Gå til innhold

Infeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt noen form for underlivsplager før, men nå i det siste har jeg vært litt plaget av en slags utflod fra sjeden. Det er også vondt å ha samleie. Ettersom jeg aldri har hatt noen underlivsplager tidligere vet jeg ikke hva dette kan være. Jeg går på p-piller og har hørt at man kan få infeksjoner av det. Kan det være en soppinfeksjon jeg har? Kan jeg få tak i respektfri medsin til det, eller må jeg til lege? (har grusom skrekk for underlivsundersøkelser, så jeg vil helst ikke til lege!!) På forhånd, takk for hjelpen!

Fortsetter under...

Skrevet

Vanskelig å si sikkert om dette er sopp, men det er ikke skadlig å behandle sopp, om det viser seg å ikke være det likevel, så vidt jeg har hørt.

Da går du bare på apoteket og kjøper canesten. Mange ulike typer, noen liker hurtigkur, noen liker piller, andre liker krem... koster vel rundt en hundrelapp.

Skrevet

Vanskelig å si sikkert om dette er sopp, men det er ikke skadlig å behandle sopp, om det viser seg å ikke være det likevel, så vidt jeg har hørt.

Da går du bare på apoteket og kjøper canesten. Mange ulike typer, noen liker hurtigkur, noen liker piller, andre liker krem... koster vel rundt en hundrelapp.

Hei snilen.

Takk for responsen!

Så det er ikke farlig å bruke canesten dersom det viser seg å være noe annet enn en soppinfeksjon? Finnes canesten i forskjellige "former"? (tabletter, kremer osv) Hvordan er lurest å bruke når jeg ikke vet sikkert hva som "feiler" meg?

På forhånd takk!

Skrevet

Hei snilen.

Takk for responsen!

Så det er ikke farlig å bruke canesten dersom det viser seg å være noe annet enn en soppinfeksjon? Finnes canesten i forskjellige "former"? (tabletter, kremer osv) Hvordan er lurest å bruke når jeg ikke vet sikkert hva som "feiler" meg?

På forhånd takk!

Hei! Null problem. Jeg har vært sikker på sopp en gang og i tvil en annen gang. Da jeg var sikker tok jeg en hurtigkur, det er en stikkpille, det gikk helt fint og jeg ble vel kvitt soppen dagen etter ellernoe.

Neste gang da jeg var i tvil spurte jeg på apoteket om det var farlig å ta en soppkur om man var i tvil. De hadde aldri hørt noe om at man kunne ta "for mye" canesten, og mente det var null problem. Jeg var egentlig ganske tørr og sår, og hadde en ekkel opplevelse med pillen. Første gangen gikk det altså fint, men andre gangen løste den seg ikke ordentlig opp. Gikk og skylte ut pillerester i mange dager, stakk og var nesten værre en soppen jeg trodde jeg hadde.

Kan jo være dette var for at jeg ikke egentlig hadde sopp da. Eller at jeg var så tørr, vet ikke. Men derfor tror jeg jeg prøver salve neste gang. Tror det finnes kur der du kan sprøyte inn salve...

Men jeg skal ikke skremme deg bort fra piller heller altså, gikk jo helt fint første gangen. De er veldig snille på apoteket iallfall. Ikke flaut å spørre om råd om du er i tvil.

Finnes vel hurtigkur med stikkpille og salve, ellers tredagerskur med piller tror jeg, og en salvekur... noe slikt...

Skrevet

hvis det ikke hjelper med canesten, og dere ikke har brukt kondom...Gå til legen og test for f.eks clamydia.man vet aldri ...og det er ikke farlig å bruke canesten, men kjøp kombipakning. 1 vaginaltablett og krem sammen. mest effektivt

Emmi1365380374
Skrevet

hvis det ikke hjelper med canesten, og dere ikke har brukt kondom...Gå til legen og test for f.eks clamydia.man vet aldri ...og det er ikke farlig å bruke canesten, men kjøp kombipakning. 1 vaginaltablett og krem sammen. mest effektivt

Virket som om du hadde greie på de sopptingene:)

Mannen min har for tiden sopp mellom tærne.Samtidig har jeg begynt å få svie og kløe der "nede".Kan jeg blitt smittet pga. at jeg brukte(ved en feil)hans håndklær?Eller ??

Annonse

Skrevet

Virket som om du hadde greie på de sopptingene:)

Mannen min har for tiden sopp mellom tærne.Samtidig har jeg begynt å få svie og kløe der "nede".Kan jeg blitt smittet pga. at jeg brukte(ved en feil)hans håndklær?Eller ??

hehe ja litt peiling har eg.

Det er samme soppen han har mellom tærne nemlig candida. men om du er blitt smittet av håndkleet er litt vanskelig å si siden du ikke vet om du uansett hadde fått den soppinfeksjonen. Men eg tipper du har fått den infeksjonen uavhengig av håndduken.....er ikke så vanlig....tror eg... Bare ikke bruk sokkene hans (du vil vel ikke ha fotsopp og?) for soppsporene overlever svært høye temperaturer (sikkert høyere enn han vasker sokkene sine på). Han kan jo prøve å kvitte seg med fotsoppen. Lamisilkrem/gel om han ikke har neglesopp og da. Da må han ha tablettkur. Kommer det igjen kan det være at han må kaste alle sokkene. noen må også bytte ut skoa.

ha en fin dag

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...