Gå til innhold

Naturlig progesteron

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har kjøpt naturlig progesteron i kremform, da jeg har litt for lave nivåer. Nå skal jeg starte med IVF behandling (gonal F), og etter egguttak skal jeg få progesterontabletter og kanskje sprøyter for å gjøre slimhinnene optimale. Kan jeg kombinere den naturlige progesteronen med de andre medisinene, og har det overhodet noen effekt? Jeg har også lave verdier av FSH, LH og prolaktin, sier min gynekolog. Burde jeg ikke bygget opp det også? Jeg har hatt to IVF forsøk tidligere, hvor eggene ikke festet seg.Tydeligvis har jeg ikke gode nok forhold i livmora. Kan du gi meg noen råd?Det er forferdelig dyrt å behandles på privatklinikk, så jeg vil at alt skal stemme når eggene endelig skal på plass. Men for hvert forsøk har legene gitt meg bare litt mere medisiner, - jeg har også PCO og spiser thyroksin for lavt stoffskifte. Men jeg har ingen bivirkninger. Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12172-naturlig-progesteron/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Riitta.

Det kan synes som du har problemer med flere av dine hormonsystemer og jeg synes det hadde vært lurt å få en konsultasjon hos en spesialist i endokrinologi, hvis du ikke allerede har blitt undersøkt. Et lavt stoffskifte kan nemlig også påvirke fruktbarheten. Når det gjelder naturlig progesteron i kremform har jeg ingen erfaring med denne behandlingen og er derfor avventende og noe skeptisk til at du bruker dette ved siden av alle de andre hormontilskuddene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12172-naturlig-progesteron/#findComment-65290
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...