Gå til innhold

Se opp for alt som suger!

Anbefalte innlegg

Knalltilbud! Once-in-a-lifetime-must-have! Superlativene haglet, selgeren løsnet slipset og kastet jakka, og gikk på med dødsforakt.

Selvsagt var offeret preppet godt på forhånd, med tilbud om gratisvarer for tusen kroner hvis du besvarte noen spørsmål, og selvsagt at du la igjen personalia.

Resultat? To eseler sitter slukøret tilbake med en støvsuger av merke Filter Queen(!) til kr 16.000.-!!! SEKSTEN TUSEN!?!?! WÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ! Og da hadde vi liksom «prutet» den ned fra 23.000 blanke kroner? ÅSSEN I HÆLVETE KAN EN STØVSUGER KOSTE 23.000 NÅR DET KANSKJE KOSTE 50 KRONER Å LAGA'N???

Å du søte blåmanda' baksrus, den sto jackass over hele forbanna (flis)gubben der han glodde seg sjøl i fleisen da'n derpå. Vel hjemme etter en tur i Trøndelag skulle fanskapet tilbake til den sleske pugeren som trøkka penn og kontrakt ned i halsen på meg.

Som sagt, så gjort. Selgeren kunne laget pultost av frisk mjølk bare ved sitt blotte nærvær da undertegnede plasserte 1 stk. Filter Queen m/tilbehør foran lakkskoene hans - selvsagt med et kort «takk for lånet»! Gud og angrefristen være lovet! Free at last!

Slepp døm ikke inn, sier jeg, de er verre enn mormonerne og Jehovas Vitner tilsammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122525-se-opp-for-alt-som-suger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unnskyld Kahn, men mener du å fortelle at du kjøpte en støvsuger til 16000 kroner?

Javisstfangjordejegveldet! Og jeg er ikke den eneste som har gått på den limpinnen, hu dama på postkontoret som ekspederte den rekommanderte sendingen av den annulerte kontrakten hadde gjort det samme - til full pris - og med en jævvla luftrenser attåt - for tilsammen 36.000,-!!!

Sjekket med Forbrukerrådet, og de har hatt en strøm av klager på disse iglene som setter seg på fanget ditt med kulepenn og kontrakt, og som nekter å gå før de har massert samvittigheten din til en skjelvende pudding.

Her i huset kan det passe å si at vi skyter annenhver selger. Vi har akkurat sendt ut den første.

Javisstfangjordejegveldet! Og jeg er ikke den eneste som har gått på den limpinnen, hu dama på postkontoret som ekspederte den rekommanderte sendingen av den annulerte kontrakten hadde gjort det samme - til full pris - og med en jævvla luftrenser attåt - for tilsammen 36.000,-!!!

Sjekket med Forbrukerrådet, og de har hatt en strøm av klager på disse iglene som setter seg på fanget ditt med kulepenn og kontrakt, og som nekter å gå før de har massert samvittigheten din til en skjelvende pudding.

Her i huset kan det passe å si at vi skyter annenhver selger. Vi har akkurat sendt ut den første.

Aldeles forunderlig. Jeg var tenkt å spørre om hva som gjorde deg indisponert akkurat den dagen, men forstår at jeg bør la det være.

Det som fasinerer meg er at en selger kan klare å selge en slik suger til 16000 til Kahn himself, ikke ukjent for å bruke kjeften når det høver seg slik.

Jeg forstår jo også at du føler en viss aggresjon overfor denne selgeren, men når dette har lagt seg, kan man filosofere;

Hva kunne ikke denne karen utrette som selger innenfor hvilken som helst bransje? Han må jo være et gudbenådet talent.

.....

(Psst..det er litt pinlig å bli overtalt på denne måten, er det ikke?)

Aldeles forunderlig. Jeg var tenkt å spørre om hva som gjorde deg indisponert akkurat den dagen, men forstår at jeg bør la det være.

Det som fasinerer meg er at en selger kan klare å selge en slik suger til 16000 til Kahn himself, ikke ukjent for å bruke kjeften når det høver seg slik.

Jeg forstår jo også at du føler en viss aggresjon overfor denne selgeren, men når dette har lagt seg, kan man filosofere;

Hva kunne ikke denne karen utrette som selger innenfor hvilken som helst bransje? Han må jo være et gudbenådet talent.

.....

Der sa du nøyaktig det jeg også tenkte...:-) Hvordan i alle dager har NOEN greid å prakke på flisgubben NOE SOM HELST på den måten at de må ha greid å redusere han til et nikkende mehe, for å få'n til å undertegne på å kjøpe en (støv-)SUGER til seksten TUSEN spenn??? :-)

Jeg måper...og ler :-)

Annonse

Gjest santvel

Mannen min sa ja til at noen støvsugere-selgere skulle komme... han skulle få konfekt.... Jeg sa jeg ikke ville være hjemme når de kom; de ringte og sa at de beklaget de ikke kom..... jeg sa de ikke skulle komme igjen! Jippi, jeg hater telefonselgere!!!!!

Hehe. De er rett og slett jævlig gode selgere. Påtrengende på grensen til det vanvittige. Når du har svelget "agnet" med gratis-goder har du nesten tapt allerede, for betingelsen er at du hører på en av disse selgerene i en lang periode.

I samme klasse som støvsugerfolka stiller de gamle Flexicon-selgerene, Fiskebilen, Bytte-Hyttefolkene, og all slags Time-Share.

Strategien er utmattelse og skyldpåføring.

.....

Pinlig? Det er så en nesten ikke tør gå ut. At fyren var en pågående jævel såvel som en drabelig selger unnskylder ikke denne uflisgubske fadesen.

Vet fanken om jeg ville ansatt en sånn en, han drar jo Forbrukerrådet helt inn i stua til seg, den gjøken. Men jeg trur piskadausen han kunne solgt juletrepynt til Jehovas Vitner.

Unga ble lei seg da'n gikk!!! Fanihælvete, kjerringa ønska til og med at han var svigersønnen i huset - og min omvendte psykologi gikk rett i dass da jeg skulle redde dagen. Jeg hadde jo lissom fyra opp litt før'n kom, men dæven...

Nei, en er ikke førti år lenger.

Der sa du nøyaktig det jeg også tenkte...:-) Hvordan i alle dager har NOEN greid å prakke på flisgubben NOE SOM HELST på den måten at de må ha greid å redusere han til et nikkende mehe, for å få'n til å undertegne på å kjøpe en (støv-)SUGER til seksten TUSEN spenn??? :-)

Jeg måper...og ler :-)

Grrrrrrr

Der, ja! Det var mere kjente takter! :-)

Knurr mere. Jeg blir engstelig og tror det er noe galt med deg ellers! :-)

PS! Hils kona (og det var ikke kødd, jeg mente den!)

Nah, jeg er en robust fan, og det som ikke tar livet av meg gjør meg sterkere.

Men - den neste støvsugerselgeren som kommer på døra bør være rask til beins, hvis ikke kommer han til å drite støvsugere i ukevis etterpå. En sådan ydmykelse glemmer en ikke så lett.

Kjerringa vinker tilbake.

...det må ha vært en av tidenes nedturer det der...å gå fra signering av kontrakt; blid selger og god stemning - til å se seg i speilet; med den grå pelsen, de lange ørene, og Jackass t-skjorta.

Jeg antar at de svake områdene i tanker og logikk denne selgeren greide å penetrere nå er behørlig sikret?

Annonse

Husker jeg gikk med på å få demonstrasjon av en støvsuger til 15-18.000 kr, KUN for å få være med i en loddtrekning om en slik en. Jeg var bombesikker på at jeg ikke skulle kjøpe den, og det sa jeg klart fra til selgeren. Jeg visste godt hvordan den fungerte fordi min mor har en slik en (ja, hun ble "lurt" til å skrive under på kontrakt på 16.000).

Selgeren kom, jeg var alene hjemme, han demonstrerte og demonstrerte, jeg sa at jeg ikke skulle kjøpe, og han gav ikke opp før etter TRE timer!!!! Makan til stabeist!

Men jeg kjøpte ikke - og vant heller ikke....

Svigermor kjøpte forresten en sånn dyr en i fjor til 14.-15.000 kr.....

Sånn var det:

det startet med at gubben ble stilt noen spørsmål på butikken om ventilasjon, astma, ren luft etc. - og var da med i en konkurranse om matvarer for 1000,- - siden ringte de han og fortalte at han stadig "rykket frem", og så skulle de komme hjem til oss. - jeg var på jobb den kvelden og hadde ikke fått med meg dette her - og mens gubben satt på internett så hadde han satt hjemmetelefonen over på min mobil - så da de ringte for å få bekreftet at han hadde avtalt et møte med dem, ja så traff de meg på jobb i 5-tiden,- jeg jobbet, skikkelig stressa og sur var jeg:

HAN: "Ja, hei! Det er fra ****ventilasjons*****bla** (hørte ikke etter jeg) - vi har en avtale i hjemme hos dere klokken halv seks i dag, stemmer det?"

JEG: "Det aner jeg ikke noe om, jeg er på jobb.

HAN; "Vi har avtalt med din mann, er han å treffe?"

JEG: "jeg er på jobb har jeg sagt, -og han har satt over telefonen, kan dere ikke ringe han på mobilen hans?"

HAN;" Når er du ferdig på jobb da? - 8?"

JEG: "Hvordan det? - jeg har ikke tenkt meg hjem med det første"

HAN: "Men du skal vel hjem etterhvert? Tror du 9 er passe da?"

JEG; "jeg skal ikke hjem sier jeg jo, -etter jobben skal jeg noe helt annet (bløff)"

HAN; "Men vi har jo AVTALT med mannen din, og det er viktig at du er der"

JEG: "ok, ok, -jeg skal ringe han og høre hva dette er, så kan han ta bort viderekoblingen - og så kan dere ringe han igjen - jeg har det travelt"

JEG ringer gubben

JEG: "Hva faan (jo, jeg banner i RL) er dette for noen som er så frekke at de holder på sånn?"

GUBBEN: "ja - det er de spørsmålene vet du, -hvor jeg kunne vinne matvarer for 1000 kr, -ser ut som vi er plukket ut, sikkert noe tull, men-de gir seg jo ikke, så vi får vel bare bli ferdig med dem - har du mye igjen på jobben?"

JEG: "Jeg kommer hjem, tar med meg resten hjem, så blir vi ferdig med dette, -sulten er jeg også"

Jeg kjører hjem

Så kommer denne spudlende Rogalendingen, jeg sitter på kjøkkenet med skissene mine og er sur. - Hører gubben snakker med fyren ute i gangen - og innover i stua - de ler og prater og høres ut som gamle kompiser, -jeg har BESTEMT meg for å være dritsur, skikkelig sur mægge.....

Så kommer han inn på kjøkkenet, det ER noe med denne fyren, - jeg tar han i handa og smelter helt - irritert på meg selv, -mens jeg sier: "Ja, jeg er den sure kjærringa da"

Så begynner han å flytte på sofaene våre og sier, nå skal det bli SHOW hos dere i kveld.....

Gubben og jeg ser på hverandre -og jeg ser det samme i øyenene hans som jeg føler selv,- "spennende a'gett"

Tja,- vi kan jo la han holde på....ungene syns sikkert det er moro i alle fall.

Og SHOW blir det - utrolig nok, vi reagerer ikke engang da vi skjønner at det er en jævla STØVSUGER det hele er snakk om - vi er helt revet med! DRITFLAUT

Jeg sitter og ønsker at han er svigersønnen min, Plutten på 6 er aldeles betatt, dattern på 12 fniser hysterisk og gubben er smil fra øre til øre.

Etter tre timer SKREV VI UNDER!!! Vi ville EIE maskinen!

Vi stod som blaute sauer på trappa og vinket til fyren mens han kjørte!!!!!

dagen etter:

"HVA SKJEDDE?"

Vi reiser på høstferie til Trøndelag - vi skal i dåp på høyfjellet- langt fra mobil, internett og selgere...vi får ting på avstand og tør nesten ikke se på hverandre.....en uke på ferie gjør godt....

VI ANGRER!!!!!!

....og vi rakk det, den 13 dagen leverte vi fanskapet :-)

Jeg sier bare én ting; slipp dem ikke inn! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...