Gå til innhold

allergitester

Gjest en som lurer litt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Det varierer nok fra hva du skal testes mot. Jeg har blitt skrapet opp på ryggen (pirké) og tatt blodprøver.

Gjest jeg bare lurer
Skrevet

Det varierer nok fra hva du skal testes mot. Jeg har blitt skrapet opp på ryggen (pirké) og tatt blodprøver.

Så når man ikke vet HVA det er man ikke tåler, dvs dyr eller mat så kan det bli mange tester? Jeg lurer litt fordi sønnen vår får noe utslett og vi vet ikke hva det kan komme av?!

Skrevet

Så når man ikke vet HVA det er man ikke tåler, dvs dyr eller mat så kan det bli mange tester? Jeg lurer litt fordi sønnen vår får noe utslett og vi vet ikke hva det kan komme av?!

Vår sønn tok først pirket-test på underarmen for 4 hovedkategorier (egg, fisk,husdyr + en til). Her vises resultatet etter noen minutter og han reagerte på egg. Regner med at blodprøvene han tok etterpå tester ting mer i dybden med utgangspunkt i resultatet fra første prøve.

Gjest jeg bare lurer
Skrevet

Vår sønn tok først pirket-test på underarmen for 4 hovedkategorier (egg, fisk,husdyr + en til). Her vises resultatet etter noen minutter og han reagerte på egg. Regner med at blodprøvene han tok etterpå tester ting mer i dybden med utgangspunkt i resultatet fra første prøve.

Sønnen vår spiser faktisk egg HVER dag!! Kanskje det er dette?? Er det hudlege som tester eller er det allmenn lege??

Skrevet

Sønnen vår spiser faktisk egg HVER dag!! Kanskje det er dette?? Er det hudlege som tester eller er det allmenn lege??

Vi fikk henvisning til barnelege/spesialist fra fastlegen vår

Annonse

Skrevet

Prikktester gjøres vanligvis av allergi leger. De tester først de vanligst typene allergier (melk, egg, husdyr, nøtter) Hvis man tester positivt, så utelukker man dette fra kosten. Blir det bedre da, er skan grei, hvis ikke forsøker man videre for å finne årsak.

Men prikker/utslett trenger ikke være allerig. Kan være eksem, reaksjon på ulike matrialer/vaskemiddel o.l.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...