Gå til innhold

Seroxat og alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har nettopp begynt med seroxat. Brukte cipramil før og kunne da ta meg en øl eller vin i selskap eller fest. Jeg ser på pakknings vedlegget at man bør unngå å drikke alkohol når man bruker denne medisinen. Vil det si at jeg ikke kan drikke alkohol når jeg tar denne medisinen. Håper folk som tar denne medisinen kan hjelpe meg. Hadde vært surt å bli avholds fordi man bruker denne medisinen.

Fortsetter under...

Kizza1365380506
Skrevet

Jeg har ikke gått på seroxat men en del andre medisiner. Jeg har også opplevd blackout pga at jeg drakk litt for mye.

Prøv deg litt frem. Begynn med ett halvt glass rødvin f.eks. sammen med en god venn/inne. En du er trygg på og som kan hjelpe deg om det går galt.

Men for guds skyld vær forsiktig. Det var ingen kjekk opplevelse. Det kan jeg love deg.

Mvh

Gjest ikke undertegnet
Skrevet

Sannsynligvis reagerer du ikke anderledes på Seroxat enn på cipramil. Det er nemlig store individuelle forskjeller fra person til person, men det er mye av de samme stoffene i de to preparatene. Prøv deg forsiktig fram og i trygge omgivelser. Som regel tåler man mindre alkohol ved bruk av antidepressiva. Selv fikk jeg et skikkelig blacout av cipramil. Det var forøvrig på en skikkelig fest, men jeg mener jeg ville ha tålt samme mengden ellers.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...