btatt Skrevet 2. oktober 2003 Skrevet 2. oktober 2003 Hei. For ca et halvt år siden begynte jeg å bli plaget med rasling-sildring(høres ut som om noen heller sand på sand:) i nakken. Dette skjedde da jeg var ute å gikk lyden kommer for hvert skritt jeg tar, når jeg sto i ro ble d borte. For 3-4 mnd siden hadde jeg en kjempefest (dvs varte endel timer) og jeg drakk bla sprit noe jeg ikke hadde gjort på ca 9 år. Dagen derpå våknet jeg med smerter i brystet(brenning, stikking) og sulten følelse nesten hele tiden.(Har tidligere hatt et lite hjerteinfarkt, og ble pga det kjemperedd). Gikk til lege da dette varte noen dager. Han sa dette var et typisk utfall etter en real "fyllakule" Man får rifter på magesekken?? derav disse smertene. trykket meg bla på mellomgulvet(tolvfingertarmen?) og det gjorde vondt(sorry, er bare helt senil når det er snakk om å huske hva legen eksakt sier). Vel dette gikk over etter en stund. Får av av og til samme følelse, kjennes kanskje ut som om stikkingen kommer fra(i eller rundt) spiserøret. Så tilbake til denne raslingen da; dette kommer flere ganger i uken, når jeg går fort, snur hodet, spurte en annen lege om dette, han sa det kom av stress. Men så oppdaget jeg at samme lyd kommer avogtil når jeg trykker meg på magen og noen ganger når det romler i magen. Det jeg lurer på er om det ken være en sammenheng mellom`nakke/mage som forårsaker denne raslingen? Var i en bilulykke for ca 10 år siden, fikk da nakkesleng og hjernerystelse.Er og enda plaget med ryggen etter bekkenløsning. Kan det komme av det? Håper du kan hjelpe meg da dette er ganske rart, ukjent og irriterende. Hilsen jente på snart 30. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 5. oktober 2003 Skrevet 5. oktober 2003 Magesmertene med sultfølelse og sviing høres ut som enten sår slimhinne i magesekk eller tolvfingertarm. Begge deler kan effektivt behandles med syreblokkerende tabletter. Men siden du har infarkt, bør du alltid få undersøkt eventuelle brystsmerter. "Raslingen" kan jeg ikke si jeg har hørt om før. Kanskje bør du få undersøkt om det er tette årer i nakke/hode-området. Dersom det er pulserende lyder, så kan det være helt normalt; man kan noen ganger høre pulsen sin. Muligens kan det være en form for øresus du har. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.