Gå til innhold

Han har tatt alle pengene mine!

Anbefalte innlegg

Gjest Miss Marpl
Skrevet

Mannen min har tatt alle pengene mine!!! Ikke fra lønnskontoen selvfølgelig, jeg betaler jo det meste her hjemme, selv om han tjener tre ganger så mye som meg, men fra sparekontoen.

De pengene har jeg spart til brystoperasjon, fordi jeg har så fryktelig vondt i ryggen. Det har ikke vært lett å spare, jeg har ikke unnet meg noe som helst de siste tre årene, aldri nye klær eller frisørbesøk, men det skulle så inderlig være verdt det. Jeg var såå nær å kunne betale operasjon, reise og overnatting + lønn i sykeperioden (70000), men så tok han pengene og kjøpte sportsutstyr til seg selv. Men han har jo spart opp 5 ganger så mye selv på sin egen sparekonto!

De pengene ser jeg aldri igjen, og nå må jeg begynne helt på nytt. Og så jeg som hadde gledet meg sånn. Jeg bare griner så jeg knapt kan se, for jeg hadde gledet meg så innmari!!!

Skrevet

Det var synd med pengene than tok. Når det gjelder brystoperasjon, får du det nok dekket av det offentlige, ettersom du har vondt i ryggen. Jeg var og kikket på ventelistene ved sykehus brystoperasjon var diskutert her, og det var veldig kort ventetid (iallfal på papiret...) mange steder.

Gjest Pricilla
Skrevet

Tatt pengene dine???? Er dere fortsatt gift, så stjeler han fra deg? Hvorfor i granskauen har du gitt han tilgang til DIN konto?

Herregud.. dette høres helt sykt ut spør du meg! Hadde bedt om at de pengene står inne på konto innen tre dager.. Ellers... Kunne jeg gjort mye faenskap jeg ikke bør komme nærmenre innpå her! ; )

Skrevet

Hvis han har adgang til din sparekonto, bør du ha adgang til hans. Bare hent skjema i banken og pek på hvor han skal undertegne.

Skrevet

Hva i all verden er dette for en skapning? Er det mulig å være så full av faen? Hva slags forklaring har han på dette?

Men hvorfor har han tilgang til din konto? Har du tilgang til hans? Selvsagt bør du forlange å få disse pengene tilbake. Etterpå så sparker du han på hue og rævva ut av huset. Sperr for all del kontoene dine, så bare du har tilgang.

Skrevet

Dette må være en spøk?? Inge normale gjør sånt mot kona si!!!

"Mannen min har tatt alle pengene mine!!! Ikke fra lønnskontoen selvfølgelig, jeg betaler jo det meste her hjemme, selv om han tjener tre ganger så mye som meg, men fra sparekontoen" ettersom du skriver det sånn formoder jeg at du er gift med udyret. Dette syntes jeg nesten er skillsmissegrunn.

IAllefall krev å få tilbake pengene, om ikke så "tar" du av felleskontoen så han er nødt å bruke sine penger på den delen!!!

Skrevet

Dette kan du da tyverianmelde? Man kan anmelde sin egen mann både for overfall og voldtekt, så da kan han garantert anmeldes for tyveri også.

Hvorfor har han tatt akkurat disse pengene? Kan ikke du da få av hans sparepenger? Hva slags monster er han egentlig?

Skrevet

"De pengene ser jeg aldri igjen.." Ser du mannen din igjen da? Jeg hadde ikke kunnet leve med en mann som tok MINE penger som jeg hadde spart til et helt spesifikt formål. Vet han at du sparte til operasjon? Hvis han tjener tre ganger så mye som deg og har fem ganger så mye på sin konto, må du da bare kreve at han gir deg pengene tilbake? Noe annet er da fullstendig utenkelig!!

"Nå må jeg begynne helt på nytt." Nei!! Hvorfor det?? Det er jo helt urimelig!

Selvsagt må han gi deg alle pengene tilbake snarest, og burde da virkelig gi deg det du mangler også av sine penger!!

Hvordan kan du være gift med en mann som utnytter deg økonomisk, i et ekteskap har man da felles forsørgelsesbyrde (og som regel en form for felles økonomi!!)?

Han må da komme med pengene, og en utrolig god forklaring på hvorfor han tok dem i første omgang. Dere bør gå til økonomisk rådgivning (du må øyeblikkelig opprette kontoer han ikke har tilgang på!! Har dere ikke felles økonomi, så har dere IKKE felles økonomi, så hvordan kunne han få tak i de pengene?). Kan ikke du bare ta 70 000 fra han, på samme måte?

Familierådgivning er nok også lurt. Hvis han behandler deg slik, bør du jo ikke være sammen med han der. Tyveri finner man seg uansett ikke i!

Her hjelper det ikke å gråte! Du kan ikke la deg utnytte slik! Vær sint, og knallhard, og KREV alt tilbake øyeblikkelig, kontakt bank/advokat om nødvendig.

Et annet tips: Hvis han setter seg på bakbeina, ta tingene han kjøpte, bilen hans eller noe annet han eier i pant så lenge. Fortell om dette til alle han kjenner.

For all del ikke godta dette!!!

Skrevet

Herregud!! Hvorfor i all verden er du gift med et sånt ondt menneske?? Skill deg!

Gjest kødderueller
Skrevet

Herregud er du underkua eller er du dum ?

Skrevet

Ærlig talt! Stiller meg 100% bak alles kommentarer: dette ligner ingenting. Hvordan har han tilgang til din sparekonto? Opprett i tilfelle en ny konto og få banken til å overføre pengene fra hans konto til din. Stod kontoen i ditt navn? Hvis banken ikke hadde rett til å overføre pengene til din mann uten din samtykke, kan du faktisk kreve pengene tilbake fra banken!

Gjest for en frekking!
Skrevet

Kan ikke du ta fra hans sparekonto da? Han er jammen urettferdig!!!! Si det til ham! Si det du skrev her. Jeg vet hvordan det er å spare og ikke unne seg noe, så man kan kjøpe noe større/annet en dag. Ikke finn deg i det! Hva tenkte han på? Skriv her hva som skjer; håper du får pengene dine! Sint jeg også nå, tenk å gjøre noe sånt.

Gjest kom inn på det da
Skrevet

Tatt pengene dine???? Er dere fortsatt gift, så stjeler han fra deg? Hvorfor i granskauen har du gitt han tilgang til DIN konto?

Herregud.. dette høres helt sykt ut spør du meg! Hadde bedt om at de pengene står inne på konto innen tre dager.. Ellers... Kunne jeg gjort mye faenskap jeg ikke bør komme nærmenre innpå her! ; )

Kom inn på det her, så hun får noen tips om han ikke gir pengene tilbake...

Skrevet

Dette må da være kødd????

Dersom HAN har tilgang til dine sparepenger, så har vel du tilgang til hans? Ta dem tilbake da!!

Ikke sitt der og grin som et annet fehue. Se til å få tilbake pengene, og slå han i huet med noe hardt (sportsutstyret du sier han har kjøpt, for eksempel).

Skrevet

Dette kan du da tyverianmelde? Man kan anmelde sin egen mann både for overfall og voldtekt, så da kan han garantert anmeldes for tyveri også.

Hvorfor har han tatt akkurat disse pengene? Kan ikke du da få av hans sparepenger? Hva slags monster er han egentlig?

Dersom mannen hadde tilgang til kontoen kommer hun ikke langt med en anmeldelse.

Gjest redusert
Skrevet

Dette må da være et tulleinnlegg! Stusser også på at du må betale lønn når du er borte fra jobb. Du får ta sykepenger, selv om du av en eller annen grunn vil betale operasjonen selv!

Gjest for en frekking!
Skrevet

Den får du gå lengre ut på landet med.

Så dere mener det er et tulleinnlegg? Dumt at man bryr seg om ingenting, da... Slik er det med dol.

Gjest thetraveller
Skrevet

Så dere mener det er et tulleinnlegg? Dumt at man bryr seg om ingenting, da... Slik er det med dol.

Man betaler ikke for brystoperasjon selv, dersom man har ryggplager. Da får man dekket alle utgifter sv staten. I tillegg blir man sykemeldt ei lita stund, og får sykepenger. At man sparer penger som skal dekke opp om sykepenger henger ikke på greip, heller ikke at man skal betale 50000 eller mer for operasjon som man ellers får gratis. En vanlig brystreduksjon koster, kosmetisk sett, rundt 15-20 000 kroner.

Jeg tror også det innlegget der er bare tull.

Skrevet

Hvis han har adgang til din sparekonto, bør du ha adgang til hans. Bare hent skjema i banken og pek på hvor han skal undertegne.

.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...