Gå til innhold

Dumme folk får for mange unger..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Mener en professor på TV snart..

Det var jo et spenstig synspunkt i grunn..;)

Hva tror dere, er dette et problem? Burde dumme folk ha unger? Mange? HAR de fler enn smarte folk?

Dæven, dette må jeg se..Lurer på hva han mener er løsningen på problemet.. IQ test med påfølgende inndragelse av forplantingsorganer ved lav score?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121498-dumme-folk-f%C3%A5r-for-mange-unger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

10

• moi

3

• SierDuDet

3

• asterix

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest humperdink

Det er så dumt at det går knapt ann å tro det en hører... er det 1. april??

nei, hvem vil vel ha et ensartet samfunn der alle har en iq over gjennomsnittet??

jeg er ikke dum, har 5 6'ere og resten 5'ere på vitnemålet mitt....har 3 unger og klarer meg bra.

Lurer på hvordan de skal teste iq en på oss foreldre... Sånn som på ho svanhild jensen i Kvænangen???... Ja, da er det ikke mange av oss som får beholde ungene våre.

Annonse

Gjest Mona og Jill

*skyter brystkassa frem og smiler fornøyd*

Ja, jeg har alltid visst at det er smart å være homo! Ingen over, ingen ved siden!

;)

Fra spøk til alvor:

Eller jeg får si; fra alvor til vitenskap, for det er visst ikke alltid det samme. Tror forskerene leter frem det de vil se mange ganger.

Når jeg tenker etter, er vel ikke de jeg kjenner som har 6-15 barn (ja, jeg kjenner en med 15 barn også) blant de glupeste, selv om en nymotes IQ-test kanskje ville vist noe annet.

En del av de med høy IQ tar lang utdanning og jobber mye, så de har vel kanskje ikke tid til så mange barn...

På samme måte som vi arver andre egenskaper fra våre foreldre, arver vi nok også til en viss grad IQ'en.

Annonse

Det er vel ikke en direkte konsekens å få unger av å være dum..

Men det må sies, at de jentene jeg gikk på skole med, og som fikk dårligst karakterer, fortsatt bor i den lille bygda jeg kommer fra. Med opptil flere unger og en dårlig betalt jobb.

Men det er klart, har man ikke gode karakterer så er man enten litt treg, eller så er man fullstendig drittlei av skole. (Trenger ikke være dum om man er lei eller ikke passer inn i systemet). For disse er det ikke lett å gå videre med en utdannelse og få en godt betalt jobb, så da er det lettere å satse på familieliv i nærheten av sine egne foreldre, og kontantstøtte...

Men at de får for mange barn..? Klart, når den ene ungen er blitt stor nok til å være i barnehage/på skole hele dagen, så må mor finne på noe annet. Og hvorfor ikke få en unge til?

Lurer egentlig på hva han mener med 'dum'. Er det IQ han snakker om eller?

Av alle ting jeg har sett på TV er dette det mest idiotiske jeg kan tenke meg.

To "dumme" kan godt få et glupt barn. (Nå spiller vel oppveksten en stor rolle, men dumme folk, er som regel snille)

To "glupe" kan godt få en idiot, og den sjansen er faktisk større.

Det var nok mer bak den danskens hjerne enn hva som kom frem. Han snakket så vidt det var om sykdom.

Men det må sies, at de jentene jeg gikk på skole med, og som fikk dårligst karakterer, fortsatt bor i den lille bygda jeg kommer fra. Med opptil flere unger og en dårlig betalt jobb.

Men det er klart, har man ikke gode karakterer så er man enten litt treg, eller så er man fullstendig drittlei av skole. (Trenger ikke være dum om man er lei eller ikke passer inn i systemet). For disse er det ikke lett å gå videre med en utdannelse og få en godt betalt jobb, så da er det lettere å satse på familieliv i nærheten av sine egne foreldre, og kontantstøtte...

Men at de får for mange barn..? Klart, når den ene ungen er blitt stor nok til å være i barnehage/på skole hele dagen, så må mor finne på noe annet. Og hvorfor ikke få en unge til?

Ja er vel uansett ikke negativt å få mange barn i dagens Norge.

Det fødes så få at det uttrykkes bekymring fra høyere hold.

Ja er vel uansett ikke negativt å få mange barn i dagens Norge.

Det fødes så få at det uttrykkes bekymring fra høyere hold.

Det er vel ikke der bekymringen til denne professoren ligger. Ungene skal jo helst ha oppegående foreldre. Men hvor grensen går, og hvordan man skal kunne måle det, er spørsmålene..

laguna1365380434

Han snakket faktisk om ren IQ score.. Jeg tror mannen rett og slett var litt gal.

Hvis jeg skal være jævlig ondskapsfull, har jo jeg også sett tendensen til at de aller dummeste og tristeste menneskene jeg gikk i klasse med fikk drøssevis med unger, og det tidlig..Så sitter de rundt med bildeler i hagen og snyter så mye ut av trygda som mulig;) Ei av jentene var sosialklient, og hadde 4 unger som tjueåring.. gud vet hvor mange hun har nå.

Men dette er jo en sammensatt problemstilling, og jeg ser førti andre grunner til å være bekymret for barna hennes enn hva morens IQ er (selvom jeg ikke tror den er særlig høy).(og på tross av det faktum at dårlig livstil og usunt oppvekstmiljø har relativt høy korrelasjon..Sa psykologiboken min i hvertfall;))

Han fyren hørtes naziaktig ut..Du skal være bra dum for at det skal gå ut over omsorgsevnen din.Eller for å ikke klare å delta i samfunnet..(Han var redd for IQ nivået i Skandinavia, det fødes flere og fler barn med lav iQ og færre med høy, så snittet dras visst ned..)

Når det er sagt er jeg absolutt på parti med de minste, og jeg anser det ikke som en menneskerett at alle skal oppdra barn, men det får da være grenser..

laguna1365380434

Når jeg tenker etter, er vel ikke de jeg kjenner som har 6-15 barn (ja, jeg kjenner en med 15 barn også) blant de glupeste, selv om en nymotes IQ-test kanskje ville vist noe annet.

En del av de med høy IQ tar lang utdanning og jobber mye, så de har vel kanskje ikke tid til så mange barn...

På samme måte som vi arver andre egenskaper fra våre foreldre, arver vi nok også til en viss grad IQ'en.

Det er vel relativt arvelig det også ja..

Men er det et problem at det finnes dumme folk? Jeg synes den var litt naziaktig..

Jeg synes han virket litt gal..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...