Gjest attføringsmodellen Skrevet 30. september 2003 Skrevet 30. september 2003 Jeg har gått to år på attføring og er blitt utdannet innen kontorbransjen. Attføringstiltaket er ferdig og jeg er begynt å jobbe 50% stilling. (siden febr.) Jeg har tenkt å søke 50% uføretrygd da mine lidelser ikke blir bedre, og jeg klarer rett og slett ikke jobbe 100%. Hvis jeg søker uføretrygd tar det jo flere mnd å behandle søknaden. Har jeg rett på attføring til søknaden er behandlet? altså 50%? Jeg har pr idag attføring i ventetid på høvelig arbeid, vedtaket går ut i nov-03. Jeg har hørt at når en søker 50% uføretrygd kan man få attføringspenger inntil søknaden er ferdigbehandlet. Noen som vet noe om dette? Trygdektr kunne ikke svare meg konkret. 0 Siter
Gjest sørlandsgutt Skrevet 2. oktober 2003 Skrevet 2. oktober 2003 Jeg har søkt uføretrygd (50%), jeg har ikke gått på attføring men rehabeliterings-penger, Min saksbeh. på TK. sa at jeg ikke skulle bekymre meg for behandlingstiden for jeg ville fortsette å få rehab.penger til søknaden var innvilget. Jeg tror du må gå hardere på TK. dette må de kunne gi deg ett skikkelig svar på. Lykke til !! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.