Gå til innhold

Blødninger 6 uker etter fødsel/keisersnitt

Anbefalte innlegg

Jeg fødte med hastekeisersnitt for ca 6 uker siden. Blødningene etter fødselen ble helt borte for noen uker siden, men i natt kom det plutselig endel frisk rød blødning. Bør jeg gå til lege for å få undersøkt dette? (jeg fikk opplyst på sykehuset før jeg dro at jeg skulle kontakte lege hvis det oppsto blødninger etter at renselsesprosessen var over..)

Jeg kan nevne at jeg sliter med brystbetennelse og i den forbindelse har jeg fått en penicillin som heter Apocillin og en nesespray ved navn Syntocinon, på pakningsvedlegget til nesesprayen står det at denne kan føre til smertefulle sammentrekninger i livmoren (men ingenting om blødninger). I forbindelse med brystbetennelsen har også melkeproduksjonen gått noe ned og det siste døgnet har jeg gitt 2 måltider med morsmelktillegg, jeg ammer eller pumper meg innimellom og det har ikke gått mer en 5-6 timer mellom pumping/amming på det meste. Kan det være så ufarlig at det er menstrasjonen som er kommet tilbake eller bør jeg altså sjekke det nærmere og isåfall er dette noe jeg bør gjøre allerede i dag?

Fortsetter under...

Jeg fikk tilbake mensen etter 6 uker etter siste keisersnitt. De to andre gangene gikk det 8 og 9 mnd. Jeg ammet men fikk likevel mensen igjen så snart. Jeg trodde også det var noe galt men mensen kom regelmessig etter det.

Tusen takk for svaret, da kan jeg ta det med ro til jeg skal på kontroll til legen neste uke :-)

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dersom du ikke har magesmerter eller økende slapphet ( kan være vanskelig å vite når du har brystbetennelse) kan du tillate deg å se det hele an. Det kan være mensen, selvom det er noe tidligere enn vanlig. Dersom blødningen øker på, bør du kontakte lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...