deg at dette er det beste tipset du kan få (har prøvt det meste) DRL er noko av det einaste som er verdt pengane. Tyrolersalven er altså en anna ting. Men DRL er en god del betre.

Bestemmer du deg for å bestille, så send en e-post til cutanix (e-posten finn du på heimesida deira) og be dei merke pakken som "gift". Dette har eg avtalt med dei fleire gonger, og det gjer at pakken går smertefritt gjennom toll etc. Har faktisk opplevd at pakkar frå Cutanix aldri har kome fram , men med en gong pakken blir merka som "gift" kjem den fram uten problem.Cutanix vil vite ka du meiner viss du sender dei e-post.

Dersom du har problem med feit hud, kan du også få time hos hudlege og undersøke muligheten for å få en kur med Roaccutane, som vil kutte ned talgproduksjonen drastisk. (men dette blir vanligvis forbeholdt alvorleg acne, sjølv om en del hudlegar i andre land nyttar vanleg dosering eller lågdose dosering av roaccutane mot seborreisk eksem)

Ble litt interessert i denne kremen... DRL frå www.cutanix.com...

Noen som vet om denne vil funke mot "vanlig" rødlighet i ansiktet? Blir dessverre lett rød i ansiktet, og har enda ikke funnet noe som hjelper mot dette... og det er VELDIG plagsomt for å si det mildt...

Håper på svar!:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...