Robkar Skrevet 7. oktober 2003 Skrevet 7. oktober 2003 Hei! Jeg har slitt med akne særlig ved hake/munnpartiet av ansiktet siden jeg var 13. I dag er jeg 29. Jeg fikk i flere år Tetracyclin som hjalp meg veldig, men aldri gjorde slutt på plagene. Derimot fikk jeg mye problemer med luft i magen og sluttet med medisinene. Jeg har i dag problemer med luft i magen, samtidig som akne- problemene ikke har gitt seg. En hudlege har snakket om en meget sterk kur mot akneproblemene, men jeg synes det er litt drastisk når vi tross alt snakker om et veldig lokalt sted på kroppen, altså hake/ munnparti. Hva bør jeg gjøre med akne/ mageproblemene? 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 8. oktober 2003 Skrevet 8. oktober 2003 mange har god effekt på acne med en hudkrem som heter Differin. Tablettkurer brukes oftest hvis man har problemer andre steder på kroppen også, f.eks på ryggen. Luft i magen kan ha mange årsaker, det er ikke sikkert det har noe med antibiotikaen å gjøre. Du bør spise regelmessig, unngå stramme klær og mye sitting. Du bør også redusere inntak av gassdannende mat, f.eks kål og salater. Noen har effekt av å redusere melk og glutenholdig mel en periode. Noen har også effekt av fiber ( eks vi-siblin, fåes på apotek ) iblandet Biola-melk morgen og kveld. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.