Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far på 77 fikk Trigeminusneuralgi i fjor. Han hadde sterke smerter og fikk mye medisiner. I løpet av sommeren 2002, fikk han to ganger det jeg har oppfattet som bedøvelse i Trigeminusnerven. Det ble satt en bedøvelse ,som ble ført gjennom kinnet og bak i hodet til nervenknuten.

Etter første inngrep, sa kirurgen på sykehuset at fastlegen skulle legge en plan for nedtrapping av medisiner. Men siden første gangs inngrep ikke var helt velykket, fikk han etter kort tid utført et nytt. Etter det har han, som jeg kan oppfatte, svært sjelden smerter.

Men han går fremdeles på 10 neurontin og 3 Trimonic retard pr. dag. Dette lurer jeg på om han virkelig behøver. Jeg trodde at det inngrepet som ble utført, var fordi medisinen ikke virket på ham.

Jeg tror at bivirkningene går ut over livskvliteten hans. Spesiellt synet. Han snubler faller bl.a ganske ofte, fordi han ikke ser særlig godt.

Mvh 1963

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Det er svært lite sannsynlig at nedsatt syn har med medisinene å gjøre. Han bør undersøkes av øyelege. Når det gjelder Trigeminus-nevralgi, så er dette en helt ufarlig, men en svaært plagesom og smertefull sykdom.

Noen blir aldri kvitt det, og må bruke medisiner fast. Det er ikke noe i veien for at han prøver å stoppe med medisinene. Han må selv bestemme hva som er mest plagsomt; bivirkninger eller smerter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...