Gå til innhold

Kul i nakken

Anbefalte innlegg

Gjest R. Vita
Skrevet

Gjentatte ganger har jeg fått store, ømme kuler øverst i nakken der hårfestet begynner. De kommer som regel med en måneds mellomrom (ca når jeg skal ha mensen) og forsvinner igjen etter ca to uker. Når de er som størst har jeg problemer med å ligge på ryggen når jeg sover. De kommer tilbake på nøyaktig samme sted hver gang og det virker som om de vokser og krymper og aldri kommer til å forsvinne. Noen som har hatt noe lignende eller som vet hva dette er?

Fortsetter under...

Skrevet

heisann!

Vet ikke om dette hjelper deg,men jeg har mange "kuler" i nakken og bak ørene. Jeg har vært til øre nese hals spes. for noen år siden,der fikk jeg vite at det er lymfeknuter, de kan variere veldig fra dag til dag,kan si med en gang at det er helt ufarlig, bare veldig plagsomt.Om du er sjuk i kroppen, så vil lymfeknutene bli forstørret. når du blir frisk igjen så kan de neste være vekke og du kjenner ingenting til de.

Håper dette hjalp litt for deg.

mvh

Gjest R. Vita
Skrevet

heisann!

Vet ikke om dette hjelper deg,men jeg har mange "kuler" i nakken og bak ørene. Jeg har vært til øre nese hals spes. for noen år siden,der fikk jeg vite at det er lymfeknuter, de kan variere veldig fra dag til dag,kan si med en gang at det er helt ufarlig, bare veldig plagsomt.Om du er sjuk i kroppen, så vil lymfeknutene bli forstørret. når du blir frisk igjen så kan de neste være vekke og du kjenner ingenting til de.

Håper dette hjalp litt for deg.

mvh

Takk for svar!

Var hos legen med kulen min og hun meldte meg inn på sykehuset slik at jeg kan bli undersøkt der. I og med at den nå er nesten 2,5cm i diameter, mente hun at det ville være best å operere den bort.

Legen sa at hun ikke med sikkerhet kunne fortelle meg hva det kom av, men at det antakeligvis kunne være en lymfeknute, en talgkjertel eller lignende.

Får bare vente og se hva de sier på sykehuset!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...