Gjest lei allmennfag Skrevet 8. oktober 2003 Skrevet 8. oktober 2003 Lurer på om det går an å kjøre et alternativt løp ved å ha praksis og ta noen eksamener ved skolen? Er skikkelig lei allmennfag og tror ikke jeg er interessert i å ta høyere utdanning senere. Er det lett å få jobb som kokk? Spent på svar fra noen som har litt peiling. Skal selvfølgelig ta det opp med veilederen på skolen også. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 8. oktober 2003 Skrevet 8. oktober 2003 Kjæresten min er kokk i Oslo, og han sier omtrent 60% er ufaglærte, slik som han. Da jobber du deg bare oppover innad i bedriften i stedet. Noen steder er nøye og ansetter bare faglærte andre slett ikke. Type frokost kokker/ linje kokker er sjeldent faglærte;) Du tjener vel uansett mer om du er faglært? Det tror jeg. Selv har jeg bare vært linecook /breakfastchef og bare i USA og der tjente de faglærte mye, mye mer, det var snakk om vidt forskjellige jobber, selvom vi gjorde det samme. Det virker som om det er lett å få jobb som kokk, kjenner mange som har vært/er det. Men som sagt, du må kanskje begynne med noe annet, ekstra eller serveringshjelp og "fortjene" kokkejobben etterhvert. 0 Siter
Gjest kokkeline Skrevet 9. oktober 2003 Skrevet 9. oktober 2003 Kjæresten min er kokk i Oslo, og han sier omtrent 60% er ufaglærte, slik som han. Da jobber du deg bare oppover innad i bedriften i stedet. Noen steder er nøye og ansetter bare faglærte andre slett ikke. Type frokost kokker/ linje kokker er sjeldent faglærte;) Du tjener vel uansett mer om du er faglært? Det tror jeg. Selv har jeg bare vært linecook /breakfastchef og bare i USA og der tjente de faglærte mye, mye mer, det var snakk om vidt forskjellige jobber, selvom vi gjorde det samme. Det virker som om det er lett å få jobb som kokk, kjenner mange som har vært/er det. Men som sagt, du må kanskje begynne med noe annet, ekstra eller serveringshjelp og "fortjene" kokkejobben etterhvert. som kokk er du underbetalt og sliter deg fullstendig ut! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.