Gå til innhold

Å glemme kontaktlinser i øynene over natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt glemte jeg å fjerne dagslinsene mine før jeg sovnet. De er svært myke, og jeg merket det derfor ikke så godt, før i dag; øynene var særlig rød rundt iris, med noe puss i øyekrokene.

Det jeg lurer på, er hvorvidt dette kan ha vært skadelig, og på hvilken måte dette kan skade. Er det nee jeg bør foreta meg?

Linsen er av merke Focus Dailies.

Fortsetter under...

Skrevet

Bare over natta går som regel bra, pill den ut og ta en pause dersom du har tid.

Hvis ikke går det bra å sette inn en ny. Vask øyet godt.

Skjer meg til stadighet. (distre)

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Sannsynligvis gir ikke dette mer skade enn en overfladisk irritasjon. Prøv å skyll godt med saltvann noen dager, og ta en ukes pause med kontaktlindene. Dersom pusset øker på kan du få en resept av legen din på bakteriedrepende øyedråper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...