Gå til innhold

Når begynner du på julestria?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kunne ikke vært mer enig!!! Jula hører Desember til,ellers blir den altfor lang. Hvem har vel julestemning nå i Oktober? Har merket meg at ukeblader og lignende prøver hardnakket å "ringe inn" jula allerede....For tidlig for meg...jeg starter ,annpusten og fæl,1.Desember....så det så..!!

Gjest thetraveller

Sitter faktisk på stuegulvet og pakker inn de første gavene nå, for å få det unna veien. Har ambisjoner om at det skal bli ryddig her i løpet av kvelden, og så er det godt med alt som er unnagjort. Da slipper jeg de store utgiftene i innspurten også :)

Annonse

Gjest venter til desember i år..

Sitter faktisk på stuegulvet og pakker inn de første gavene nå, for å få det unna veien. Har ambisjoner om at det skal bli ryddig her i løpet av kvelden, og så er det godt med alt som er unnagjort. Da slipper jeg de store utgiftene i innspurten også :)

Jeg begynte tidlig i fjor, siden jeg var gravid med termin i begynnelsen av november. Da var det godt å ha alt klart, selv om jeg glemte hva jeg hadde pakket inn til søsteren min... Gjennom året har jeg kjøpt noen ting som ligger i en gaveeske. Finner jeg noe på en handletur som jeg tror den eller den vil bli glad for, kjøper jeg (gjerne på tilbud).

Jeg prøver å få unna alt av grovreingjøring/rydding, inni skap/skuffer, tak, vegger, innebod, o.l. i løpet av november. + adv,pakke-kalender x 3.

Handler egentlig julegaver året rundt. Når jeg finner noe spesielt som passer akkurat den eller den må jeg bare kjøpe det, og spare det til jul.

Men baking, juleverksted og julegavepakking m.m storkoser jeg meg med i desember.

Julepynten tar jeg ikke fram før lille-julaften-kveld, når ungene er i seng.

Jeg synes det er fint at ukebladene kommer med tips om julegaver, pynting o.l. tidlig, for jeg holder allerede på med juleplanleggern :o)

Gjest ha en fin helg alle:)

Jeg prøver å få unna alt av grovreingjøring/rydding, inni skap/skuffer, tak, vegger, innebod, o.l. i løpet av november. + adv,pakke-kalender x 3.

Handler egentlig julegaver året rundt. Når jeg finner noe spesielt som passer akkurat den eller den må jeg bare kjøpe det, og spare det til jul.

Men baking, juleverksted og julegavepakking m.m storkoser jeg meg med i desember.

Julepynten tar jeg ikke fram før lille-julaften-kveld, når ungene er i seng.

Jeg synes det er fint at ukebladene kommer med tips om julegaver, pynting o.l. tidlig, for jeg holder allerede på med juleplanleggern :o)

Jeg synes det er greit å handle gaver når jeg finner noe fint, og dessuten pakker jeg dem jo ikke inn før i desember!

laguna1365380434

Da har du ikke pakker å sende til utlandet..:)

Joda, men den blir faktisk sendt litt før..:o)

Uten at det ser ut til å gjøre noe fra eller til.. Gaver mellom meg og USA ser ut til å bruke den tiden de har lyst til, enten avsender har vært flink og sendt i tide eller ikke.

Ting har variert fra å være ca 4-5 dager underveis til 4 måneder(!!!)(Jævla Nordic express!! eller hva de nå heter igjen)

:o)

hare1365380455

Joda, men den blir faktisk sendt litt før..:o)

Uten at det ser ut til å gjøre noe fra eller til.. Gaver mellom meg og USA ser ut til å bruke den tiden de har lyst til, enten avsender har vært flink og sendt i tide eller ikke.

Ting har variert fra å være ca 4-5 dager underveis til 4 måneder(!!!)(Jævla Nordic express!! eller hva de nå heter igjen)

:o)

4 måneder? Det var sinnsykt lenge!!

Annonse

laguna1365380434

4 måneder? Det var sinnsykt lenge!!

Ja, men det var noe kjempesludder med pakkeservicen mellom USA og Norge i hele fjor, et firma som hadde kjøpt tjenesten av posten.

De somlet og tok sinnsvake gebyrer og jeg tror de mistet konsesjonen igjen p.ga enorme mengder klager.

Jeg har noe julehåndarbeid som jeg egentlig holder på med hele året, men legger det vekk om sommeren. Ellers vet jeg ikke når jeg begynner, når jeg får lyst, og det har jeg i hvert fall ikke nå. Jeg har forlengst begrenset det til det jeg har lyst til. Kjøpe noen få gaver, rydde litt de siste dagene, bake i desember når jeg har lyst, drikke gløgg når jeg har lyst, gå i butikker når jeg føler for det. Ta på meg finkåpa og traske Karl-Johan opp og ned, avtale møte med venninner i byen i advent. Jo adventslys må jeg ha. Jeg henter sikkert juleeskene på loftet i slutten av november, og finner fram det jeg pynter med i adventstida. Gaver kjøper jeg til døtrene mine, foreldrene mine, søsteren min og den lille gutten hennes. Har forlengst sluttet å gi til brødrene mine (jeg har fem) og deres familier. Noen ganger gir jeg spontant til venninner jeg vil overraske. Egentlig begynner jeg å glede meg til jul nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...