HNB Skrevet 7. oktober 2003 Skrevet 7. oktober 2003 Jeg har en utskrift fra radiolog som forteller om et funn av Cavum som er 3.8 cm lang og 2.1 cm bred med diameter på 2.5 cm. Funnet er gjort hos min sønn som er 15 år. Vet noen hva en Cavum er og om denne kan være ondartet? HNB 0 Siter
KARSTEN1365380586 Skrevet 8. oktober 2003 Skrevet 8. oktober 2003 Ring radiologen og avkrev et svar på vanlig norsk!! Undersøkelsen er vel gjort etter rekvisisjon fra en behandlende lege så vedkommende kommer vel forhåpentlig vis også gi deg informasjon om hva dette resultatet kan bety - hvis ikke må du se til å bytte lege 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. oktober 2003 Skrevet 8. oktober 2003 Det er ikke meningen at du skal tyde dette selv. Du må snakke med legen. Cavum betyr forøvrig et hull. 0 Siter
HNB Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Skrevet 8. oktober 2003 Ring radiologen og avkrev et svar på vanlig norsk!! Undersøkelsen er vel gjort etter rekvisisjon fra en behandlende lege så vedkommende kommer vel forhåpentlig vis også gi deg informasjon om hva dette resultatet kan bety - hvis ikke må du se til å bytte lege Takk for nyttige innspill, både Karsten og Dorthe. Nevrologen på sykehuset henviser til fastlegen, som henviser tilbake til nevrologen, som ikke har tid til å snakke med meg. Det har imidlertid fastlegen, men dette er utenfor vedkommendes kompetanseområde, blir jeg fortalt. Mannet meg opp til å ringe radiologen, og fikk en lang og beroligende samtale. Han visste utrolig mye, ut fra å lese MR-beskrivelse fra en kollega kunne han berolige meg med at cysten er medfødt og HELT ufarlig. Så lenge det ikke er spenn i den, blir ingenting gjort. Ikke har cysten noen sammenheng med hodepine eller krampeanfall som han har hatt i det siste heller. Sier radiologen. Så får jeg vel slå meg til ro med dette inntil han skal ha søvn-EEG om 3 ukers tid. 1 av 100 vokne mennesker har visstnok en slik cyste i hodet, og selv om denne kanskje er stor i forhold til det som er vanlig, er den helt UFARLIG. Deilig å vite. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.