molli Skrevet 9. oktober 2003 Skrevet 9. oktober 2003 Jeg har lyst å bestille meg et par filmer på DVD fra utlandet. Er det tollavgift på dette i Norge? Hva kan jeg regne med i så fall da...? 0 Siter
Gjest ikke signatur Skrevet 9. oktober 2003 Skrevet 9. oktober 2003 Nå skulle SDD vært her; han vet alt om det der. Søk her på forumet etter det han har skrevet før om det. Synd en tulling saboterte her og ødela. (Utga seg for å være SDD+andre.) 0 Siter
fresja Skrevet 9. oktober 2003 Skrevet 9. oktober 2003 I tolltariffen står det at dvd-filmer er fri for toll. Du må imidlertid betale norsk moms om verdien er over 100,- (til gjengjeld skal den utenlandske selgeren trekke fra momsen i sitt land). Hva fortolling m.m. kommer på, vet jeg det står noe under posten.no, men jeg fikk i forbindelse akkurat nå. Søk her på DOL etter tidligere innlegg, virker for tiden ikke. 0 Siter
fresja Skrevet 9. oktober 2003 Skrevet 9. oktober 2003 I tolltariffen står det at dvd-filmer er fri for toll. Du må imidlertid betale norsk moms om verdien er over 100,- (til gjengjeld skal den utenlandske selgeren trekke fra momsen i sitt land). Hva fortolling m.m. kommer på, vet jeg det står noe under posten.no, men jeg fikk i forbindelse akkurat nå. Søk her på DOL etter tidligere innlegg, virker for tiden ikke. Verdi over 200,- skal det være. 0 Siter
....AV Skrevet 9. oktober 2003 Skrevet 9. oktober 2003 Det er en grense på 200 kr for å slippe toll (eller var det moms?). Vi pleier å bestille en av gangen, da går det som regel rett under grensen. Vi har bestilt ganske mange, og det var bare da vi bestilte en dobbel-dvd at vi måtte betale toll. Hvis du bestiller på play.com sender de evt. flere dvd-er separat og dermed slipper du problemet. 0 Siter
Gjest Playah Skrevet 9. oktober 2003 Skrevet 9. oktober 2003 www.play.com er best. Prisene der er ink. porto og de sender filmene hver for seg. Bare pass på å holde deg under 16.99£ (helst under 15.99£ pga valuta svingninger). 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 9. oktober 2003 Skrevet 9. oktober 2003 Bare pass på at du regner portoen med, så det ikke overstiger 200. 0 Siter
Anki Skrevet 10. oktober 2003 Skrevet 10. oktober 2003 Regelen er vel at det blir moms om varen koster mer enn kr 200,- Men bestiller du på play.com så tilbakebetaler de deg momsen om du sender de regninga det er faktisk sant, det gjorde de i vårt tilfelle i hvert fall, og da blir det jo billig å handle DVD-er der 0 Siter
maiken76 Skrevet 10. oktober 2003 Skrevet 10. oktober 2003 www.play.com er best. Prisene der er ink. porto og de sender filmene hver for seg. Bare pass på å holde deg under 16.99£ (helst under 15.99£ pga valuta svingninger). Er det riktig sone på filmene derfra.. dvs sone 2? 0 Siter
petter smart Skrevet 10. oktober 2003 Skrevet 10. oktober 2003 Er det riktig sone på filmene derfra.. dvs sone 2? England tilhører, som Norge, sone 2. Men du kan velge der inne om du vil ha sone 1 eller 2. Men ikke alle filmene er tekstet på norsk. Så dersom du ønsker tekst må du sjekke dette. Har kjøpt filmer med hun hindi og engelsk tekst, men så bruker jeg aldri teksten heller. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.