Gå til innhold

Brannskade / infeksjon?

Gjest Har aldri brent meg sånn før...

Anbefalte innlegg

Gjest Har aldri brent meg sånn før...

Hei, fikk kokende vann på låret for 4 dager siden. Det er 2. og 1. grad i følge legevakten. Det er store blemmer, dvs. den største gikk det hull på umiddelbart, og ett felt på størrelse med et kronestykke er helt grågul-aktig/læraktig. Det gjør ikke vondt her. Nå er det gått hull på flere blemmer som grenser til der hvor det gikk hull med en gang. Det som bekymrer meg er den læraktige flekken. Den er rød rundt kanten, og området inntil er helt rødt, ser ut som friskt blod på en måte. Jeg er redd for kjøttetende bakterier, er det fare for dette i et slikt sår? Jeg renser med sterilt vann og/eller sterilt saltvann, bruker Flamazine og sterile kompresser. Hele området er på størrelse med en manns håndflate. Jeg synes det er vanskelig å holde et så stort felt sterilt og lurer på jeg har gjort noe feil. Har i dag hatt ganske vondt innover i låret på en måte, samt er øm på selve såret. Jeg har ikke feber og føler meg ellers frisk. Er sikkert fjollete, men trenger å stille spørsmålet... Tusen takk for all hjelp / tilbakemelding!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122055-brannskade-infeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...