Gå til innhold

Må man gå "kokken" på videregående for å bli kokk?

Anbefalte innlegg

Gjest lei allmennfag

Lurer på om det går an å kjøre et alternativt løp ved å ha praksis og ta noen eksamener ved skolen?

Er skikkelig lei allmennfag og tror ikke jeg er interessert i å ta høyere utdanning senere.

Er det lett å få jobb som kokk?

Spent på svar fra noen som har litt peiling. Skal selvfølgelig ta det opp med veilederen på skolen også.

Fortsetter under...

laguna1365380434

Kjæresten min er kokk i Oslo, og han sier omtrent 60% er ufaglærte, slik som han.

Da jobber du deg bare oppover innad i bedriften i stedet.

Noen steder er nøye og ansetter bare faglærte andre slett ikke. Type frokost kokker/ linje kokker er sjeldent faglærte;)

Du tjener vel uansett mer om du er faglært? Det tror jeg.

Selv har jeg bare vært linecook /breakfastchef og bare i USA og der tjente de faglærte mye, mye mer, det var snakk om vidt forskjellige jobber, selvom vi gjorde det samme.

Det virker som om det er lett å få jobb som kokk, kjenner mange som har vært/er det. Men som sagt, du må kanskje begynne med noe annet, ekstra eller serveringshjelp og "fortjene" kokkejobben etterhvert.

Gjest kokkeline

Kjæresten min er kokk i Oslo, og han sier omtrent 60% er ufaglærte, slik som han.

Da jobber du deg bare oppover innad i bedriften i stedet.

Noen steder er nøye og ansetter bare faglærte andre slett ikke. Type frokost kokker/ linje kokker er sjeldent faglærte;)

Du tjener vel uansett mer om du er faglært? Det tror jeg.

Selv har jeg bare vært linecook /breakfastchef og bare i USA og der tjente de faglærte mye, mye mer, det var snakk om vidt forskjellige jobber, selvom vi gjorde det samme.

Det virker som om det er lett å få jobb som kokk, kjenner mange som har vært/er det. Men som sagt, du må kanskje begynne med noe annet, ekstra eller serveringshjelp og "fortjene" kokkejobben etterhvert.

som kokk er du underbetalt og sliter deg fullstendig ut!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...