Gå til innhold

hvilke goder mener du ikke-røykere skal ha?

Anbefalte innlegg

Hehe, ja jeg har selv tenkt tanken – vi ikke-røykere blir beskyldt for ikke å være så SOSIALE som de som røyker – men hvor fanken skal vi gå hen for å”Ikke-røyke”? – Jeg har nå foreslått en liten kaffebar på jobben, med ståbord og sånne høye barkrakker –og har fått JA – ORDN DET! ;D

Så nå skal det bli koselig med krus og te og tavle på veggen med koselige hilsenere om nye produkter etc. Etc. :-)

Man TRENGER faktisk å komme litt vekk sånn en 5 minutter hver time.

Fortsetter under...

Gjest høstbladet

Ærlig talt..

Ikke-røykere har like mye rett til å ta seg pasuer i arbeidstiden som alle andre..

Det sies jo at man SKAL ta seg en pause en gang i blant faktisk.

Nå er jeg røyker selv, men jeg røyker ikke på jobben.

Men, tar gjerne 5 min ute i sola om sommeren, eller en kaffe i fellesarealene en gang i blant..

Jeg skjønner ikke helt hva ikke-røykerne sliter med..

Hvem er det som sier at en ansatt ikke har lov til å gå ut og drikke brus i 5 minutter?

Eller lese avise, sjekke mail, surfe på internett, skravle med kollegaer.. osv..

Jeg tror problemet ligger i at de for det første ikke har noe å gjøre dersom de går ut og ikke røyker..

Og så er det mange som liker å sitte og klage på røykerne..

For røykerne er jo værstingene i samfunnet!

Å gi en ekstra ferieuke tror jeg blir vanskelig å overholde..

For jeg tror at i mange tilfeller så er det ikke bare røykerne som tar mange pauser..

Jeg har mange ikke-røykende kollegaer som bruker mer tid på å slarve sammen enn røykerne her bruker på å røyke.....

"Hvem er det som sier at en ansatt ikke har lov til å gå ut og drikke brus i 5 minutter?"

Jeg har faktisk ikke tid! De som røyker sier at "nå MÅ jeg ha en røyk..". Jeg kan bare ikke gå ut, siden det er så travelt. Jeg kan ta meg en slurk brus nå og da, men det er ikke pause vekk ifra arbeidet.

Gjest høstbladet

Hehe, ja jeg har selv tenkt tanken – vi ikke-røykere blir beskyldt for ikke å være så SOSIALE som de som røyker – men hvor fanken skal vi gå hen for å”Ikke-røyke”? – Jeg har nå foreslått en liten kaffebar på jobben, med ståbord og sånne høye barkrakker –og har fått JA – ORDN DET! ;D

Så nå skal det bli koselig med krus og te og tavle på veggen med koselige hilsenere om nye produkter etc. Etc. :-)

Man TRENGER faktisk å komme litt vekk sånn en 5 minutter hver time.

Ja, man trenger å komme seg litt bort! Men man har ingen grunn, om man ikke røyker....

Gjest har ikke pause

Sorry, nei-et skulle til ildg som antydet at jeg er storrøyker.

Det er klart det er urettferdig at noen får pauser og andre ikke. På min arbeidsplass har alle anledning til å ta en liten pause innimellom, vi har til og med et eget pauserom hvor folk kan slappe av. Det viser seg at de som ikke røyker nesten ikke benytter seg av muligheten.

På den annen side - hvis noen får pauser (røykere) og andre ikke - og at det er akseptert av arbeidsgiver - da er det arbeidsgivers ansvar å ordne opp i dette. Røykere har ikke mer krav på pauser enn ikke-røykere, hvis arbeidsgiver kun godtar at røykere tar pauser er det helt klart feil et sted.

På min arbeidsplass (jobber på sykehjem) har jeg ikke tid til pause; de som røyker tar seg en tur ut av og til. Jeg kan ikke bare sette meg ned; det er alltid noe som må gjøres. Og jeg kan ikke gå ut.. Da føler jeg at det kan jeg ikke!

"Hvem er det som sier at en ansatt ikke har lov til å gå ut og drikke brus i 5 minutter?"

Jeg har faktisk ikke tid! De som røyker sier at "nå MÅ jeg ha en røyk..". Jeg kan bare ikke gå ut, siden det er så travelt. Jeg kan ta meg en slurk brus nå og da, men det er ikke pause vekk ifra arbeidet.

Du kan jo bare si at nå må jeg ha 5 mnutter for jeg er så sliten. Der jeg jobbet tok alle seg noen småpauser enten de røkte eller ikke og vi hadde det også travelt.

Gjest ikke pause

Jeg syns ikke vi skal ha noen ekstra goder i det hele tatt. Fordi når røykerne er ute, så tar gjerne jeg en liten pause samtidig og leser litt avisen- leser litt innlegg her, tar meg en kopp kaffe- eller jeg blir med ut.

Så alt i alt, har jeg like mye pause som dem som velger å bruke den utendørs!

Nå må ikke-røykerne skjerpe seg. Skjønner ikke at de tror at de jobber så innmari mye mer og er så mye bedre enn dem som røyker. Kan praktisk talt se glorien der den henger oppunder taket! Latterlig.

Det er ikke noe latterlig! Har man ikke tid så har man ikke tid! Det er travelt når røykeren går ut, og man er alene igjen. Derfor går jeg ikke ut for å lufte meg, selv om jeg trenger det. Jeg føler jeg ikke kan. Kanskje jeg bare skal gjøre det? Får prøve.. men det er ikke lett når vi har det så travelt hele tiden.

Annonse

laguna1365380434

Jeg kan ikke fatte og begripe at en må forklare pausens innhold til noen. femminuttere bør en kunne ta seg enten en fyller den med en sigarett, tar seg litt luft eller drikker brus eller what ever..

Jeg røyker, men jeg har aldri behøvd å presisere hva jeg skal med femminutteren og det har ikke ikke-røykerne jeg har jobbet sammen med heller.

Her på jobben hos oss er det mange som irriterer seg over røykepausen til røykerne..

MEN - det de forb... skravlekjerringene ikke tenker på - det er de ALVORLIG mange skravlepausene de har i løpet av en dag.. Nei, de går ikke ut for å røyke, men de sitter inne og forpester miljøet med skravlinga si istedenfor - og det er MYE mer ubehagelig for meg å takle enn om røykerne går UT og skravler i 10 min...

Noen av disse skravlepausene pågår 1/2 t. pr. gang - og de bruker sikkert 3 ganger så lang tid totalt i løpet av en dag på skravling!

DET irriterer meg vanvittig.

Har OGSÅ lagt merke til at røykerne er mye mer stille og fredelig inne, og virkelig JOBBER "mellom" røykepausene...

INGENTING er mer irriterende enn den forb... kaklinga rundt meg når jeg prøver å jobbe!!!

OG - den verste av alle skravlekjerringene var SELVFØLGELIG helt enig i at de som ikke røyker fortjener 1 ekstra uke ferie...

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

:)Hjertesukk fra meg

Vi ikke-røykere _har_ jo alle godene på vår side. Bare se her:

Vi har penere hud, hvitere tenner, spenstigere hår, frisk pust, vi er sexy og lekre, har ikke gule og stinkende fingre, har frisk og naturlig kroppslukt der røykere sleper seg rundt i en sur og muggen eim, vi har sluppet taket i det orale stadiet, vi slipper å se lettere utviklingshemma ut ved å sutte på en pinne, vi kan hygge oss overalt, vi verken stjeler eller ødelegger lufta for syke og friske medmennesker, vi har bedre kondisjon og allmennhelse, færre muligheter for strupekreft, lungekreft og andre unevnelige og dødelige sykdommer, unngår en seriøs utgiftspost, vi er gode rollemodeller for barna våre, har bedre hjernekapasitet, kan bruke hodet til å tenke på alt mulig annet enn å være fiksert på røykepauser/når er neste røykepause/huske røykpakka/hvor er røyken/har jeg penger til røyk...

:-D

Djeeeesus!

Her på jobben hos oss er det mange som irriterer seg over røykepausen til røykerne..

MEN - det de forb... skravlekjerringene ikke tenker på - det er de ALVORLIG mange skravlepausene de har i løpet av en dag.. Nei, de går ikke ut for å røyke, men de sitter inne og forpester miljøet med skravlinga si istedenfor - og det er MYE mer ubehagelig for meg å takle enn om røykerne går UT og skravler i 10 min...

Noen av disse skravlepausene pågår 1/2 t. pr. gang - og de bruker sikkert 3 ganger så lang tid totalt i løpet av en dag på skravling!

DET irriterer meg vanvittig.

Har OGSÅ lagt merke til at røykerne er mye mer stille og fredelig inne, og virkelig JOBBER "mellom" røykepausene...

INGENTING er mer irriterende enn den forb... kaklinga rundt meg når jeg prøver å jobbe!!!

OG - den verste av alle skravlekjerringene var SELVFØLGELIG helt enig i at de som ikke røyker fortjener 1 ekstra uke ferie...

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

:)Hjertesukk fra meg

_Det_ kaller vi kakling!

_Det_ kaller vi kakling!

Hvis jeg ønsker å avnyte en sigarett, gjør jeg det i ensomhet..utendørs, forhutlet og alene, raskt og effektivt.

Opplegget tilsier at det hele skjer uten særlig sosialt samvær, og siden det hele er over i løpet av kort tid, er hverken arbeidsgiver eller kollegare skadelidende.

Et par, tre slike stunt i løpet av en arbeidsdag burde ikke være egnet til å irritere noen.

.....

Er sesongen definitivt over nå, eller lar du deg fortsatt lokke av havblikk?

Annonse

Hvis jeg ønsker å avnyte en sigarett, gjør jeg det i ensomhet..utendørs, forhutlet og alene, raskt og effektivt.

Opplegget tilsier at det hele skjer uten særlig sosialt samvær, og siden det hele er over i løpet av kort tid, er hverken arbeidsgiver eller kollegare skadelidende.

Et par, tre slike stunt i løpet av en arbeidsdag burde ikke være egnet til å irritere noen.

.....

Er sesongen definitivt over nå, eller lar du deg fortsatt lokke av havblikk?

Hei du,

Som eks-røyker vet jeg _alt_ om lasten. Det høres ikke ut som om du plager noen. Jeg var dessverre ingen hensynsfull røyker *skamfull*

Men som du kanskje ser av annet innlegg, skårer jeg til gjengjeld tungt på andre felter i dag :-)

I helga har det vært hustrig vær. Det ble istedet stambaren samt en knallkort tur fram til teven.

I dag skinner sola fra knallblå himmel og det er pen sørlig vind. Fint det, altså, men... tre dager for sent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...