Gå til innhold

Hvorfor er utroskap det værste?


Gjest serker

Anbefalte innlegg

Lenge nok. La meg si det sånn: jeg begynte å merke at det foregikk noe i slutten av november i fjor. 2. juli i år fortalte han det og det hadde da foregått enda lenger enn jeg trodde. Fy flate!

Du, ikke glem at en utro mann er en taper...

En anstendig mann oppfører seg ordentlig. Du møter nok en av dem en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    6

  • favn

    4

  • pip

    3

  • molli

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest møkkasau

Du, ikke glem at en utro mann er en taper...

En anstendig mann oppfører seg ordentlig. Du møter nok en av dem en dag.

Enig med deg, favn, lillemus finner nok den rette hun også!

Og husk på en ting til: Oppfør dere ordentlig overfor mannen, gi ham komplimenter, vær god mot ham, kommuniser, server, vær kreativ, still spørsmål som oppmuntrer, hold kontakten (og kroppskontakten), vær litt innpåsliten, ikke gi dere.. :) Slipper en sånn mann taket? Klarer en sånn mann å være utro?? Neppe! Gjør han det er han bare en kjempemegamaksidrittsekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, favn, lillemus finner nok den rette hun også!

Og husk på en ting til: Oppfør dere ordentlig overfor mannen, gi ham komplimenter, vær god mot ham, kommuniser, server, vær kreativ, still spørsmål som oppmuntrer, hold kontakten (og kroppskontakten), vær litt innpåsliten, ikke gi dere.. :) Slipper en sånn mann taket? Klarer en sånn mann å være utro?? Neppe! Gjør han det er han bare en kjempemegamaksidrittsekk!

Enn sexen da, møkkasau? Er ikke den også viktig for å holde på mannen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest møkkasau

Enn sexen da, møkkasau? Er ikke den også viktig for å holde på mannen?

Godt å høre at du understreker det, selvføøølgelig, DET ER VIKTIG DET!!

Uteblir den er egentlig løpet kjørt for mange menn, tror jeg.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskapen i seg selv er vel ikke det aller verste. Det verste er det den fører med seg; løgn og bedrag,å føre partneren bak lyset.

DET er sviket over alle svik.

Det er nemlig de færreste som løper rett hjem til kona og betror sine synder til henne umiddelbart etter at det skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en annen innskriver sa her for lenge siden... for den bedratte i et forhold må det være virkelig stas å få høre at 'det knullet der betydde ingenting', med andre ord 'jeg dreit i deg for ingen verdens ting'.

En utro person er en latterlig og patetisk taper - for ikke å snakke om mindre intelligent, da vedkommende åpenbart ikke skjønner hva kjærlighet, intimitet, lojalitet, samhold, moral og verdier er.

Det var klokt sagt, det du skrev i første avsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du, ikke glem at en utro mann er en taper...

En anstendig mann oppfører seg ordentlig. Du møter nok en av dem en dag.

Nå var han ikke utro i den forstand at de hadde sex, han ble glad i en annen. Nå skal det sies at hun holdt ham på avstand hele tiden, hun involverer seg ikke med gifte menn. Knakende kjekk jente som jeg virkelig har sansen for! Og det gjør ikke saken noe enklere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rut Ro ger

Utroskapen i seg selv er vel ikke det aller verste. Det verste er det den fører med seg; løgn og bedrag,å føre partneren bak lyset.

DET er sviket over alle svik.

Det er nemlig de færreste som løper rett hjem til kona og betror sine synder til henne umiddelbart etter at det skjedde.

"Det er nemlig de færreste som løper rett hjem til kona og betror sine synder til henne umiddelbart etter at det skjedde....... "

til kona ????

eller til mannen kanskje også ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Et nedarvet instinkt, som skal forhindre at mannen bruker livet på å oppfostre andre menns gener.

Kvinnen kan risikere at en annens barn blir favorisert, fremfor hennes egne, og hun er jo også opptatt av å føre sine egne gener videre.

Selvfølgelig er vi mer komplekse enn som så, men jeg tror vi er instinktstyrt, siden vi ikke klarer å være rasjonelle i sånne situasjoner. Og nesten alle mennesker reagerer likt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er nemlig de færreste som løper rett hjem til kona og betror sine synder til henne umiddelbart etter at det skjedde....... "

til kona ????

eller til mannen kanskje også ???

Det går begge veier selvsagt - eksempelet tok for seg mannen, bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var han ikke utro i den forstand at de hadde sex, han ble glad i en annen. Nå skal det sies at hun holdt ham på avstand hele tiden, hun involverer seg ikke med gifte menn. Knakende kjekk jente som jeg virkelig har sansen for! Og det gjør ikke saken noe enklere...

Ikke så kjekk at hun ikke vurderer en gift mann med barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så kjekk at hun ikke vurderer en gift mann med barn?

Jo, hun holdt ham på avstand frem til vi ble separert og gjør det forsåvidt fremdeles i og med at hun ikke er sikker på om hun er interessert i gå inn i et forhold med ham. Jeg har det fra henne selv, jeg ba nemlig meg selv hjem til henne på en kopp te da jeg fikk vite hvor landet lå! :o) Vi hadde en kjempekoselig kveld og skravlet om alt mulig i 3 strake timer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger. Unger. Unger. Oppbrudd. Økonomi (underordnet). Taper masse sosialt. ..Men hadde min venn sagt klart og tydelig: Jeg vil være mere enn bare venn, ville jeg fått et kjempeproblem!! Og faktorene over ville nok skrumpet. Skrumpet. Skrumpet.

Så strengt tatt er DU utro mot din partner i den forstand at du ville løpt med åpne armer til denne "vennen" om h*n bare ville hatt deg... Utrolig.. Og det å "beholde" en partner manikke vil ha bare for det praktiske er ikke bra.. stakars barn som må lide seg gjennom å ha foreldre som ikke elsker hverandre.. for ikke tro de ikke merker noe.. jeg VET..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hun holdt ham på avstand frem til vi ble separert og gjør det forsåvidt fremdeles i og med at hun ikke er sikker på om hun er interessert i gå inn i et forhold med ham. Jeg har det fra henne selv, jeg ba nemlig meg selv hjem til henne på en kopp te da jeg fikk vite hvor landet lå! :o) Vi hadde en kjempekoselig kveld og skravlet om alt mulig i 3 strake timer!

OK. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariochev

Så strengt tatt er DU utro mot din partner i den forstand at du ville løpt med åpne armer til denne "vennen" om h*n bare ville hatt deg... Utrolig.. Og det å "beholde" en partner manikke vil ha bare for det praktiske er ikke bra.. stakars barn som må lide seg gjennom å ha foreldre som ikke elsker hverandre.. for ikke tro de ikke merker noe.. jeg VET..

Jada, unger merker.

Utro er jeg ikke før den dagen jeg løper. Har aldri begjært den andre, noe jeg har sagt klart og tydelig fra om. Dette er VENNSKAP, men at jeg er kjempeglad i osv. har jeg ikke stukket under en stol.

Skal jeg hevne meg på min partner må jeg nok gå mye, mye lengre!! Enn bare å snakke, maile sms-e.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gryaniata

Jada, unger merker.

Utro er jeg ikke før den dagen jeg løper. Har aldri begjært den andre, noe jeg har sagt klart og tydelig fra om. Dette er VENNSKAP, men at jeg er kjempeglad i osv. har jeg ikke stukket under en stol.

Skal jeg hevne meg på min partner må jeg nok gå mye, mye lengre!! Enn bare å snakke, maile sms-e.

For alle andre sin del, gjør det slutt med din partner.. med den holdningen du viser til er det ikke rart dere ikke har det bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariochev

For alle andre sin del, gjør det slutt med din partner.. med den holdningen du viser til er det ikke rart dere ikke har det bra..

Enig med deg. Men det er så vanskelig å handle.

"Med den holdningen du viser", antyder du da at jeg burde være mere tilgivende? Hvis svaret er "ja", burde jeg vel først sørge for at partneren fikk noe å bryne SIN tilgivelse på, så var vi liksom skuls i den testen? Eller mener du at det er helt greit at den ene flipper ut, så får den andre slite seg til tilgivelse, være elskelig og god osv.? Eller hva er det du sikter til "med den holdningen" - jeg får nesten litt dårlig samvittighet! Hva er det med MINE holdninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hårek21

det spørs jo hva du legger i *det verste*

om en bare har vært sammen i noen uker, måneder, eller år.

har man kanskje familie og går bak kone/mann og barn så sier jo det seg selv.

du løper da en risk for å miste dem du har kjær og kanskje litt til ... eller er ikke DET det verste som kan skje???

det er sårende og apsolutt ikke noe en bør oppleve eller utsette en partner for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...