Gå til innhold

Just another fuckin' sunday


Mr Kahn

Anbefalte innlegg

Følgende intemezzo fant sted på en bensinstasjon etter at undertegnede hadde sjekket kjøleskapet og konstatert at det var tomt for fjøsøl: gram i hu satt jeg meg i bilen for å kjøre de 9 kilomerne ned til nærmeste bensinstasjon som selger mjølk. Vel framme henter jeg tre liter fludium og en eske med hybelkjeks fra hyllene og går til nærmeste kasse.

Det er to kasser, men den ene er overfylt av en feit og skjeggete ittil av en kunde som står og stapper pølser og animalsk fett inn i ett allerede overfylt tryne. Ekspeditrisen påpeker at det kun er en åpen kasse, og det er nettopp den kassen som feiten okkuperer med sitt enome korpus.

Jeg blir stående ved den ledige, men akk så inaktive kassen, for feiten står der som en veisperring, og jeg mente det kunne være like greit om ekspeditrisen tok en av kartongene og scannet dem fra der hun sto, og at jeg betalte henne fra den posisjonen jeg hadde fått til rådighet, det var da kun snakk om å gå en meter for henne - uhindret. Men nei.

Hun overså logikken og gjentok påstanden, feiten sto der fortsatt. Dette var feil søndag å spille dum overfor meg, så jeg eksploderte: «men for svarte fan da menneske, det er da vel ingen glassvegg som hindrer deg å ekspedere meg fra der du står», hvorpå jeg tok varene og kilte meg frem mellom fleskeprinsen og sjokoladehyller, klasket fjøsølet i disken og stirret olmt på fettberget, som tydeligvis hadde pustevansker inni kjøredress og kalorier.

Blondie bak disken rødmet dypt, mens galten vraltet fornærmet ut av butikken og ble stående ved siden av scooteren sin og riste på fleskeskallen sin. Det er sjelden jeg føler trang til action, men akkurat da ønsket jeg at grisen hadde sagt noe, eller enda bedre; gjort noe.

Fy fan, jeg hater feite og dumme folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jolly Roger

Skal man dømme etter de som jobber på den lokale Kiwi-en er det en aldri så liten jobb å åpne en ny kasse. Kanskje hun manglet nøkkel, autrisering e.l?

Du tenkte aldri på å be fyren fløtte seg, da?

Hva er forresten hybelkjeks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal man dømme etter de som jobber på den lokale Kiwi-en er det en aldri så liten jobb å åpne en ny kasse. Kanskje hun manglet nøkkel, autrisering e.l?

Du tenkte aldri på å be fyren fløtte seg, da?

Hva er forresten hybelkjeks?

Kassene står ved siden av hverandre med en avstand på ca 1 - én - meter. Blondie kunne tatt ett skritt til siden, så hadde hun vært der. Hun har sikkert spredd beina for dårligere grunner enn å ekspedere meg!

Tjukken kunne fan mæ hatt vett nok til å flytte skroget sitt sjæl! Dessuten har de rævhøla bare å se at jeg er i dårlig humør og at jeg ikke har hele da'n å ta av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jolly Roger

Kassene står ved siden av hverandre med en avstand på ca 1 - én - meter. Blondie kunne tatt ett skritt til siden, så hadde hun vært der. Hun har sikkert spredd beina for dårligere grunner enn å ekspedere meg!

Tjukken kunne fan mæ hatt vett nok til å flytte skroget sitt sjæl! Dessuten har de rævhøla bare å se at jeg er i dårlig humør og at jeg ikke har hele da'n å ta av!

:-)

http://www.rocheusa.com/products/valium/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerringa kunne jo bare tatt varnene der du stod, scannet dem for så å gi dem tilbake uten at du måtte forsere det store individet bortenfor.

Men dersom du skal se unge jenter på bensinstasjonen som virkelig sliter så spør om hjelp til bilen. Da padles det så hun mister både Mascara og stringtrusa med tegneserie figurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernemor

Kassene står ved siden av hverandre med en avstand på ca 1 - én - meter. Blondie kunne tatt ett skritt til siden, så hadde hun vært der. Hun har sikkert spredd beina for dårligere grunner enn å ekspedere meg!

Tjukken kunne fan mæ hatt vett nok til å flytte skroget sitt sjæl! Dessuten har de rævhøla bare å se at jeg er i dårlig humør og at jeg ikke har hele da'n å ta av!

Du er visst så irritert at du ikke får med deg hva noen har prøvd å si til deg.

I vår automaiserte og dataavhengige verden ER ting ikke det de ser ut for. Det ER faktisk ikke bare å bruke ei annen kasse. Slik kan du gjøre når alt er manuelt styrt, men ikke hvis det er datastyrt. De må følge den lina som er stiplet opp, snarveier er ikke tilgjengelige. Samme hvor dumt det virker for de som ikke kjenner det akutelle systemet.

Dette er dessverre prisen for fremskrittene. Men det ER kjekt når det fugnerer da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er visst så irritert at du ikke får med deg hva noen har prøvd å si til deg.

I vår automaiserte og dataavhengige verden ER ting ikke det de ser ut for. Det ER faktisk ikke bare å bruke ei annen kasse. Slik kan du gjøre når alt er manuelt styrt, men ikke hvis det er datastyrt. De må følge den lina som er stiplet opp, snarveier er ikke tilgjengelige. Samme hvor dumt det virker for de som ikke kjenner det akutelle systemet.

Dette er dessverre prisen for fremskrittene. Men det ER kjekt når det fugnerer da!

Næmmenherregudamor, les nå hva jeg skriver før du gjør kål på siste rest av sønda'n min: kassene står med ÉN - 1 - meters mellomrom, hun behøvde ikke bruke den andre kassen.

Jeg, derimot, måtte bæra varene rundt ei svær hylle med sjokolade og en blankfeit klædd som verken så eller hørte fordi matkverna overdøvet enhver kontakt med utenverdenen.

Var'a fan å vanskelig det var'a...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjerringa kunne jo bare tatt varnene der du stod, scannet dem for så å gi dem tilbake uten at du måtte forsere det store individet bortenfor.

Men dersom du skal se unge jenter på bensinstasjonen som virkelig sliter så spør om hjelp til bilen. Da padles det så hun mister både Mascara og stringtrusa med tegneserie figurer på.

Jepp, forbanna nek, det er det døm er. Send døm på Jeddern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernemor

Næmmenherregudamor, les nå hva jeg skriver før du gjør kål på siste rest av sønda'n min: kassene står med ÉN - 1 - meters mellomrom, hun behøvde ikke bruke den andre kassen.

Jeg, derimot, måtte bæra varene rundt ei svær hylle med sjokolade og en blankfeit klædd som verken så eller hørte fordi matkverna overdøvet enhver kontakt med utenverdenen.

Var'a fan å vanskelig det var'a...

hehe... Ja, unnskyld da! Skjønner jeg har begått deg en stor urett. Beklager!

Selv så er jeg i et helvetes forjævlig humør pga PMS i disse dager, så vi kunne kanskje slå oss sammen? Nå har akkurat gubben gått og lagt seg, siden han ikke orket meg mer! Men jeg har flere pappvin, så jeg skal nok greie meg! Godteriet har ungene låst inn, ellers skulle jeg bydt på litt av det også...

Men hvis jeg hadde truffet på irriterende folk idag (utenom de her hjemme som jeg jo faktisk har greid å fortrenge til hvert sitt rom slik at jeg har stua i fred...), så hadde de garantert flytta sesg etter et av mine PMS-blikk! Det er ikke noe som går upåakta hen!

Vi kan jo invitere Martin Schanke også. Og han Tom Nordli (treneren) som jeg akkurat så på TV nå. Kunne blitt en heidundrende aften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt å få det ut. Vi finner oss trolig i for mye fra service-næringen, og et økende antall forbannede kunder vil kanskje skjerpe dem. Dessuten gjør det som sagt godt.

Jeg trodde et øyeblikk at favorittlaget hadde tapt i dag, men kom siden på at du etter min husk ikke er synderlig interessert i fotball. Men hormoner og slikt kan sikkert boble av andre grunner. Stay cool.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt å få det ut. Vi finner oss trolig i for mye fra service-næringen, og et økende antall forbannede kunder vil kanskje skjerpe dem. Dessuten gjør det som sagt godt.

Jeg trodde et øyeblikk at favorittlaget hadde tapt i dag, men kom siden på at du etter min husk ikke er synderlig interessert i fotball. Men hormoner og slikt kan sikkert boble av andre grunner. Stay cool.

Nah, va'kke spesielt gretten heller, men fan, når folk som lissom skal være en bedrifts ansikt utad oppfører seg som eseler, da er begeret nådd.

Jeg trur det var han feiten som fikk frem det verste i meg, jeg blir dårlig når jeg ser folk av denne størrelsen stappe inn i trynet uten engang å gi seg til til å gå litt unna synsvidde. Det er rett og slett uestetisk, og minner meg om en ekkel person som bruker Internet til å generere massekvalme.

Men, det gikk over. Joda, hold ut, du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Ja, unnskyld da! Skjønner jeg har begått deg en stor urett. Beklager!

Selv så er jeg i et helvetes forjævlig humør pga PMS i disse dager, så vi kunne kanskje slå oss sammen? Nå har akkurat gubben gått og lagt seg, siden han ikke orket meg mer! Men jeg har flere pappvin, så jeg skal nok greie meg! Godteriet har ungene låst inn, ellers skulle jeg bydt på litt av det også...

Men hvis jeg hadde truffet på irriterende folk idag (utenom de her hjemme som jeg jo faktisk har greid å fortrenge til hvert sitt rom slik at jeg har stua i fred...), så hadde de garantert flytta sesg etter et av mine PMS-blikk! Det er ikke noe som går upåakta hen!

Vi kan jo invitere Martin Schanke også. Og han Tom Nordli (treneren) som jeg akkurat så på TV nå. Kunne blitt en heidundrende aften!

Tja, hvis vi ikke hadde endt med å slå hverandre ihjel =^)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man dømme etter de som jobber på den lokale Kiwi-en er det en aldri så liten jobb å åpne en ny kasse. Kanskje hun manglet nøkkel, autrisering e.l?

Du tenkte aldri på å be fyren fløtte seg, da?

Hva er forresten hybelkjeks?

Åh, btw, hybelkjeks = sukkerbiter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke signert

Nah, va'kke spesielt gretten heller, men fan, når folk som lissom skal være en bedrifts ansikt utad oppfører seg som eseler, da er begeret nådd.

Jeg trur det var han feiten som fikk frem det verste i meg, jeg blir dårlig når jeg ser folk av denne størrelsen stappe inn i trynet uten engang å gi seg til til å gå litt unna synsvidde. Det er rett og slett uestetisk, og minner meg om en ekkel person som bruker Internet til å generere massekvalme.

Men, det gikk over. Joda, hold ut, du også.

Hadde du følt deg bedre dersom det var en gulrot han spiste?

Fascisist.

Du kunne faktisk ha sagt "unnskyld, kan jeg få komme frem og betale?"

Og man spør seg hvorfor det er krig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...