Gå til innhold

Hvorfor er utroskap det værste?


Gjest serker

Anbefalte innlegg

Lenge nok. La meg si det sånn: jeg begynte å merke at det foregikk noe i slutten av november i fjor. 2. juli i år fortalte han det og det hadde da foregått enda lenger enn jeg trodde. Fy flate!

Hvordan merket du det lillemus? hvilke tegn? og konfronterte du han med mistankene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    6

  • favn

    4

  • pip

    3

  • molli

    3

Mest aktive i denne tråden

Nå var han ikke utro i den forstand at de hadde sex, han ble glad i en annen. Nå skal det sies at hun holdt ham på avstand hele tiden, hun involverer seg ikke med gifte menn. Knakende kjekk jente som jeg virkelig har sansen for! Og det gjør ikke saken noe enklere...

Utroskap handler ikke bare om sex.

Jeg vil si at utroskap er det en gjør sammen med en annen og som man ikke vil at eller er redd for at partneren skal få vite fordi det på en eller annen måte handler om bedrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan merket du det lillemus? hvilke tegn? og konfronterte du han med mistankene dine?

Han forandret seg _totalt_ og var så og si aldri hjemme lenger. Han gikk kraftig ned i vekt, var skikkelig sur og humørsyk, fløy ute på byen flere dager i uka og var borte om nettene i helgene innimellom, sluttet å ta på meg, ville ikke ha sex mer, sluttet å si at han elsket meg og slike ting.

Jeg konfronterte ham med det, men han bare avfeide det og påsto at det ikke var noe. Jeg roet meg ned noen dager, men skjønte jo fort at det var noe mer selv om han påsto det motsatte. Først etter at han ba om separasjon kom den andre kvinnen for en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hun holdt ham på avstand frem til vi ble separert og gjør det forsåvidt fremdeles i og med at hun ikke er sikker på om hun er interessert i gå inn i et forhold med ham. Jeg har det fra henne selv, jeg ba nemlig meg selv hjem til henne på en kopp te da jeg fikk vite hvor landet lå! :o) Vi hadde en kjempekoselig kveld og skravlet om alt mulig i 3 strake timer!

Du er tøff! Og denne andre høres unektelig ok ut. Men eks-mannen din... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tøff! Og denne andre høres unektelig ok ut. Men eks-mannen din... :-/

Jeg er ikke så veldig tøff. Som jeg sa til eksen forleden dag - jeg føler meg tygget, spyttet ut igjen og tråkket grundig under en skosåle...

Og de er begge to klar over at jeg reagerer som jeg gjør så og si utelukkende på grunn av ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør:

"Hvorfor er det sånn at utroskap og det at partneren kanskje tilfeldigvis havner i seng med en annen en kveld, er noe av det værste som en kan gjøre?"

Eh, nå havner man ikke tilfeldigvis i seng med noen. Det er et valg man tar, og voksne mennesker er ansvarlige for sine handlinger. Det har ingenting med tilfeldigheter å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Du spør:

"Hvorfor er det sånn at utroskap og det at partneren kanskje tilfeldigvis havner i seng med en annen en kveld, er noe av det værste som en kan gjøre?"

Eh, nå havner man ikke tilfeldigvis i seng med noen. Det er et valg man tar, og voksne mennesker er ansvarlige for sine handlinger. Det har ingenting med tilfeldigheter å gjøre.

Hvorfor vri å vrenge på formuleringen, kan du ikke heller svare saklig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vri å vrenge på formuleringen, kan du ikke heller svare saklig?

"Er det ikke like ille om partneren har et veldig nært vennskap med en annen av det motsatte kjønn? At denne er bestevenne og ikke partneren?"

Jeg ville nok ikke nekte partneren min å ha venner, uansett kjønn, så lenge det ikke var følelser involvert. Jeg har guttevenner som jeg aldri i verden kunne tenke meg å ha sex med.

"Om partneren har hatt andre før, så hva er egentlig den store forskjellen om h*n prøver noen flere mens h*n er sammen med noen om det ikke er følelser involvert?"

Erfaringsmessig kan det være ganske vanskelig å skille mellom sex og kjærlighet. Har man sex med noen vil man følelsesmessig involvere seg etter en stund. Og hvorfor skulle man ønske å prøve noen flere hvis man er fornøyd med og glad i kjæresten sin?

Hvis kjæresten min ville "prøve" en masse andre damer mens vi var sammen ville jeg føle at han ikke brydde seg om meg, at han ikke var fornøyd med meg, og at jeg ikke strakk til. Sannsynligvis ville jeg dumpet ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er det ikke like ille om partneren har et veldig nært vennskap med en annen av det motsatte kjønn? At denne er bestevenne og ikke partneren?"

Jeg ville nok ikke nekte partneren min å ha venner, uansett kjønn, så lenge det ikke var følelser involvert. Jeg har guttevenner som jeg aldri i verden kunne tenke meg å ha sex med.

"Om partneren har hatt andre før, så hva er egentlig den store forskjellen om h*n prøver noen flere mens h*n er sammen med noen om det ikke er følelser involvert?"

Erfaringsmessig kan det være ganske vanskelig å skille mellom sex og kjærlighet. Har man sex med noen vil man følelsesmessig involvere seg etter en stund. Og hvorfor skulle man ønske å prøve noen flere hvis man er fornøyd med og glad i kjæresten sin?

Hvis kjæresten min ville "prøve" en masse andre damer mens vi var sammen ville jeg føle at han ikke brydde seg om meg, at han ikke var fornøyd med meg, og at jeg ikke strakk til. Sannsynligvis ville jeg dumpet ham.

så lenge det ikke var følelser involvert.. hvordan vet man da om det er det eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge det ikke var følelser involvert.. hvordan vet man da om det er det eller ikke?

"så lenge det ikke var følelser involvert.. hvordan vet man da om det er det eller ikke?"

Det kan man selvsagt aldri vite. Du har aldri noen garanti for at partneren din vil elske deg for bestandig, og at h*n aldri vil forelske seg i noen andre. Men du kan jo ikke nekte partneren din å gå ut, eller å ha venner av den grunn.

Men hadde kjæresten min fått følelser for en av jentevennene sine, hadde jeg foretrekket at han da hadde fortalt meg om det og slått opp med meg, fremfor å gå bak min rygg over lengere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zombien

Utroskap er ikke det værste for på en sinnsykt rar måte kan man elske noen fordet om man gjør en glipp eller man gir etter for fysiske lyster.

Det værste er når den du elsker plutselig blir en du frykter. når den du elsker ikke engang bryr seg om om han skader deg. når han ser på deg med forakt og helt uten kjærlighet idet han tar deg så hardt i strupen at du et øyeblikk blir redd for å dø.....det er mye verre en utroskap...tro meg det er det største svik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...