tede Skrevet 8. oktober 2003 Skrevet 8. oktober 2003 Jeg er 68 år Jegt har fått påvist prostata-kreft. Blodprøve PSA viser 5,9 resp. 5,7 Prostatastørelse 25ml.volum. Vevsprøve måler 4,5mm gleason grad 4+3 = 7 i en prøve. Jeg har hjerte/artriflimmer og bruker maravan blodfortynning INR nivå 2,5-3,0 Hvilke behandling anbefales? Hva med den nye kikhullsmetoden Tradisjonell operasjon? Hormonbehandling, strålebehandling? Bivirkninger, konsekvenser? 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 8. oktober 2003 Skrevet 8. oktober 2003 Det varierer fra sykehus til sykehus hvilken metode som brukes. Til dette spørsmålet må jeg bare svare at du må diskutere med urologen hva de vil velge i ditt tilfelle. Som allmennlege kjenner jeg ikke til detaljer om operasjon eller tallene du nevner. Hvis du signaliserer at du ønsker detaljkunnskap med tanke på risikofaktorer og overlevelsestid, så vil du få dette. Be om en samtaletime før eventuell operasjon. Muligens kan du være med å bestemme selv. Det er fritt sykehusvalg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.