Gjest en som lurer litt Skrevet 30. september 2003 Skrevet 30. september 2003 Hvordan tas disse testene? 0 Siter
tigertrollet Skrevet 30. september 2003 Skrevet 30. september 2003 Det varierer nok fra hva du skal testes mot. Jeg har blitt skrapet opp på ryggen (pirké) og tatt blodprøver. 0 Siter
Gjest jeg bare lurer Skrevet 30. september 2003 Skrevet 30. september 2003 Det varierer nok fra hva du skal testes mot. Jeg har blitt skrapet opp på ryggen (pirké) og tatt blodprøver. Så når man ikke vet HVA det er man ikke tåler, dvs dyr eller mat så kan det bli mange tester? Jeg lurer litt fordi sønnen vår får noe utslett og vi vet ikke hva det kan komme av?! 0 Siter
Jøje Skrevet 30. september 2003 Skrevet 30. september 2003 Så når man ikke vet HVA det er man ikke tåler, dvs dyr eller mat så kan det bli mange tester? Jeg lurer litt fordi sønnen vår får noe utslett og vi vet ikke hva det kan komme av?! Vår sønn tok først pirket-test på underarmen for 4 hovedkategorier (egg, fisk,husdyr + en til). Her vises resultatet etter noen minutter og han reagerte på egg. Regner med at blodprøvene han tok etterpå tester ting mer i dybden med utgangspunkt i resultatet fra første prøve. 0 Siter
Gjest jeg bare lurer Skrevet 30. september 2003 Skrevet 30. september 2003 Vår sønn tok først pirket-test på underarmen for 4 hovedkategorier (egg, fisk,husdyr + en til). Her vises resultatet etter noen minutter og han reagerte på egg. Regner med at blodprøvene han tok etterpå tester ting mer i dybden med utgangspunkt i resultatet fra første prøve. Sønnen vår spiser faktisk egg HVER dag!! Kanskje det er dette?? Er det hudlege som tester eller er det allmenn lege?? 0 Siter
Jøje Skrevet 30. september 2003 Skrevet 30. september 2003 Sønnen vår spiser faktisk egg HVER dag!! Kanskje det er dette?? Er det hudlege som tester eller er det allmenn lege?? Vi fikk henvisning til barnelege/spesialist fra fastlegen vår 0 Siter
darma Skrevet 8. oktober 2003 Skrevet 8. oktober 2003 Prikktester gjøres vanligvis av allergi leger. De tester først de vanligst typene allergier (melk, egg, husdyr, nøtter) Hvis man tester positivt, så utelukker man dette fra kosten. Blir det bedre da, er skan grei, hvis ikke forsøker man videre for å finne årsak. Men prikker/utslett trenger ikke være allerig. Kan være eksem, reaksjon på ulike matrialer/vaskemiddel o.l. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.