Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et problem jeg ikke helt forstår. Hver gang jeg befinner meg i et rom hvor noen røyker, om bare noen timer, blir jeg veldig dårlig i halsen og nedre del av munnen.Den tetner seg til med slim, og jeg får vanskelig for å puste. Sist lørdag skjedde det som har det med å skje i noen av disse situasjonene: jeg blir for lenge på stedet og får til slutt store problemer i halsen. På lørdagen var det også veldig dårlig luft på stedet jeg var på, i tillegg til litt røyk (ikke mye røyk, man kunne ikke se den for å si det slik, men det var nok). JEg skulle bli kjørt hjem, men gikk ut for å vente fordi jeg fikk problemer med å puste ordentlig. Overkroppen føltes oppblåst og jeg hadde stadig problemer med halsen osv. I bilen hjem klarte jeg å holde meg fra å spy ved å snakke litt til meg selv, det fungerte iallefall litt. men da jeg kom hjem kom det opp.

Jeg skjønner ikke helt hva dette er . JEg har to leger i familien, og de sier egentlig ingenting. Ikke at det er allergi, ikke at det er astma. Det er mest som om de ikke tror meg! Hvilket jeg egentlig opplever fra mange andre også .Men for meg er jo dette noe som faktisk skjer, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. ER det noe psykologisk, siden legene "mine" hevder det ikke har med astma eller allergi å gjøre (som virker som de nærmeste løsningene for meg, selv om jeg er litt usikker)? Eller har jeg noe jeg bare ikke vet hva er? Hva kan jeg gjøre? Jeg blir jo virkelig asosial av dette.... :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122246-kaster-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest antirøyker

Hei. jeg har det også litt sånn. Jeg har hørt at man kan få tabletter mot dette, men det er lenge siden jeg hørte det, så jeg vet ikke helt om de eksisterer lengre. Jeg holder meg stort sett unna de stedene det er tett røykbelagt. På steder hvor det er høyt under taket går det som regel greit. Det som er problemet er at jeg har mange (de fleste) venner som røyker og man vil jo holde kontakten med dem også! Kanskje du skal prøve å lufte ut litt der hvor røyken er verst. Er man mange sammen så er det jo ganske klamt og varmt i lokale og da kan det vel ikke skade at man setter opp et vindu?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122246-kaster-opp/#findComment-740125
Del på andre sider

Hei. jeg har det også litt sånn. Jeg har hørt at man kan få tabletter mot dette, men det er lenge siden jeg hørte det, så jeg vet ikke helt om de eksisterer lengre. Jeg holder meg stort sett unna de stedene det er tett røykbelagt. På steder hvor det er høyt under taket går det som regel greit. Det som er problemet er at jeg har mange (de fleste) venner som røyker og man vil jo holde kontakten med dem også! Kanskje du skal prøve å lufte ut litt der hvor røyken er verst. Er man mange sammen så er det jo ganske klamt og varmt i lokale og da kan det vel ikke skade at man setter opp et vindu?

Takk for svaret. Jeg prøvde å sette opp en av de to dørene, som var eneste luftemulighet. Det kjipe er at folk gjerne lukker den rimelig kjapt, fordi det blir kaldt.

Tabletter høres lurt ut. Du husker ikke hva de heter? SÅ kunne jeg sjekket om de fortsatt er i omløp.

Er veldig kjipt å måtte forholde seg til røyk egentlig. Gleder meg veldig til den nye røykeloven trer i kraft, fordi det betyr at jeg kan jobbe med det jeg elsker uten å bli syk. Miljøet jeg jobber i er sterkt preget av mange røyker, og det en hel del. Både festing og røyking egentlig. Festing kan jeg klare, røyken derimot...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122246-kaster-opp/#findComment-740389
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...