Gå til innhold

Toll på dvd-filmer bestilt fra utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å bestille meg et par filmer på DVD fra utlandet.

Er det tollavgift på dette i Norge? Hva kan jeg regne med i så fall da...?

Fortsetter under...

Gjest ikke signatur
Skrevet

Nå skulle SDD vært her; han vet alt om det der. Søk her på forumet etter det han har skrevet før om det. Synd en tulling saboterte her og ødela. (Utga seg for å være SDD+andre.)

Skrevet

I tolltariffen står det at dvd-filmer er fri for toll. Du må imidlertid betale norsk moms om verdien er over 100,- (til gjengjeld skal den utenlandske selgeren trekke fra momsen i sitt land). Hva fortolling m.m. kommer på, vet jeg det står noe under posten.no, men jeg fikk i forbindelse akkurat nå.

Søk her på DOL etter tidligere innlegg, virker for tiden ikke.

Skrevet

I tolltariffen står det at dvd-filmer er fri for toll. Du må imidlertid betale norsk moms om verdien er over 100,- (til gjengjeld skal den utenlandske selgeren trekke fra momsen i sitt land). Hva fortolling m.m. kommer på, vet jeg det står noe under posten.no, men jeg fikk i forbindelse akkurat nå.

Søk her på DOL etter tidligere innlegg, virker for tiden ikke.

Verdi over 200,- skal det være.

Skrevet

Det er en grense på 200 kr for å slippe toll (eller var det moms?). Vi pleier å bestille en av gangen, da går det som regel rett under grensen. Vi har bestilt ganske mange, og det var bare da vi bestilte en dobbel-dvd at vi måtte betale toll. Hvis du bestiller på play.com sender de evt. flere dvd-er separat og dermed slipper du problemet.

Skrevet

www.play.com er best. Prisene der er ink. porto og de sender filmene hver for seg. Bare pass på å holde deg under 16.99£ (helst under 15.99£ pga valuta svingninger).

Annonse

Skrevet

Bare pass på at du regner portoen med, så det ikke overstiger 200.

Skrevet

Regelen er vel at det blir moms om varen koster mer enn kr 200,-

Men bestiller du på play.com så tilbakebetaler de deg momsen om du sender de regninga :) det er faktisk sant, det gjorde de i vårt tilfelle i hvert fall, og da blir det jo billig å handle DVD-er der :)

Skrevet

www.play.com er best. Prisene der er ink. porto og de sender filmene hver for seg. Bare pass på å holde deg under 16.99£ (helst under 15.99£ pga valuta svingninger).

Er det riktig sone på filmene derfra.. dvs sone 2?

Skrevet

Er det riktig sone på filmene derfra.. dvs sone 2?

England tilhører, som Norge, sone 2. Men du kan velge der inne om du vil ha sone 1 eller 2.

Men ikke alle filmene er tekstet på norsk. Så dersom du ønsker tekst må du sjekke dette. Har kjøpt filmer med hun hindi og engelsk tekst, men så bruker jeg aldri teksten heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...