Gå til innhold

Inntekt og venner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ikke signatur

Har en venninne som giftet seg med en mann. Nå er de skikkelig godt stilt, og det merker vi. De har et flott hjem, og barna alt av leker. Misunner dem ikke; mannen jobber mye og er ikke så mye hjemme. Men når de er på besøk snakker de mye om alt de har, og vi som ikke har bil.. "skal dere ikke kjøpe snart"? Og så snakker de om at venninnen min kan være hjemme/slipper å jobbe siden de har råd til det. Vi snakker sjelden som før; lite personlig. Nå er de mer overfladiske, og det er synd! Har andre venner som også tjener bedre enn oss, og noen som har studielån som meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122664-inntekt-og-venner/#findComment-742676
Del på andre sider

Gjest ikke signatur

Har en venninne som giftet seg med en mann. Nå er de skikkelig godt stilt, og det merker vi. De har et flott hjem, og barna alt av leker. Misunner dem ikke; mannen jobber mye og er ikke så mye hjemme. Men når de er på besøk snakker de mye om alt de har, og vi som ikke har bil.. "skal dere ikke kjøpe snart"? Og så snakker de om at venninnen min kan være hjemme/slipper å jobbe siden de har råd til det. Vi snakker sjelden som før; lite personlig. Nå er de mer overfladiske, og det er synd! Har andre venner som også tjener bedre enn oss, og noen som har studielån som meg.

Og jeg takler at andre tjener mer enn meg.. Jeg prioriterer nå å være mer hjemme med de små, og ikke jobbe fulltid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122664-inntekt-og-venner/#findComment-742677
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg er ofte fattigst. De fleste av vennenne mine er også ganske blakke.

Jeg takler at folk har flere penger enn meg, men jeg takler ikke "gode råd" om økonomi fra folk som forveksler det å være "flink" med penger med å være ubekymret og velstående.

Jeg har blandt annet fått høre at det er "unødvendig" å få purregebyr på regninger av en fyr som personlig har økonomi til å unne seg nesten hva som helst. Det provoserer meg voldsomt da han aldri har vært nødt til å prioritere hva som er nødvendig og ikke på samme måte som meg, og han har selvfølgelig ikke konkret manglet penger noen gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122664-inntekt-og-venner/#findComment-742682
Del på andre sider

Gjest Stjernemor

Mine venner har både lik, mye lavere og mye høyere inntekt enn meg. Så vidt jeg vet da. Jeg spør dem jo ikke akkurat, så det er vel egentlig gjetning.

Forskjell i inntekt er ikke nos stort problem. Men jeg kan føle medfølelse med dem som har for lite, og av og til litt lett misunnelse når det er noen som har råd til ting jeg ønsker meg! Det er vel naturlig det.

Forskjell i inntekt gjør jo at en automatisk av og til havner sammen med folk på samme nivå. Vil du ha med en annen familie på ferie til Indonesia, så spør du feks ikke alenemora du kjenner som har arbeidsledig samboer. Hvis du ikke vil spandere da. Og har du ikke råd til ferie, og derfor vil ta med barna på telttur, så spør en ikke de en vet både har råd til og best liker å bo på luksushotell! Slikt sier seg jo selv egentlig. Like barn leker best. Men en leker jo ikke hele tiden! Så det går godt an å omgås i andre sammenhenger enn der det er synlig hvor mye en har å rutte med. Millionærer synes sikkert også det er ok med kaffe og nybakte muffins på søndag.

Jeg er igrunnen glad jeg befinner meg sånn midt på treet inntektsmessig. Har råd til det vi trenger i hverdagen, pluss minst en ukes ferie i året for hele familien. Da BØR en ikke klage. Selv om veldig mange som har bedre råd enn meg klager!! Det irriterer meg...

Men vi er ikke avhengig av å bo i en flere-millioners villa vi da. Og vi tar til takke med møbler som ikke er nye i år eller i fjor. Jeg vil heller oppleve enn å ha!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122664-inntekt-og-venner/#findComment-742702
Del på andre sider

Mine venner har både lik, mye lavere og mye høyere inntekt enn meg. Så vidt jeg vet da. Jeg spør dem jo ikke akkurat, så det er vel egentlig gjetning.

Forskjell i inntekt er ikke nos stort problem. Men jeg kan føle medfølelse med dem som har for lite, og av og til litt lett misunnelse når det er noen som har råd til ting jeg ønsker meg! Det er vel naturlig det.

Forskjell i inntekt gjør jo at en automatisk av og til havner sammen med folk på samme nivå. Vil du ha med en annen familie på ferie til Indonesia, så spør du feks ikke alenemora du kjenner som har arbeidsledig samboer. Hvis du ikke vil spandere da. Og har du ikke råd til ferie, og derfor vil ta med barna på telttur, så spør en ikke de en vet både har råd til og best liker å bo på luksushotell! Slikt sier seg jo selv egentlig. Like barn leker best. Men en leker jo ikke hele tiden! Så det går godt an å omgås i andre sammenhenger enn der det er synlig hvor mye en har å rutte med. Millionærer synes sikkert også det er ok med kaffe og nybakte muffins på søndag.

Jeg er igrunnen glad jeg befinner meg sånn midt på treet inntektsmessig. Har råd til det vi trenger i hverdagen, pluss minst en ukes ferie i året for hele familien. Da BØR en ikke klage. Selv om veldig mange som har bedre råd enn meg klager!! Det irriterer meg...

Men vi er ikke avhengig av å bo i en flere-millioners villa vi da. Og vi tar til takke med møbler som ikke er nye i år eller i fjor. Jeg vil heller oppleve enn å ha!

"Jeg spør dem jo ikke akkurat, så det er vel egentlig gjetning."

Du kan jo gå inn på nettet og skjekke...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122664-inntekt-og-venner/#findComment-742980
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...