Gjest runas dagligdagse problemer Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg har i lengre tid (over et halvt år) hatt symptomer som tretthet, slapphet, kvalme, og jeg blir til tider så dårlig at jeg må bare legge meg ned ellers kjennes det ut som jeg enten skal besvime eller kaste opp. Det har vært ganske ille, og jeg syns det blir verre. En dag for en måneds tid siden fant jeg ut at jeg skulle måle temperaturen, og resultatet jeg kom frem til er at jeg ligger jevnt på ca 37,5 til 38,5 og det har jeg gjort lenge uten å ha visst det. Temperaturen stiger om kvelden. Forloveden min er ganske bekymra og jeg er begynt å bli redd, for mange ganger nytter det ikke engang å sitte oppreist, og jeg blir ofte dårlig i løpet av en dag. Skoledagen er noen ganger en prøvelse, og jeg blir rød i ansiktet og varm bare jeg står oppreist mer enn to minutter. Jeg er redd jeg en dag besvimer, og det tror jeg jeg gjør til slutt, kanskje like bra for da kan noen finne ut av dette. Jeg er forøvrig 21 år. En annen ting er at jeg hele tida får stygge blåmerker som jeg ikke kan skjønne hvordan oppstår, de er ofte så blåsprengte at jeg burde kjent det dersom de kom fra et slag. Disse blåmerkene oppstår på armer og ben. Jeg har time hos legen nå i oktober, men jeg er så innmari redd for hva dette kan være at jeg må spørre noen her og nå. Er det noen i dette forumet som har hatt liknende symptomer eller som kanskje vet hva dette kan dreie seg om? Når man er redd tenker man dumme tanker! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/121420-hva-er-det-som-feiler-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
dolianer Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Aner ikke hva som feiler deg, ville bare ønske deg lykke til og håper du snart får hjelp til å få det bedre! Syns du skal ringe og be legen om raskere time, si du trenger sykemelding, høres jo slik ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/121420-hva-er-det-som-feiler-meg/#findComment-735556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dolianer Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg har tenkt mye på deg siden jeg leste innlegget ditt og svarte deg i går. Jeg spurte til og med en venn av meg idag som er lege, ang dine symptomer. Han sa at det er vanskelig å diagnostisere slikt uten å kjenne deg, og at symptomene kan skyldes mange ulike ting. Men han syns du skulle ringe og insistere på å få en akutt time hos fastlegen din for sikkerhets skyld. (Hvis fastlegen din ikke vil gi deg akuttime, så husk at du kan ringe hvilken som helst lege for å finne en med ledig time, hvis du bekymrer deg.) Hvis man er veldig slapp og samtidig har uforklarlige blåmerker, og hvis man samtidig har vekttap (har du gått ned i vekt de siste månedene?) KAN det i verste fall skyldes en eller annen blodsykdom (ikke nødvendigvis blodkreft altså, men mindre farlige ting). Det sa han der legevennen min. Derfor bør du be om at det blir tatt blodprøver og blodstrykning (mikroskopisk analyse av blodet). Han sa også at blåmerkene dine og de andre symptomene trenger ikke å ha med hverandre å gjøre, men kan være tilfeldig. Kanskje har du bare lav blodprosent feks. Så for all del IKKE vær redd før du har fått sjekket deg nøye! La meg/oss få høre hvordan det går med deg, da? Hvis du har lyst til å skrive til meg direkte, kan du nå meg på [email protected] Lykke til! Klem, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/121420-hva-er-det-som-feiler-meg/#findComment-736186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.